Dünyaca ünlü heykeltıraş Emre Yusufi tarafından hazırlanan “Mighty Hercules” NFT koleksiyonunun dikkat çeken parçalarından biri de çayını elinden düşürmeyen “Chainick” isimli eser. Bu keyifli parçayı ortaya çıkaran iş birliği hakkındaki sorularımızı Lipton Türkiye CMO’su Benan Özer’e sorduk.
NFT ile Lipton’u bir araya getiren fikir nasıl ortaya çıktı?
Benan Özer: Çayın sanat, sanatçı ve sanatseverlerle özel bir ilişkisi var. Sanatçıya üretim süreçlerinde eşlik eden, eserlerinde hikâyelerin parçası olabilen ve bu üretimlerin insanlara verdiği lezzete eşlik eden bir içecekten söz ediyoruz. Yani aslında Emre’nin “Mighty Hercules” dünyasında bir NFT ile yerimizi almamız bu anlamda çok doğal bir ilişki. Lipton olarak bugünün ve geleceğin sanat yaratımlarında çayın kendisine en etkili şekilde yer bulmasına aracılık etmek bizi heyecanlandırıyor. Bilimde, iş hayatında, edebiyatta, sanatta ve hatta Web3 gibi yeni teknolojilerin yarattığı yepyeni alanlarda çay bizlere eşlik etmeye devam edecek.
Emre Yusufi iş birliği sayesinde çayı NFT dünyası ile bir araya getirdiniz. Çay ve sanat ilişkisi nasıl oluştu?
Benan Özer: Sanat hayattan ilham alıyor ve çay hayatın ayrılmaz bir parçası. Bugüne kadar sinema, müzik, edebiyat, resim gibi birçok üretim alanında çayın izi var. Bu izi Emre Yusufi ile “Mighty Hercules” dünyasına taşımak güzel bir sinerji yarattı. Hercules geçmişten gelen mitolojik bir figür olmakla birlikte, bugüne dair hikâyeler anlatmak için sınırsız alan açan hiperrealistik bir tuval. O tuvalde şimdi Lipton ile birlikte çayı da görüyoruz. Sanatın geleneğinde, hayatın içinde var olan bir unsur, şimdi sanatın yeni ifade türlerinden biri ile geleceğe taşınıyor.
Bu iş birliğinin sanatın yeni ifade türlerinden biri ile çayı geleceğe taşıdığı çok doğru. O zaman Lipton’a göre çayın geleceğinde bizi neler bekliyor?
Benan Özer: Lipton markamızla yıllardır damak tadımıza uygun ürünlerimizi tüketicilerimizle buluşturuyoruz. Bugün Türkiye dâhil 110’dan fazla ülkede, birçok insanın damak zevkine hitap eden ürünlerimizle günlük yaşamın bir parçasıyız. Yaptığımız Ar-Ge çalışmaları sayesinde çayın farklı hâllerini sunarak zamanın ruhunu yakalayabildiğimizi düşünüyorum. Sektörümüzde trendleri belirleyen, her dönemde güncel kalmayı başarabilen bir çay markası olmayı önemsiyoruz. Lezzet çeşitliliğimiz, yenilikçi ürünlerimiz ve iletişim stratejimizde bizi diğer markalardan ayrıştıran kaliteli ve sürdürülebilir çay vizyonumuzla farklı farklı segmentlerdeki tüketicilere ulaşmanın yollarını geliştirmeye devam edeceğiz.