Başarılı reklam metni kaleme almanın 6 yolu
Markalar için potansiyel müşteriye ulaşmanın yolu başarılı ve etkili reklam metinlerinden geçiyor. Ayrıca, pazarlama sürecinin önemli bir parçasını oluşturan reklam metinleri, ürünlerin belirlenen hedef kitleye ulaşmasını sağlıyor. Eğer reklam metniniz hedefine ulaşmadıysa bir yerlerde hata yapıyor olabilirsiniz… İşte reklam metininizin hedefi 12’den vurması için 6 ipucu…
Sosyal medyanın reklamlar için de geniş bir alan açtığı günümüzde hedef kitleye ulaşmak ve etkileşim kurmak daha kolay görünse de içeriğin derya deniz olduğu dijital dünyada öne çıkmak bir o kadar zor. Ancak yine de metinlerinizden beklenen geri dönüşü almak için elinizde olan pek çok şey var. Bunların başında da hedef kitleyi yakından tanımak geliyor…
1 – Beklentiyi karşılayın
Reklam yazarları, benzersiz bir ürün veya hizmet geliştirmeye çalışarak öne çıkmayı hedefler. Ancak piyasadaki her şeyden tamamen farklı bir fikir ortaya koymak bir anlamda kumar oynamaktır. Çünkü bu yenilik hedeflenenin tam tersi bir etki yaratabilir. Bu nedenle istek, ihtiyaç ve beklentilerden emin olarak çıktığınız yol, hedef kitleyle aranızdaki köprüye dönüşür.
2 – Güven verin
Acı ama gerçek: müşteri ürünü veya hizmeti istemeyebilir. Bunun sebebi müşterinin tereddüt etmesi ve markaya güvenmemesi olabilir. İnternet üzerinden yapılan sayısız dolandırıcılık olduğunu düşününce bu oldukça anlaşılabilir. Bu yüzden önce kitlenizin güvenini kazanmalısınız. Bu kolay bir iş değil, ama gayet mümkün. Tek yapmanız gereken değer odaklı, kuyucuların ihtiyaçları, istekleri ve duyguları etrafında içerik oluşturmak.
3 – Metniniz gereğinden fazla süslü olmamalı
Kimsenin anlamadığı iş “jargonu” kullanmak müşterinin ilgisini çekmek bir kenara koşarak uzaklaşmasına sebep olabilir. Kimse aptal hissetmek istemez. Dolayısıyla müşteri anlamadığı bir şey okursa böyle hissedebilir. Yazılarınızı açık, anlaşılır ve akıcı bir dille kaleme almalısınız.
4 – Az olsun öz olsun: Kafa karıştırmayın
Araştırmanızı iyi yaptıysanız ve hedef kitlenizin ürünlerinizi veya hizmetlerinizi istediğini biliyorsanız önemli derece aşama kaydettiniz demektir. Ama yine de beklediğiniz geri dönüşü alamadıysanız bu kafalarının karıştığı anlamına gelebilir ve kafası karışmış bir okuyucu satın almaz. Müşteriler, çok fazla seçeneğe sahip olduğunda, aşırı bilgi yüklemesiyle karşı karşıya kaldıklarında kararsız kalır. Fiyatlandırma, paketler veya ürünler söz konusu olduğunda, iki veya üçten fazla seçeneği dahil etmeyin. Kitlenizin A, B, C veya D arasında seçim yapması gerekiyorsa, çoğu zaman hiçbir şey seçmezler.
5 – Okuyucularınız, teklifinizin ne anlama geldiğini anlamamış olabilir
İstediğiniz geri dönüşü alamamanızın bir başka nedeni de okuyucularınızın kendilerini müşteri olarak görmemeleri olabilir. Teklifinizin onlara nasıl yardımcı olacağına dair zihinlerinde bir tablo oluşturan metinler kaleme almaya özen gösterin. Anlatımı daha inandırıcı kılmak için koku, renkler, sesler, sayılar, konum vb. gibi somut ayrıntılar kullanın. Önceki müşterilerin teklifinizin tüm şaşırtıcı avantajlarını nasıl elde ettiğini gösteren sağlam incelemeler ve referanslarla metninizi güçlendirin.
6 – Talebinizde açık olun!
Hedef kitlenize bir şey satmaya çalıştığınızda, onlardan almalarını istemeniz gerekir. Başka bir deyişle, onlara bir şey söylemeniz veya onlardan bir şey yapmalarını istemeniz gerekir. Potansiyel müşterilerinize bir bağlantıyı tıklamalarını, bir arama rezervasyonu yapmalarını, bir PDF indirmelerini veya kaç şişe sipariş etmelerini açıkça söylerseniz, tüm bu işlemleri yapması çok daha kolaylaşır.
Kaynak: Entrepreneur