Enflasyonla nasıl mücadele edeceğiz?
Farklı seviyelerde seyrediyor olsa da tüm dünyada enflasyonun giderek artıyor olduğu artık kimse tarafından reddedilmeyen bir gerçek… Faturalar artmaya devam ederken tüketicilere de finansal kaygılara neden olan yüksek enflasyon gibi problemlerle mücadele etmekte çözüm yolları aramak düşüyor. Hal böyle olunca da durumun Google Arama’lara yansıması da gecikmiyor elbette. Think With Google’da Lucy Sinclair, Debadeep Bandyopadhyay’ın kaleme aldığı makale bu yansımalara ışık tutarken pazarlama dünyası için içgörü sunmaktan geri durmuyor… Öyleyse gelin hem bu verilere hem de ipuçlarına daha yakından bakalım…
Benzinden gözümüzü alamıyoruz!
Ekonomik kaygı tüm dünyada ortak bir üst başlık olsa da farklı coğrafyalarda farklı trendler kendisini gösteriyor elbette. Örneğin, Türkiye’de “yıllık enflasyon” için arama ilgisi yüzde 200 artış gösterirken Fransa’da ise “livret épargne” (“tasarruf hesabı”) için arama ilgisi yüzde 55 artış göstermiş…
Bu yıl finansal kaygıya neden olan konulardan biri bölgedeki artan enerji fiyatları. Türkiye’de “benzin fiyatları” için arama ilgisinde yüzde 630 artış yaşanırken Birleşik Krallık’ta “energy bills” (“enerji faturaları”) için arama ilgisi geçtiğimiz yıla göre tam 5 kat artmış.
Ayrıca, emekli maaşlarına olan ilgi de bu yıl özellikle artan meselelerden. Kimileri hayattaki önceliklerini yeniden gözden geçirerek erken emekli olmanın yollarını arıyor kimileri ise nasıl erken emeklilik ödemesi alındığını araştırarak finansal zorluklar karşısında çözüm bulmaya çalışıyor.
Danimarka’da “efterløn udbetaling” (“erken emeklilik ödemesi”) için arama ilgisi yüzde 260, Türkiye’de ise “maaşı hesaplama” için arama ilgisinin yüzde 125 artış göstermiş olması dikkat çekiyor…
Pazarlamacılar için içgörü: Müşterilere ve işletmelere değer sağlayın
Ekonomik durum ve kişisel finans konularında toplum olarak kaygılı olduğumuzdan, müşterilerinize ve işletmelere somut değerler sağlamanız önemli. Müşteriler, markaların kendilerine yardımcı olmasını bekliyor ve özel teklifler ile indirimler gibi avantajlar sunarak değerini gösteren şirketlere daha çok önem veriyor.
Aynı zamanda, işletmeler de bireysel müşteriler gibi ekonomik sıkıntılar yaşadığından kampanyaların başarılı olması için pazarlamacıların finans ekipleriyle birlikte çalışması gerekiyor. Gelir veya kâr gibi ortak bir hedef belirleyin. Ortak bir şekilde hangi amaç için çalıştığınızı anlamak üzere farklı dönüşümlere değerler atayın. Değer atadıktan sonra verimi artırmak ve harcanan paranın karşılığını almak için birinci taraf verilerinden ve otomatik çözümlerden yararlanabilirsiniz.
Kaynak: Think With Google