Otomotiv Distribütörleri Derneği’nden kötü haber: Bunlar henüz iyi günler!
Gerek otomotiv sektöründe yaşanan çip krizi gerekse ülkenin içerisinde bulunduğu ekonomik koşullar doğrultusunda otomobil fiyatları uzun süredir gündemden düşmüyor. Genel geçer bir öngörü ortaya koymak kolay olmasa da görünen bir gerçek var ki o da fiyatların her geçen gün yükseliyor ve tüketicinin araç sahibi olmasının giderek zorlaşıyor. Zira Otomotiv Distribütörleri Derneği‘nin açıkladığı veriler de bunu kanıtlar nitelikte. Verilere göre Türkiye’de bir önceki yıla göre otomobil satın alımında ortalama yüzde 23,5‘lik bir düşüş yaşandı ve 2022’nin ilk üç ayında 152 bin 50 adet otomobil satıldı. ODD tarafından yapılan açıklamalar da pek parlak değil… Otomotiv sektörüne yaklaşık olarak yüzde 25 oranında bir zam gelmesi bekleniyor.
Otomotiv Distribütörleri Derneği Başkanı Ali Haydar Bozkurt, yaptığı açıklamada “Fiyat yükselişiyle birlikte, otomotiv pazarının geçen seneyi yakalayamayacağını” belirtti. Çip krizinin bu yılın ortalarında hafiflemesini beklediğini ancak bu beklentinin gerçekleşmediğini belirten Bozkurt, “Bitmesi gereken kriz daha karmaşık hale geldi” dedi.
Arz ve lojistik kaynakları problemler gittikçe arttığına dikkat çeken Bozkurt, “Dünya çapında tahminen 3-5 milyon adet araç üretileceğini tahmin ediyorum” dedi. Araç bulma sorunun 2022 yılında da devam etmesi beklenirken, Türkiye’de otomotiv sektöründe de araç bulma probleminin artacağını vurguladı.
2022 yılı için otomotiv pazar tahminine bulunmanın zor olmasının yanı sıra geçen seneki otomotiv başarısını yakalamasının bir mucize olacağının altını çizen Bozkurt, sadece Türkiye’nin değil tüm dünyanın yaklaşık olarak yüzde 25’lik bir fiyat artışıyla karşı karşıya olacağı da vurguladı.
ODD Başkanı Ali Haydar Bozkurt Bozkurt yaptığı açıklamasında “Enerji fiyatlarında ciddi sıçramalar mevcut. Bu durum da enflasyon artış trendinin devam etmesine neden olacak. FED her ne kadar hızlı bir faiz artırımı döngüsüyle bu enflasyonist ortamı dizginlemeye çalışsa da gerek ülkemizde gerek dünyada enflasyonist ortam 2022’de de devam edecek. Bu da ister istemez bütün firmaların, markaların maliyetlerini artıracaktır. Maliyetlerin artması da gerek sıfır kilometre araçlarda gerekse ikinci el araçlarda fiyatların artması ihtimalini yükseltti. Bu durum, araç bulunabilirliğini sıkıntıya sokacaktır” dedi…