Türk tüketicisi yeniden keşfediliyor: 2,8 milyon “Sosyal Özenen” risk alıyor, heyecan arıyor!
Markalar artık müşterileriyle “alışveriş”in ötesinde uzun soluklu ve derinlikli ilişkiler kurmaya çalışıyor. Bunu başarmak içinse müşterilerinin sadece “tüketici demografisi”yle değil, toplumsal ve bireysel değerleriyle de ilgilenmek zorundalar.
MGMedia, markalar ve bireyler arasındaki bu bilgi köprüsüne katkı sunabilmek için TGI verilerinden yararlanarak MGLife projesini hayata geçirdi. Değer ve tutumlarına göre birbirinden ayrışan grupların davranışsal farklılıklarının markalara sunduğu fırsat ve engelleri belirleyen araştırmada 15 yaş üstü kentsel Türkiye vatandaşı 12 grupta incelendi.
Bu gruplar, Koyu Muhafazakar ( yüzde 11), İzleyen Muhafazakar (yüzde 8), Sosyal Özenen (yüzde 7), Yeni Nesil Muhafazakar (yüzde 7), Mazbut Modern (yüzde 9), Dinamik Modern (yüzde 8), Kırgın Modern (yüzde 10), İçe Dönük Özenen (yüzde 7), Aradakiler (yüzde 9), Anadolu Kaplanı (yüzde 7), Faydacı (yüzde 7), Memnuniyetsiz (yüzde 9) olarak sıralanıyor.
SOSYAL ÖZENEN (yüzde 7 / 2,8 milyon kişi)
Genç, orta genç kişilerin ortalamanın üzerinde olduğu bu grubun yüzde 56’sı erkek, yüzde 44’ü kadın. İstanbul, Batı Marmara ve Batı Anadolu’da ortalamanın üzerindeler. İstanbul doğumlu olmayıp, sonradan İstanbul’a yerleşmiş insanların en yoğun olduğu grup olan “Sosyal Özenen”ler ABC1 grubunda ortalamanın üzerinde yer almaktalar. Öne çıkan özellikleri şöyle:
Heyecan arayan, risk alan,
Başkalarından çok kolay etkilenen,
Yeniliklere açık, yeni ürünleri denemeye açık,
Kariyerini önemseyen,
Teknolojik gelişmelere açık,
Alışverişi seven, internetten de alışveriş yapan,
Sahip olmayı seven, statü temsil eden sahiplikleri önemseyen
Sosyal, dışa dönük, özgüvenli,
Dindar,
Medya tüketiminde TV ortalamanın altında kalsa da açıkhavayla beraber en yüksek erişime sahip mecra,
Mobille desteklenen sosyal medya bu segment için olmazsa olmazlardan,
Uygun gazeteler erişime destek sağlayabilir,
Online video, sinema destek mecralar olarak kullanılabilir.
İzleyen Muhafazakar
Yarın: Yeni Nesil Muhafazakar