Tesla rekorlara doymuyor! Tesla’nın son üç aylık geliri kasayı neredeyse ikiye katladı… | Son 24 saatin gündemi
Eker’den Arapça süt paketiyle ilgili açıklama geldi
Sosyal medyada bir kullanıcının, benzin istasyonunda satıldığını iddia ettiği Eker marka bir süt kutusunun fotoğrafını paylaşması gündem oldu. Fotoğraftaki süt kutusunun bir tarafında Arapça yazıların yer alması bazı kullanıcıların tepki göstermesine sebep oldu. Eker ürünlerine karşı boykot çağrısı yapılırken Eker’den bir açıklama geldi. Firma ürünün yalnızca Türkiye’de satılmadığını belirterek “Merhaba, Söz konusu ürün Avrupa ve Ortadoğu bölgelerinde de satıldığından ön yüzünde tamamen Türkçe, arka yüzünde farklı dillerde ürün bilgileri yer almaktadır” dedi.
Tesla rekorlara doymuyor! Tesla’nın son üç aylık geliri kasayı neredeyse ikiye katladı…
Tesla, peş peşe kırdığı rekorlara bir yenisini daha ekledi. Son zamanlarda küresel enflasyon nedeniyle fiyatlarını artırmasına ve sektörde batarya hammaddesi konusunda endişe yaşanmasına rağmen şirket, bugün son 3 ayda rekor kazanç elde ettiğini açıkladı. Ardımızda bıraktığımız 3 ay boyunca fazlasıyla hareketli bir dönemden geçen şirket, heyecanla beklenen iki devasa fabrikasını Berlin ve Texas’ta açarken, son 3 ay içinde toplam 310 bin 48 adet araç teslimatı gerçekleştirdiğini de açıkladı.
2022 yılının ilk çeyreğine ilişkin kazanç tablosunu paylaşan Tesla, son 3 ayda toplam 18,7 milyar dolar gelir elde ettiğini ortaya koydu. Şirketin 18,7 milyar dolarlık gelirinin 3,7 milyar doları ise kâr olarak kasaya girdi. Tesla, böylelikle kazancını bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 81 oranında artırmayı başardı. 2021’in ilk çeyreğindeki toplam gelir 10,4 milyar dolardı.
Tesla hisseleri, bu rekor gelir ve kârın açıklanmasıyla birlikte büyük bir sıçrama yaşadı ve yüzde 5’i aşkın değerleme yaşandı. Hisse değeri bir önceki gün 977 dolar seviyesinde kapanan Tesla, açıklamanın ardından hisse değerinin 1.040 doların üzerine çıktığını gördü. Tesla hisseleri şu anda 1.031 dolardan işlem görüyor.
NFT olarak satılan tarihin ilk tweeti büyük değer kaybetti
Twitter’ın Kurucusu Jack Dorsey 2006 yılında ilk kez “just setting up my twttr” şeklinde tweetlemiş ve geçtiğimiz yıl bu tweet 2.9 milyon dolara satıldı.
NFT’nin sahibi Bridge Oracle’ın CEO’su Sina Estavi tweeti yeniden satışa çıkardığında ürüne biçilen paha epey değişmişti. 48 milyon dolara satmayı hedefleyen Estavi’ye gelen teklifler 280 dolar bandındaydı.
Sonuç olarak Estavi, yüzde 50’sini yardım kuruluşuna bağışlayacağı satışı gerçekleştirmekten vazgeçti.
İBB kaçak İstanbulkart kullananları tiye aldı
İBB’nin resmi Twitter hesabından kaçak İstanbulkart kullanımına ilişkin yayınlanan yeni reklam filmi sosyal medyanın gündemine oturdu.
İBB usulsüz kart kullanımının cezalandırılacağını hatırlattığı yeni reklam filmini yayınladı. Filmde 0-4 yaş arası çocuğa sahip olan anne kartıyla otobüse binen adamın ismi gerçek kart sahibi yani “Ayşe” olarak anons ediliyor ve otobüsün içindeki diğer yolcular tarafından tepki ve kınamayla karşılaşıyor.
Esprili bir dile sahip olan reklam filminde “anne” kartıyla otobüse binen beyefendi için “arkadaşlar yer verelim ablamıza” anonsu geçiliyor, teyzeler tarafından da ikaz ediliyor. Reklamın sonunda indiği durakta bitap düşmüş ve başkasının kartını kullandığı için utanç duyan birine rastlıyoruz.
İBB’nin resmi hesabından paylaşılan reklam filmi kısa sürede sosyal medyanın gündemine oturdu. Paylaşımın altına gelen yorumlarda genellikle “işe gidip gelirken ulaşım parasını karşılayamayan insanların böyle alaycı bir dille eleştirilmesine” tepki gösterilirken konu “ibb’nin kaçak istanbulkart temalı reklamı” başlığıyla Ekşi Sözlük’e de taşındı.
Netflix sıfır reklam politikasından vazgeçiyor
Her yıl 4 kez toplam kullanıcı sayısını ve diğer istatistikleri kullanıcılarıyla paylaşan Netflix, 2022’nin ilk çeyrek rakamlarını paylaştı. Verilerde Netflix‘in bu kez kullanıcı kazanmak yerine kaybettiği dikkat çekti. Artan abonelik fiyatları sonrası oluşan bu kaybı telafi etmek için harekete geçen streaming devi, daha uygun fiyatla sunulacak reklamlı bir paketle kullanıcılarının karşısına çıkmaya karar verdi.
ABD’li dizi ve film platformunun yayınladığı verilerde, şirketin 2022 yılının birinci çeyreğinde 200.000 kullanıcı kaybetmesi dikkat çekiyor. Şirket, son 10 yıldır hiç bu kadar büyük bir kullanıcı kaybı yaşamamıştı. Uzmanlar ve analistler ise ikinci çeyrekte bu kullanıcı kaybının 2 milyonu geçeceğini öngörüyor.
Yapılan bu açıklamanın ardından Netflix’in hisseleri ise düşüşe geçti. Kısa sürede yüzde 25 değer kaybeden hisselerin üzerine JP Morgan analistleri, “Netflix’i zorlu günler bekliyor” diyerek önümüzdeki günlerde bu düşüşün artabileceğine dikkat çekti.
Uzun yıllardır sıfır reklam politikasıyla ilerleyen Netflix’in CEO’su Reed Hastings ise, açıklanan verileri göz önünde bulundurarak şirketin son mali toplantısında, artık düşük fiyatlı ve reklamlı abonelik paketlerine sıcak baktıklarını kaydetti.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | Mekke’ye |
2 | Kaan Kanlıkuyu |
3 | Şehidimize Allah’tan |
4 | Cengiz Yiğit |
5 | Tanju Çolak |
6 | Herzog |
7 | Mane |
8 | YediGüzelAdam SekizYaşında |
9 | Maguire |
10 | hastalarıartık tahliyeedin |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | TFF 1.lig |
2 | Peygamberimizin doğum günü |
3 | Alanyaspor Sivasspor |
4 | Premier Lig |
5 | Bursa Son dakika |
6 | Petek Dinçöz |
7 | Chelsea Arsenal |
8 | Angers – PSG |
9 | Bursa |
10 | Chelsea Arsenal |