İki öğün arası e-ticaret patladı…
GittiGidiyor, Ramazan ayında sahur saatlerindeki trafik ve alışveriş tercihlerine ilişkin verilerini açıkladı. Buna göre Ramazan ayına denk gelen 2 – 27 Nisan tarihlerinde GittiGidiyor’un site trafiği, sahur saatlerinde arasında yaklaşık 3 kat arttı. Peki tüm bu süreç içerisinde kullanıcılar sahurda en çok hangi ürünleri arattı? Hangi kategoriler öne çıkarken, en çok satın alınan ürünler neler oldu? Gelin raporun detaylarına birlikte bakalım…
GittiGidiyor’un verilerine göre bu yıl 2 Nisan tarihinde başlayan Ramazan ayıyla birlikte sahur saatlerinde değişen uyku düzeni kullanıcıların online alışveriş alışkanlıklarına da yansıdı. Sahur saatleri olan 04.00-05.00 arasında GittiGidiyor’un site trafiğinde bir önceki aya kıyasla 3 kata varan artış yaşandı.
Sahurda en çok alışveriş yapılan kategoriler;
- “Otomobil, Motosiklet ve Aksesuar”,
- “Bebek & Anne”,
- “Yapı Market & Tamirat”,
- “Kozmetik ve Kişisel Bakım”,
- “Ev, Dekorasyon ve Bahçe” kategorileri oldu.
Platform üzerinden en çok satın alınan ürünler arasında ise
- Bebek bezi,
- Spor ayakkabı,
- Islak mendil,
- Cep telefonu kılıfı,
- Kedi maması,
- Cep telefonu,
- Parfüm,
- Tıraş makinesi yer aldı.
GittiGidiyor’da bu yıl sahur saatlerinde en çok aranan ürün cep telefonu oldu. Platform üzerinden aranan diğer ürünler arasında ise kozmetik ürünler, ofis yazılım programları, otomobil ve motosiklet yedek parçaları yer aldı.
Sahur saatleri içinde en çok alışverişin yapıldığı şehirler ise İstanbul, Ankara, Bursa, Kocaeli, İzmir, Antalya, Konya, Şanlıurfa, Adana ve Mersin olarak sıralandı.