Geçtiğimiz ayın en çok konuşulan global kampanyaları
Bu yaya geçidi iştah açıyor
Malezya’da ilk şubesinin 40. yılını kutlayan McDonald’s dünya çapında dikkat çeken bir kampanyaya imza attı. Marka, Malezya’nın en işlek caddelerinden olan Bukit Bintang’daki yaya geçitlerini patates kızartmalarına dönüştürdü. Yaya geçitleri, insanları o caddede bulunan ve ülkenin ilk McDonald’s şubesi olan restorana yönlendiriyor. “Patates” yaya geçidinin konsepti Leo Burnett tarafından tasarlanmış ve resmi izinleri alıp kullanıma sunulması yedi ay sürmüş.
Cheetos olmasa teknoloji bu kadar ilerlemezdi!
Cheetos, yeni kampanyasında çağımızın hayatı en çok kolaylaştıran teknolojilerinin icadına ilham verdiğini iddia ediyor. Reklam filminde, karakterlerin Cheetos’un turuncu tozuyla kaplı parmaklarını etrafa sürmeme mücadelesine tanık oluyoruz. Bu çabanın otopilot, robot süpürge ve yüz algılama gibi temassız teknolojilere ilham olduğunu görüyoruz. Kampanya Goodby Silverstein & Partners imzası taşıyor.
İmkansız diye bir şey yoktur
Havas Middle East, adidas’ın “Impossible Is Nothing” kampanyasının son ayağında Dubai’de bulunan ve 250 metre yüksekliğe inşa edilen bir basketbol sahasını, Sudan kökenli İngiliz basketbolcu, şair ve aktivist Asma Elbadawi’nin bir illüstrasyonunu içeren neon ışıklı mükemmel bir sahaya dönüştürdü. Reklam filminde Elbadawi, Uluslararası Basketbol Federasyonu’nun (FIBA) profesyonel basketbolda başörtü yasağını nasıl yendiğini anlatıyor.
Eşitlik meyvelerde gizli
Fransız sivil toplum kuruluşu Interfel, yeni reklam kampanyasında “Asla çok fazla… değil” diyor. Meyve ve sebze tüketimini teşvik eden ve “Asla çok fazla meyve ve sebze yoktur” diyen organizasyon bunu ilham veren eşitlik mesajlarıyla kampanyasına taşıyor. Charlotte Abramow tarafından yönetilen film, Depeche Mode’un “Just Can’t Get Enough” şarkısı eşliğinde insanlar hakkında yapılan yorumları meyve ve sebzelerle eşleştiriyor ve mesajını iletiyor: “Meyve ve sebzeler asla fazla tüylü, fazla renkli, fazla olgunlaşmamış ya da fazla doğal değildir. Meyve ve sebzeler asla çok fazla değildir.”
Burger King ikilemlerimize ikilem katıyor
Kara Cuma’dan faydalanıp çevre dostu bir çamaşır makinesi almak çevre için iyi mi yoksa kötü mü? Pişman olunan bir mesajı sonradan silmeli mi, silmemeli mi? Max bir köpek adı mı yoksa erkek adı mı? Dünya gitgide daha da kafa karıştırıcı olmaya ve bizler ikilemler arasında kalmaya devam ediyoruz. DAVID Madrid tarafından, Burger King için yaratılan Confusing Times kampanyası, dünyamızın kafa karışıklığını ve çelişkilerini bir sonraki seviyeye taşıyor ve Burger King’in bitki bazlı tavuk nugget’larını tanıtıyor.
Anne arabası sokakların asi çocuğuna nasıl dönüşür?
İtalya’da hayata geçirilen “Inspired by an eBay Story” kampanyasının yeni filmi yayınlandı. eBay’de her satıcı için bir alıcı bulunduğunun mesajını içeren kampanyanın yeni filminde annesinin eski arabasını alan bir gencin macerasını izliyoruz. Kendisine yakışmayan bu araba karşısında hayalleri yıkılmayan genç eBay’den gerekli parçaları sipariş ederek arabasını dönüştürüyor. Parts & Furious isimli film, eBay’in alıcı ve satıcılar için otomobil ve motosiklet yedek parçaları konusunda sunduğu avantajları ve kolaylığı vurguluyor.
Persil’den sürpriz sonlu reklam
Gençleri dışarı çıkmaya teşvik etmek isteyen Persil, yeni reklam filmiyle izleyicileri şaşırttı. Bir grup gencin ormanda koştuğu animasyon video, kaliteli grafikleriyle baştan sona heyecan verici bir video oyun fragmanını anımsatıyor. Videonun sonunda oyunun çıkış tarihi ve platformu gibi bilgilerin verilmesi beklenirken “Sadece gerçek hayatta mevcut” yazısı ekranda beliriyor ve Persil “Dışarı çık ve öğren” diyerek gençlere en ilgi çekici oyunun gerçek dünyada olduğu mesajını veriyor.
Macera dolu bir hayat
Avustralyalı bira markası James Squire, yaratıcı ajansı Milk + Honey ile birlikte oldukça epik bir reklam yayınladı. Game of Thrones oyuncusu Rory McCann (The Hound) tarafından seslendirilen reklam filminde markanın kurucusunun ilginç hayatı yer aldı. “Ordinary Be Damned” isimli film, sözde sıradan bir hayat sürmeye mahkum edilmiş olan Squire’in macera dolu hayatını konu ediniyor. Filmde kostümler ve mekân tasarımları konusunda bir hayli emek harcandığı görülebilir.
IKEA’dan dondurma reklamı
Yaratıcı afişleriyle sık sık dikkat çeken IKEA, 2022 yaz koleksiyonu için de yine oldukça ilgi çekici ve eğlenceli bir kampanyaya imza attı. Cıvıl cıvıl ilanlarıyla Portekiz sokaklarını süsleyen marka, ev tekstili ürünlerine dondurma şekilleri verdi. Afişlerde rengarenk kırlentler ve yastık kılıfları, dondurma külahı ve çubuklarıyla bir araya getirilmiş. Yazı müjdeleyen bu görseller adeta birer dondurma reklamını anımsatıyor.
90’ların kahramanı Bill Nye geri döndü
Coca-Cola, atıksız dünya ve sürdürülebilir ambalaj girişimlerinin bir parçası olarak 2030 yılına kadar sattığı her ürün için bir şişe veya kutu toplamayı ve geri dönüştürmeyi hedefliyor. Bunun için de beklenmedik bir isimle iş birliği yapıyor: Bill Nye. 90’ların en tanınan kahramanlarından biri olan, bilimi herkesin anlayabileceği seviyede aktaran Bill Nye, bu kez bize geri dönüşümden bahsetmek için ekrana döndü. Üstelik, ünlü animasyonların yaratıcısı Mackinnon & Saunders tarafından hazırlanan video sayesinde Bill Nye bu kez stop motion animasyon olarak karşımızda.