Türk tüketicisi yeniden keşfediliyor…
Her gün yeni bir olay, yeni bir haber… Türkiye’de “Gündem” anlık olarak değişiyor… Bu değişim elbette sokaktaki vatandaşın yaşam şekline ve tüketim alışkanlıklarına da yansıyor. Zaman içinde ciddi sosyal, politik ve ekonomik kırılmalar yaşayan Türkiye’de artık yepyeni bir sosyolojik yapı var. Bu gerçeklerden yola çıkan MGMedia, TGI datasını kullanarak yaptığı MGLife analizinde Türkiye’deki toplumsal grupları, makro hedef kitleleri yeniden tanımladı.
Gruplar, değer ve tutumlarına göre ayrışıyor
Değer ve tutumlarına göre birbirinden ayrışan grupların davranışsal farklılıklarının markalara sunduğu fırsat ve engelleri belirleyen araştırmada 15 yaş üstü kentsel Türkiye vatandaşı 12 grupta incelendi.
Bu gruplar; Koyu Muhafazakar (yüzde 11), İzleyen Muhafazakar (yüzde 8), Sosyal Özenen (yüzde 7), Yeni Nesil Muhafazakar (yüzde 7), Mazbut Modern (yüzde 9), Dinamik Modern (yüzde 8), Kırgın Modern (yüzde 10), İçe Dönük Özenen (yüzde 7), Aradakiler (yüzde 9), Anadolu Kaplanı (yüzde 7), Faydacı (yüzde 7), Memnuniyetsiz (yüzde 9) olarak sıralanıyor.
Grupların özelliklerini bugünden itibaren web sitemizden takip edebilirsiniz. İşte ilk grup:
KOYU MUHAFAZAKAR (yüzde 11 / 4,6 milyon kişi)
Bu grup en yaşlı segmentlerden birini oluşturuyor (yüzde 24’ü 55 yaş üstü). Yüzde 53’ü kadın, yüzde 47’si erkek olan Koyu Muhafazakarlar Güneydoğu Anadolu, Orta Anadolu ve Ortadoğu Anadolu’da ortalamanın üzerinde yaşıyor ve yüzde 22’si Şanlıurfa doğumlu. Onu Kayseri doğumlular takip ediyor. Alt sosyo ekonomik grubuna (DE) dahil olanlar ortalamanın üzerinde. Bu grubun öne çıkan özellikleri şöyle:
- Dindar,
- Kadın haklarına duyarsız,
- İçe dönük,
- Muhafazakar,
- Teknolojik gelişmelere kapalı,
- Dış dünyaya kapalı,
- Evde vakit geçirmeyi tercih eden,
- Alkol tüketimi en düşük grup,
- Kuralcı,
- Medya tüketiminde mecra karmasının en zayıf olduğu grup,
- Bu kitle için TV dışında bir mecra kullanmak çok doğru değil,
- TV dışında tüm mecraların tüm kişilere göre Index değeri 90’ın altında,
- TV’de haber izlemenin en yüksek olduğu grup (yüzde 69).