Türk toplumunun yüzde 8’i “İzleyen Muhafazakar”
Markalar artık müşterileriyle “alışveriş”in ötesinde uzun soluklu ve derinlikli ilişkiler kurmaya çalışıyor. Bunu başarmak içinse müşterilerinin sadece “tüketici demografisi”yle değil, toplumsal ve bireysel değerleriyle de ilgilenmek zorundalar.
MGMedia, markalar ve bireyler arasındaki bu bilgi köprüsüne katkı sunabilmek için TGI verilerinden yararlanarak MGLife projesini hayata geçirdi. Değer ve tutumlarına göre birbirinden ayrışan grupların davranışsal farklılıklarının markalara sunduğu fırsat ve engelleri belirleyen araştırmada 15 yaş üstü kentsel Türkiye vatandaşı 12 grupta incelendi.
Bu gruplar, Koyu Muhafazakar ( yüzde 11), İzleyen Muhafazakar (yüzde 8), Sosyal Özenen (yüzde 7), Yeni Nesil Muhafazakar (yüzde 7), Mazbut Modern (yüzde 9), Dinamik Modern (yüzde 8), Kırgın Modern (yüzde 10), İçe Dönük Özenen (yüzde 7), Aradakiler (yüzde 9), Anadolu Kaplanı (yüzde 7), Faydacı (yüzde 7), Memnuniyetsiz (yüzde 9) olarak sıralanıyor.
Koyu Muhafazakar’ın öne çıkan özelliklerini dün vermiştik. Bugün sıra İzleyen Muhafazakar’da…
İZLEYEN MUHAFAZAKAR (yüzde 8 / 3,4 milyon kişi):
İstanbul, Marmara ve Karadeniz’de ortalamanın üzerinde yer alan bu grubun yüzde 52’si erkek, yüzde 48’i kadın ve orta yaş sınıfında daha yoğun. ABC1 ağırlığı ortalamanın üzerinde. Öne çıkan özellikleri şöyle:
Dindar,
Kadın konusunda duyarsız,
Halinden memnun (işinden, yaşam standartından),
Modayı takip eden,
Bakımlı olmaya çalışan,
Risk almayı seven,
Alışverişte pazarlıkçı, internetten alışverişe açık,
Orta yaş olmasına rağmen sosyal medya kullanımı yüksek,
Sağlıklı beslenmeye dikkat eden,
Beğenilmek, fark edilmek veya statü gibi kaygıları olmayan,
Uluslararası gelişmelere kapalı,
Medya tüketiminde mecra karması oldukça zengin,
TV, açıkhavayla birlikte en yüksek erişime sahip,
Mobille desteklenen sosyal medya ve arama motoru bu segment için olmazsa olmazlardan
Uygun gazeteler erişime destek sağlayabilir,
Online video etkinliği en yüksek mecra olması bakımından destek amaçlı kullanılmalı.
Sosyal Özenen
Yarın: Yeni Nesil Muhafazakar