Yeni Art Direktörü 1-0 önde başlatacak 6 tavsiye
Grey İstanbul Creative Group Head’i Arda Albayraktar’ın sektöre girecek art direktörler için birkaç tavsiyesi var. Art direktörlerin kariyerlerine 1-0 önde başlaması için dikkat etmesi gereken 6 önemli tavsiye.
1- RAW VS CLEAN
Taslak ilan benim için Ridley Scott’ın Alien’da yakaladığı süper gerçekçi tat ise orijinal iş, Promotheus’taki yapay dünya… Bu yüzden hangi markanın basın ilanıyla uğraşırsak uğraşalım, re-touch ve prodüksiyon aşamasında işin çok “clean-cut” ve cilalı olması veya taslaktaki gibi orijinal tadın korunması arasındaki ince çizgi kaybolmamalı. Özellikle birkaç kez re-touch revizyonu verirken sanat yönetmeninin odağını kaybetmemeye dikkat etmesi gerekiyor.
2- TIME VS PAGES
Getty, Shutter, Corbis hatta Google olması önemli değil. Başlamadan önce kafanda layout’u görüyorsan zaman ne kadar dar olursa olsun sayfalarca görsel bakmak en doğrusu. Çünkü 100 tane görsel bakıp yaptığın taslak 4 saat sürüyorsa, 500 tane görsel bakarak vakit kaybetmiş olmuyorsun sadece daha kısa zamanda daha iyi taslak yapmış oluyorsun.
3- POP VS UNDERGROUND
Hepimiz hemen hemen benzer tasarım yayınlarını takip ediyoruz. Ama fark yaratmak için, o kaynaklarda beğendiğin iyi işlerin yeni ve yetenekli fotoğrafçı ve illüstratörleri iyi araştırman gerek. Çünkü bir sonraki işinde onlarla çalışmak isteyebilirsin.
4- ART DIRECTOR VS ILLUSTRATOR
“Abi biz bunu çizdirelim”. İşte bu cümle seni zora sokabilir. Zor taslakları başkasına çizdirmek istiyor olabilirsin ama bunun sana daha fazla vakit kaybettirebileceğini unutma.
5- TELLING VS ORDERING
Re-toucher’a yüz yüze veya telefonda anlattığın her şey, aslında suya yazılan yazı gibi. Sen taslağına ne kadar güvenirsen güven, fotoğraf ambiyansı nasıl olacaksa ona örnek birkaç kare göster ki herkesin içine sinen bir iş cıksın ortaya.
6- SILENT VS LOUD
Fikir aşamasında değil belki ama kafanda gördüğün layout’un taslağını yaparken müzik dinle.