Axe, bağımsız araştırma kuruluşu TNS aracılığıyla 15-25 yaş grubundaki bekâr 855 kişi üzerinde yaptığı “Gençliğin Koku Dinamikleri” araştırmasıyla erkeklerin “kızlara doğru yolu göstermesine” katkıda bulundu! Şaşırtıcı bilgiler içeren araştırmanın sonuçlarını, 7 Mart’ta Santralİstanbul’da Koku ve Tat Psikolojisi Danışmanı Dr. Rachel Herz’in yorumları eşliğinde açıklayan Axe, ilişkilerde aşk oyununa önde başlamanın tüyolarını da verdi. Herz, “Biriyle çıkmak üzere evden ayrılırken bir saniyenizi ayırın ve çok güzel bir koku kullanın. Bir kızın kalbini kazanmak istiyorsanız önce burnunu kazanmalısınız” dedi.
Kadınların, Axe kullanan erkeklerin kendilerine daha çekici ve güvenli geldiğini onayladığını ifade eden Herz, bu konuyla ilgili laboratuar ortamında yapılan ilginç deneyi şöyle anlattı: “Bir grup erkeğe iki gün boyunca parfüm esansı bulundurmayan ve deodorant niteliği taşımayan bir ürün, diğer gruba da Axe kullandırdık. Bu kişilere kadınları etkilemek için en iyi pozlarını vermelerini isteyerek fotoğrafladık ve videoya çektik. Sonuç ilginçti. Kadınlar, Axe kullanan erkekleri daha çekici ve güvenilir buldular.”
Kokumuz parmak izimiz gibidir
Erkek ve kadın genlerinin ölümsüzlüğün peşinde koştuğunu belirten Koku Uzmanı Rachel Herz, “Üreme ve çoğalmanın, genlerini devam ettirmenin ve bunun için gerekli olan flörtün doğası uygun partneri bulmaktır. İşte tam bu noktada kokunun çok önemli bir rolü vardır. Eğer bir ikiziniz yoksa dünyada sizin gibi kokan başka biri yoktur. Bu nedenle flört aşamasında sizi diğer erkeklerden ayıran en güçlü fark kokudur. Koku, duygu ve davranışlara etki eden en güçlü uyarıcıdır” dedi. Araştırmanın şaşırtıcı sonuçları Herz’i destekler nitelikteydi. Sonuçlardan biri, kokunun partner seçmedeki etkisinin tahmin edilenin çok üzerinde olmasıydı. Araştırmaya katılan her 10 kişiden 8’i kokunun partner seçmede etkili olduğunu belirtirken, eski sevgilisinin kokusunu unutamadığını da ifade etti. Kokunun günlük hayattaki önemini oranlarla ortaya koyan Gençliğin Koku Dinamikleri araştırmasına göre, katılımcıların %62’si ise sırf kokusunu beğendiği için karşı cinsten birine ilgi duyabiliyor.
Koku seksi de çağrıştırıyor, nefreti de
Axe tarafından gerçekleştirilen Gençliğin Koku Dinamikleri araştırması kokunun erkeklerin %64’ünde, kadınlarınsa %53’ünde seksi çağrıştırdığını da ortaya çıkardı. Kokunun tüm hayatımızı etkileyen bir duyu olmasına rağmen bunun farkında olmadığımızı belirten Koku ve Tat Psikolojisi Danışmanı Dr. Rachel Herz “Koku, karşı cinsi cezbetmenin en önemli yoludur. Koku, tanışma ve değerlendirme evresinde gözün algıladığı tüm özelliklerden çok daha net bir algı oluşturur. Yapılan birçok araştırma gibi bu araştırma da açıkça göstermektedir ki, güzel kokan erkekler kadınlar için iyi görünümlü veya pahalı otomobiller kullanan erkeklere göre çok daha çekicidirler. Kokunuzla kalitenizi artırarak, çok ilginizi çeken biriyle çıkmak için bir randevu alma şansınızı artırabilirsiniz. Tabii ki kıyafetiniz, söyledikleriniz ve davranışlarınız da etkili olacaktır ama onun sevdiği bir kokunuz varsa kazanırsınız” diye konuştu. Herz, kokunun öneminin yalnızca aşk ve sevgi durumunda değil, sevginin ve aşkın bitişinde de öne çıktığını belirterek, evlilik danışmanlarına başvuran kadınların çoğunluğunun “Artık kokusuna tahammül edemiyorum” dediklerini ifade etti.
Her insanın kişiliğinin kokusunu aradığının altını çizen Rachel Herz, “Sportmen, maskülen ve enerjik kokular bu yüzden var. Kişiliğimize göre koku seçiyoruz ya da kişiliğimiz koku seçimimizi belirliyor” dedi.
Kızlar odunsu koku seviyor
Araştırma, koku seçimiyle ilgili bazı yanlış bilinenleri ortaya çıkardı. Özellikle genç erkeklerin çoğunluğu kadınları etkilemek için doğal, ferah ve hafif kokulara (%53) öncelik vermesine rağmen, araştırma sonuçlarına göre kızlar odunsu kokuları da en az bu türler kadar çekici buluyor. Araştırmaya katılan kızların %52’si erkekte sandal, sedir, misk gibi odunsu kokuları çekici bulduğunu belirtmesine rağmen erkeklerin bu kokulara rağbeti %23 ile altıncı sırada kalıyor! Erkekler ferah ve hafif kokulardan sonra en çok çikolata (%30), aromatik (%29), meyve, şekerli-tatlı (%28) kokuları tercih ediyor. Dünyada sıkça tercih edilen baharat kokularının ise %15’lik bir oranla Türk gençliği arasında pek rağbet görmediği görülüyor. Erkeklerin kokudaki son tercihi ise %8’lik oranıyla limon kokusu!