Abonelerine “Durun gitmeyin!” diyen Netflix’ten yeni karar! | Son 24 saatin gündemi
Abonelerine “Durun gitmeyin!” diyen Netflix’ten yeni karar!
Netflix, 2022’nin ilk çeyreğinde 200 bin müşteri kaybettiğini açıklamıştı. İkinci çeyrekte 2 milyona yakın kişinin üyeliğini iptal etmiş olabileceği öngörülüyor ve şirket abonelerini elde tutabilmek için şimdiden çeşitli önlemler almaya başladı.
Edinilen bilgilere göre, Netflix kullanıcıları (sadece aboneler değil) yayınlanacak içerikleri önceden izleyebilecekler. ABD’de test edilmeye başlanan yeni erken erişim programının benzeri, Medya Merkezi’nde basın hesabı olan gazetecilere ve editörlere de sunulurken; yakında izleyiciler de bu imkana sahip olacak. Erken erişim programına katılmaya davet edilen aboneler, yaklaşık altı aylık bir süre boyunca, Netflix’e eklenecek birçok filmi ve diziyi önceden izleyebilecek.
Sınırlı sayıda aboneyle test edilmeye başlanan yeni erken erişim programı ise, kullanıcılara merakla bekledikleri dizilere veya filmlere önceden erişme fırsatı sunacak. Fakat programa katılmak isteyenlere Netflix tarafından bir gizlilik sözleşmesi imzalatılacağı belirtiliyor. Kabul eden aboneler, içerikleri herkese açık bir mecrada paylaşamayacak.
Elon Musk gizli bir Instagram hesabı olduğunu açıkladı
Haha I don’t even have a burner twitter account! I do have a cheesy secret Instagram account, so I can click on links that friends send me.
— Elon Musk (@elonmusk) May 22, 2022
Pranay Pathole isimli Twitter hesabını Elon Musk’ın yönettiğini düşünenler var çünkü ikilinin öne çıkan pek çok diyalogu var. Bu şüpheler üzerine tweet atan Pathole, dünyanın en zengin insanının birden çok Twitter hesabını yönetecek kadar boş vaktinin olup olmadığını sorguladı.
Elbette Pathole’ün bu tweetine Elon Musk’tan yanıt gecikmedi. Musk gizli bir Twitter hesabı olmadığını ancak Instagram hesabı olduğunu açıkladı.
VakıfBank Kadın Voleybol Takımı bir kez daha Avrupa’nın zirvesinde!
VakıfBank, CEV Şampiyonlar Ligi’nde 2011, 2013, 2017 ve 2018’in ardından 2022 yılında da şampiyonluğa ulaştı.
VakıfBank Kadın Voleybol Takımı, CEV Şampiyonlar Ligi Süper Finali’nde İtalya’nın Imoco Volley ekibini 3-1 yenerek bu organizasyonda 5. kez şampiyonluğa ulaştı. Uluslararası organizasyonlardaki 11. kupasını kazanan sarı-siyahlı takım, CEV Şampiyonlar Ligi’nde en fazla şampiyonluk yaşayan ekip unvanını da elde etti.
Türkiye’nin uluslararası alanda en çok kupa kazanan takımı olan VakıfBank, bu arenada 11. kupasını kaldırmış oldu. Sarı-siyahlı ekip, tarihinde 5 CEV Şampiyonlar Ligi, 4 FIVB Kulüpler Dünya Şampiyonası, 1 CEV Challenge Kupası ve 1 CEV Top Teams Kupası şampiyonluğu yaşadı.
Başarılı kulüp CEV Şampiyonlar Ligi Süper Finali’ni kazanarak sezonu 5 kupayla kapatma hedefini gerçekleştirdi. Sarı-siyahlı takım, bu sezon FIVB Dünya Kulüpler Şampiyonası, CEV Şampiyonlar Ligi, AXA Sigorta Kupa Voley, Spor Toto Şampiyonlar Kupası ve Misli.com Sultanlar Ligi’nde şampiyon olma başarısı gösterdi.
Ne Instagram, ne TikTok: Ürün keşfederken hangi platforma bakıyoruz?
