Google aramalarındaki son trendler: En iyi lezzetler nerede?
Milyonlarca insanın gün içerisinde aklına gelen pek çok soruyu yanıtlıyor Google. Yanıtlarken yarattığı bireysel faydanın yanında tüketici içgörüleri noktasında da büyük bir boşluğu dolduruyor. Bazen global olarak aynı şeyleri merak ediyoruz bazense ülkeden ülkeye ciddi değişimler gözlemliyoruz. Son yayınlanan Google Search verileri aslında ikisinin arasında bir yerde. Verilere göre Türkiye’de ilgi kahvaltı mekanları aramasında yoğunlaşırken İtalyanların da yemek yenecek yerleri yeniden keşfettiği görünüyor. Öte yandan Arabistan mevsimsel depresyonun pençesinde, Çekya ise sıcak yogayla arınmaya başlamış bile…
Analizde öne çıkan bulgulara göre, pandemi döneminde uzun süre evde vakit geçirmek zorunda kalan insanların dışarıda sosyalleşme ihtiyacı oldukça artmış durumda. Sosyalleşirken en iyi lezzetleri sunan mekan arayışı da hız kazanmış. Örneğin, Türkiye’de “kahvaltı mekanları” için arama ilgisi yüzde 725 ve İtalya’da “dove mangiare” (yemek yenecek yerler”) için arama ilgisi yüzde 240 oranında artış gösteriyor.
Ayrıca, pandemi önceliklerimizi değiştirmemize neden oldu ve sağlığımızı ilk sıraya koyduk. Bu bağlamda, Google Arama trendleri, genel olarak sağlığımızın iyi olmasını arzuladığımızı da gösteriyor. Örneğin, Türkiye’de “ağız ve diş sağlığı” hakkındaki yapılan aramalarda yüzde 35 artış görülüyor.
Sağlığımıza daha bütünsel bir şekilde yaklaştığımız için fiziksel sağlığımızın yanı sıra ruh sağlığımıza da dikkat ediyoruz. Örneğin, Çekya’da “hot yoga” (“sıcak yoga”) için arama ilgisi yüzde 650 artarken, Suudi Arabistan’da “mevsimsel depresyon” için arama ilgisi yüzde 165 artmış durumda.