Netflix sıfır reklam politikasından vazgeçiyor
Her yıl 4 kez toplam kullanıcı sayısını ve diğer istatistikleri kullanıcılarıyla paylaşan Netflix, 2022’nin ilk çeyrek rakamlarını paylaştı. Verilerde Netflix‘in bu kez kullanıcı kazanmak yerine kaybettiği dikkat çekti. Artan abonelik fiyatları sonrası oluşan bu kaybı telafi etmek için harekete geçen streaming devi, daha uygun fiyatla sunulacak reklamlı bir paketle kullanıcılarının karşısına çıkmaya karar verdi.
Netflix 2022’nin ilk çeyreğinde 200.000 kullanıcı kaybetti
ABD’li dizi ve film platformunun yayınladığı verilerde, şirketin 2022 yılının birinci çeyreğinde 200.000 kullanıcı kaybetmesi dikkat çekiyor. Şirket, son 10 yıldır hiç bu kadar büyük bir kullanıcı kaybı yaşamamıştı. Uzmanlar ve analistler ise ikinci çeyrekte bu kullanıcı kaybının 2 milyonu geçeceğini öngörüyor.
Yapılan bu açıklamanın ardından Netflix’in hisseleri ise düşüşe geçti. Kısa sürede yüzde 25 değer kaybeden hisselerin üzerine JP Morgan analistleri, “Netflix’i zorlu günler bekliyor” diyerek önümüzdeki günlerde bu düşüşün artabileceğine dikkat çekti.
Uzun yıllardır sıfır reklam politikasıyla ilerleyen Netflix’in CEO’su Reed Hastings ise, açıklanan verileri göz önünde bulundurarak şirketin son mali toplantısında, artık düşük fiyatlı ve reklamlı abonelik paketlerine sıcak baktıklarını kaydetti.