İşte ünlü reklamcı Thomas Kolster’in Cannes Lions tahminleri
Goodvertising kavramının yaratıcısı ünlü reklamcı Thomas Kolster Cannes Lions tahminlerini açıkladı… İşte Kolster’in bu yıl en çok şans tanıdığı kampanyalar…
“Birçok marka ve ajans için “iyilik yapmak” altına yapmak gibi; kısa bir süre için hoş ve sıcak hissettirse de hemen ardından kokmaya başlıyor. Feminist ve gay odaklı içeriklerden, goodvertising ve causevertising’e, bu reklamlar bu günlerde dillerden düşmüyor, jüriler de daha önce hiç olmadığı kadar yüreklerini ortaya koyarak değerlendirme yapıyor, amacı olan reklamları ödüllendiriyorlar. Aslında ben Cannes tahminleri yapmam. Benim kitabımda değişim için sesini çıkaran, fazla tüketime karşı duran ve değişime önayak olan her reklamcı ve ajans, yılan yağı dahi satmaya alışmış meslektaşlarına kıyasla takdir edilmelidirler. Bu sene bu reklamcı ve ajansların Cannes’da “ne kadar verirsen o kadar alırsın” sözü doğrultusunda takdir edileceğini düşünüyorum.
Bağırıp Durmayın, Çözüm Üretin!
Geçtiğimiz yıla baktığımda #goodvertising alanındaki işlerin arttığını görüyorum ki bu taktire şayan bir durum. Super Bowl’daki 51 reklamın 11’inin ürün yerleştirmenin ötesinde bir amaç için yapıldığına inanabiliyor musunuz? Bunu belirtirken aynı zamanda markaların dikkat çekmek amaçlı yaptıkları reklamlarla gerçekten ellerini kirletip bir sorunu çözmesinin arasında büyük bir fark var! Bir Lion kazanmak için yapılan işlerin sayısı uzun süreli bir değişim yaratma amacı güden işlerin sayısını bir hayli geçmiş durumda. Ajans ve reklamcılara her yıl bir değişim yaratıp çözüm yolları sunacak programlar yapmalarını öneriyorum. Artık boşa kürek çekmek yok! Gelin koca kalpli ve gerçekten ısıran kampanyalara şöyle bir söz atalım:
Mattel: Oyuncak Bebeği Evrimleştirin
https://www.youtube.com/watch?v=71AyZKxz55U
(Biri bu fikri alıp kapsama alanine arttırsın lütfen!)
Savlon: Sağlıklı Eller, Tebeşirler
https://www.youtube.com/watch?v=3X5mB3XaueA
(Zengin adamlar bu harika fikre yatırım yapın lütfen!)
State Street Global Advisors: Korkusuz kız heykeli
Tamam, sembolizmi seviyorum ama State Street Global Advisors’u bir müşteri olarak sevdiğime emin değilim. Gerçek bir sanatçının işini mahvetmektense önce aynayı kendilerine tutmalılar. 28 kişilik liderlik takımında sadece 5 kadın var!
Channel 4: Biz Süper insanlarız! (superman gibi)
https://www.youtube.com/watch?v=TRBTAX95D4I
Hadi Big Beer, biraz liderlik yap!
Nike: Nike Türban Destekçisi (Pro-Türban da diyebiliriz)
https://www.youtube.com/watch?v=T1Qyg8l-l8U
Nestle: 100 Milyon Paket: Ölçüden gelen güç
Cover Girl: Kapak Erkeği
IKEA and Red Cross: 25m2’lik Suriye
https://www.youtube.com/watch?v=mgZmh2yF2Ro
Nike: Eşitlik
https://www.youtube.com/watch?v=AFBnNyg4qfU
IM – Individuell Manniskohjalp: İnsanyum Metali
https://www.youtube.com/watch?v=m5LAsB5iSAw
Hadi, ortaya çıkarın, olay yaratın, global yapın!
Pampers: #ItTakes2 (İki kişiyle olur)
https://www.youtube.com/watch?v=jQH4zWAWwn4
#Sharetheload ile aynı fikir kıstasında ama es geçilemeyecek kadar önemli bir konu”