Google’dan Rusya askeri üslerinin görüntüleriyle ilgili açıklama geldi | Son 24 saatin gündemi
Renault Türkiye fabrikasındaki üretimini durduruyor
Renault, Türkiye’deki fabrikalarında üretimi bir süreliğine durdurmaya karar verdi. Çip krizi dolayısıyla alınan bu karar geçici olsa da bu sorun git gide büyüyebilir. Özellikle Ukrayna’da bulunan, dünyanın en büyük neon üreticilerinden ikisi, Rus işgali sebebiyle süresiz olarak kapanma kararı aldıklarını açıkladı. TSMC ve Samsung gibi birçok çip üreticisi bu duruma hazırlıklı olduklarını ve 2 ila 3 ay sürebilen stokları olduğunu açıkladı. Ancak bu stoklar sona erdiğinde yani yaz aylarından itibaren etkili olması beklenen hammadde sorunları nedeniyle bir ay veya daha uzun üretim kesintileri görebiliriz. Üstelik bu sadece otomobil üreticileri için geçerli değil. Aslında akıllı telefonlar ve bilgisayarlar başta olmak üzere evlerimizde ya da kişisel hayatımızda günlük olarak kullandığımız birçok teknolojik ürünün üreticileri yeni cihazları piyasaya süremeyebilir. Şimdilik Renault oldukça kısa bir kesinti kararı aldı. Nitekim Türkiye’deki fabrikalar 25 Nisan’da yeniden üretime başlayacak.
Mobil oyun sektörünün şampiyonları belli oldu!
2010’dan itibaren oyun sektöründe yaşanan köklü değişim sonrası, mobil oyunculuk kavramı bir hayli yaygınlaştı. Bu sayede yer ve mekan farketmeden üst düzey oyun deneyimi sunan akıllı telefonlar, PC ve konsollara doğrudan bir rakip haline geldi.
Sensor Tower, mart ayının en çok para harcanan mobil oyunlarını açıkladı. Geçen ayın şampiyonu 272,4 milyon doları kasasına koyan Honor of Kings oldu. Mart ayında en çok hasılat yapan ikinci mobil oyun 199,8 milyon dolarlık gelirle PUBG: Mobile olurken onu Genshin Impact ve Candy Crush Saga takip etti.
Küresel mobil oyun pazarı, Mart 2022’de App Store ve Google Play Store platformlarından toplamda 7 milyar dolar elde etti. Geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 6,3 oranında düşüş yaşadı. Aynı zamanda Mart 2022’de mobil oyunlara en çok para harcayan ülke 1,9 milyar dolarla toplam harcamaların yüzde 27,4’ünü oluşturan ABD oldu. Google Play Store’un kullanılamadığı Çin yüzde 19,2 ile ikinci sırada karşımıza çıkarken, Japonya da yüzde 19’la üçüncü sıradan kendisine yer buldu.
Google’dan Rusya askeri üslerinin görüntüleriyle ilgili açıklama geldi
Google bir süredir Rusya ile ilgili ülkedeki reklamları durdurma, bazı Rus kullanıcıların Google Pay’e erişiminin kesilmesi ve Rus devlet kanallarının YouTube’da reklam yapmasının yasaklanması gibi kararlar vermiş ve Rusya da Google’ı cezalandırmakla tehdit etmişti.
Dün, Ukrayna Savunma Bakanlığı resmi Twitter hesabının da paylaştığı üzere Google Haritalar’ın artık Rusya’nın stratejik askeri tesislerini sansürlemediği iddia edildi ve çeşitli görüntüler paylaşıldı.
Ancak Google bu görüntülerin yeni olmadığını söylüyor. Google sözcüsü Genevieve Park, The Verge’e yaptığı açıklamada, “Rusya’daki uydu görüntülerimizde herhangi bir değişiklik yapmadık” dedi. Dolaşan görüntüler muhtemelen yasal olsa da, Ukrayna’daki çatışmadan çok önce Google Haritalar’da mevcuttu.
Brandverse Awards başvurularında son gün 22 Nisan!
Marketing Türkiye ve BoomSonar iş birliğiyle gerçekleştirilen Brandverse Awards başvurularında adım adım sona yaklaşılıyor! Reklam ve iletişim alanındaki en başarılı çalışmaların belirleneceği Brandverse Awards için başvuru dönemi 22 Nisan 2022 saat 23:59’da sona erecek. Yarışmada 1 Ocak 2021 – 1 Nisan 2022 tarihleri arasında gerçekleştirilen en başarılı çalışmalar ödüllerine kavuşacak.
2018’den bu yana başarılı bir şekilde devam eden Social Media Awards Turkey, 2022 başvuru döneminde Brandverse Awards ile birlikte ilerliyor. Değerlendirme yapısı, kategorileri ve ödülleri önceki yıllarla benzer şekilde devam eden yarışma başvuruları bu yıl Brandverse Awards web sitesinden online olarak alınıyor. Detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Markaların Mart ayı ciro artışı şaşırttı
Fiyat artışlarının bir süre daha devam edeceğini öngördüklerini belirten BMD Başkanı Sinan Öncel, “Tablo özellikle sabit ve dar gelirli yerli tüketicinin alım gücünün önümüzdeki aylarda zayıflayacağı anlamına geliyor. Dolayısı ile bu yıl markalarımız açısından turist alışverişi hayati önem taşıyor. Son yıllarda Türkiye’de kartlı harcamalarda yabancıların payı yüzde 8 düzeyindeydi. Bu yıl oranın yüzde 10’un üzerine çıkabileceğini öngörüyoruz” dedi.
Perakende sektöründe Ocak ayında tahminlerin üzerinde daralan cirolar, yılın ilk çeyreği bitmeden büyük ölçüde toparlandı. Bünyesinde Türkiye’nin önde gelen 454 markasını bulunduran Birleşmiş Markalar Derneği’nin (BMD) üyeleri arasında yaptığı ankete göre, Mart ayında cirolar Şubat’a göre ortalama yüzde 30 artış gösterdi.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | Hakan Ural |
2 | Bülent Ersoy |
3 | Selçuk Bayraktar |
4 | #TurgutÖzal |
5 | #hazirandanönce |
6 | Sedat Peker |
7 | zulme sessiz kalma |
8 | Happy Easter |
9 | #MülteciKampıDeğiliz |
10 | Sanatçı |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | Konyaspor – Gaziantep FK |
2 | ALES puan hesaplama |
3 | Fenerbahçe’ göztepe |
4 | Real Madrid |
5 | Quaresma |
6 | Porto |
7 | ALES |
8 | Turgut Özal |
9 | Kasımpaşa – Adana Demirspor |
10 | Kasımpaşa Adana Demirspor |