ESW tarafından yapılan yeni bir küresel tüketici anketine göre, YouTube, Baby Boomers hariç tüm demografik gruplarda yeni ürün keşfi için en çok kullanılan sosyal medya kanalı… Z kuşağının yüzde 55’i, Y kuşağının yüzde 53’ü ve X kuşağının yüzde 47’si YouTube içerikleri aracılığıyla yeni ürün keşfediyor. Baby boomer’ları içinse en baskın sosyal medya kanalı yüzde 36 ile Facebook oldu. YouTube ise çok da büyük bir farkla olmasa da (yüzde 34) Facebook’un hemen arkasında kaldı.
Y kuşağı için ise Facebook yüzde 47 ile YouTube’dan sonra geliyor. Üçüncü sırada ise yüzde 46 ile Instagram yer alıyor. Araştırmada TikTok’un, Z kuşağı için ürün keşfinde yüzde 41 ile üçüncü sıraya yerleştiği de dikkat çekiyor.
“Global Voices: Cross-Border Shopper Insights” adlı çalışma, ayrıca Z ve Y kuşaklarının ülkeler arası en çok alışveriş yapan kuşaklar olduğunu da ortaya koyuyor. Z kuşağı yüzde 49, Y kuşağı ise yüzde 47 ile sınır ötesi alışveriş yaptıklarını dile getiriyor. En çok alınan ürün kategorisi ise kıyafet oluyor.
Çalışma ayrıca ABD’nin dünyanın bir numaralı sınır ötesi e-ticaret alışveriş destinasyonu olarak Çin’i geride bıraktığını da ortaya koydu. 14 ülkeden katılımcıların yaklaşık yüzde 53’ü 2021’de ABD merkezli perakendecilerden veya markalardan ürün satın aldığını belirtti. Çin, küresel doğrudan tüketiciye yapılan işlemlerin yüzde 39’unu alarak ikinci sıraya geriledi. İngiltere yüzde 21 ile üçüncü sırada yer aldı.
Araştırmaya göre ABD, sınır ötesi çevrimiçi lüks alışverişte de ilk sırada yer alıyor ve bu satın almaların en yüksek penetrasyonunun Güney Afrika (yüzde 70), Güney Kore (yüzde 66) ve Çin (yüzde 60) gibi ülkelerden geldiği görülüyor.
Sırlarımızı dijitale emanet ettik, kapana kısıldık
YouGov’un ABD, İngiltere, Avustralya ve Singapur’da 18 yaş üstü 6.773 kişi ile gerçekleştirdiği araştırmanın verilerine dayanan ve Imperva tarafından yayımlanan “No Silver Linings” raporu, giderek daha dijital hale gelen bir dünyada tüketicinin kendini kapana kısılmış hissettiğini ortaya koyuyor.
Araştırmadaki dikkat çeken veriler şöyle;
- Yetişkinlerin yüzde 16’sı cinsel fantezilerini veya fetişlerini,
- yüzde 14’ü cinsiyetçi, ırkçı, homofobik veya diğer rahatsız edici yorumları,
- yüzde 12’si madde bağımlılığını ve yüzde 10’u partnerini aldatmasıyla ilgili detayları bir bulut mesajlaşma hizmetinde veya uygulamasında paylaştığını itiraf ediyor.
Hal böyle olunca da katılımcıların yüzde 79’u, çevrimiçi paylaşımları sızdırılırsa ciddi sonuçlarla karşılaşabileceklerini düşünüyor. Neredeyse yarısı (yüzde 47), bu durumun arkadaşları veya aileleriyle ilişkilerini mahvedeceğini, yüzde 39’u ruh sağlıklarını etkileyeceğini ve yüzde 28’i şantaja maruz kalacağını söylüyor.
Markalar perspektifinde baktığımızda da benzer sonuçlar var. En değerli ve hassas verileri işleyen sektörler bile tüketicilerin gözünde güvenilmez. Katılımcıların yalnızca yüzde 37’si finansal hizmetlere, yüzde 33’ü sağlık hizmetlerine ve yüzde 29’u devlet kuruluşlarına güvenirken, yalnızca yüzde 5’i perakendecilere güveniyor. Tüm tüketicilerin üçte birinden fazlası (yüzde 35), bu sektörlerin hiçbirinin verilerini koruduğuna inanmıyor.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | Meral Akşener Abdülhamid |
2 | İsmail Kartal |
3 | Başakşehir – Trabzonspor |
4 | Manchester City |
5 | Milan |
6 | Adana Demirspor |
7 | Di Maria |
8 | Lazio |
9 | Elijah Bryant |
10 | Serie A |