Giyim sektörünün devleri mahkemelik oldu: Adidas’tan Nike’a patent davası | Son 24 saatin gündemi
Facebook’ta yenilenme sesleri yükseliyor
Sosyal medya platformları sevilen özellikleriyle birbirlerini dönüştürmeye devam ediyor. Daha önce de pek çok platformun bir başka platformda öne çıkan özellikleri kendilerine adapte ettiğine tanık olmuştuk. Bu doğrultuda Facebook’un da TikTok’un yakaladığı ivmeden duyduğu endişeyle büyük bir yapılanmaya gideceği söyleniyor.
Edinilen bilgilere göre Facebook’ta bağlantılı içerik ile bağlantısız içerikler arasındaki denge değiştirilecek. Fakat yeni düzenleme sonrasında artık yalnızca arkadaşlarınızın ve ailenizi beğenip takip ettiği şeyleri değil, genel olarak ilginizi çekebilecek bağlantısız içerikleri de görebileceksiniz.
Bir diğer düzenleme ise Facebook ve Messenger uygulamalarında meydana gelecek. Artık iki farklı sistem olmaktan çıkarak, bir zamanlar olduğu gibi tekrar Facebook çatısı altında tek uygulama içerisinde bir araya gelinecek. Zaten birçok kullanıcının ilk günden beri isteğinin bu şekilde olduğu belirtiliyor. Üstelik Meta çatısı altında halihazırda WhatsApp gibi bir uygulama da varken isabetli bir karar gibi gözüküyor.
Son olarak ise Reels tarafı güçlendirilecek. Zira şirket yetkililerinin söylediğine göre Facebook’un TikTok ve Instagram ile mücadele edebilmesi için bu alana da bir düzenleme yapılması şart.
Giyim sektörünün devleri mahkemelik oldu: Adidas’tan Nike’a patent davası
Adidas, Nike’ın mobil uygulamalarına karşı patent ihlali davası açtı. Açılan davayla, spor giyim sektörünün iki dev markası mahkemelik oldu. Rakip ikili, yeni bir ihlal iddiasıyla mahkeme yoluna hazırlanmaya başladı.
İhlal suçlaması, ilk kez Adidas tarafından Nike’a karşı yapıldı. Adidas, Nike’ın mobil uygulamaları ve ayakkabı giyme teknolojilerinin kendi patentlerini ihlal ettiğini öne sürdü. Doğu Teksas Federal Mahkemesi’ne sunulan dava dosyasında Adidas, Nike’ın Run Club, Training Club ve SNKRS mobil uygulamalarının ve Adapt sisteminin; egzersiz takibi, “akıllı ayakkabı” sistemi ve diğer teknolojiler konusundaki 9 patenti ihlal ettiğini bildirdi. Dava dosyası hakkında Nike ya da Adidas’tan bir açıklama gelmedi.
Sosyal Medya Yasası TBMM Adalet komisyonundan da geçti
Geçtiğimiz mayıs ayının sonlarına doğru TBMM’ye sunulan Sosyal Medya Yasası, Adalet komisyonundan geçti. Artık son adımına gelinen sürecin 45 gün içerisinde sonuçlandırılması gerekiyor.
Peki, yasayla birlikte neler değişecek? Öncelikle manipülatif ve gerçeği yansıtmayan paylaşımlar da yalan haberler de hapis cezası yaptırımına tabi olacak. Kişilere ve yayın kuruluşlarına verilen bu ceza 1 ila 3 yıl arasında değişecek.
Google aramalarındaki son trendler: En iyi lezzetler nerede?
Milyonlarca insanın gün içerisinde aklına gelen pek çok soruyu yanıtlıyor Google. Yanıtlarken yarattığı bireysel faydanın yanında tüketici içgörüleri noktasında da büyük bir boşluğu dolduruyor. Bazen global olarak aynı şeyleri merak ediyoruz bazense ülkeden ülkeye ciddi değişimler gözlemliyoruz. Son yayınlanan Google Search verileri aslında ikisinin arasında bir yerde. Örneğin, Türkiye’de “kahvaltı mekanları” için arama ilgisi yüzde 725 ve İtalya’da “dove mangiare” (yemek yenecek yerler”) için arama ilgisi yüzde 240 oranında artış gösteriyor. Çekya’da “hot yoga” (“sıcak yoga”) için arama ilgisi yüzde 650 artarken, Suudi Arabistan’da “mevsimsel depresyon” için arama ilgisi yüzde 165 artmış durumda.
Ayrıca, pandemi önceliklerimizi değiştirmemize neden oldu ve sağlığımızı ilk sıraya koyduk. Bu bağlamda, Google Arama trendleri, genel olarak sağlığımızın iyi olmasını arzuladığımızı da gösteriyor. Örneğin, Türkiye’de “ağız ve diş sağlığı” hakkındaki yapılan aramalarda yüzde 35 artış görülüyor.
Burger King, McDonald’s’a danıştı: “Tanıdık palyaço var mı?”
McDonald’s, 1960’lardan beri dünyanın her noktasında pazarlama ve reklam çalışmalarında Ronald McDonald’s palyaço karakterini kullanıyordu. Ancak 2016 yılında artık çocukların gözündeki palyaço imajının sempatik yerine korkunç olması neticesinde Ronald McDonald’s karakterini kullanmama kararı tarihin sayfalarındaki yerini aldı. Yine de palyaço deyince akla hala McDonald’s geliyor. Burger King’den gelen son hamle de bu tezi destekliyor.
Fast food sektörünün dünya çapındaki iki devi olan Burger King ve McDonald’s arasında senelerdir süre gelen çekişmeli bir rekabet var. Burger King’in 2017 yılında vizyona giren ve asıl karakteri bir palyaço olan IT (O) filminin Almanya’daki gösterimlerinin finalinde beliren “Bir palyaçoya asla güvenme” repliğinin altına logosu yerleştirerek bu çekişmeyi kızıştırmıştı. Ancak bu kez Burger King’den “Gün oldu devran döndü dedirtecek” bir hamle geldi. Belçika’daki şubelerinin 5’nci yıl kutlamalarında gösteri yapması için palyaço arayan Burger King, McDonalds’ın fikrini almak istedi.
Belçika’daki beşinci yıl dönümü kutlamalarına hazırlanan Burger King, 29 Haziran’daki partide bir günlüğüne gösteri yapacak bir palyaço arıyor. İş ilanını Linkedln üzerinden yayınlayan Burger King, paylaşımın üzerine şu McDonald’s’ı etiketleyerek “Tanıdığın biri var mı?” notunu düşerek tavsiyelere açık olduğunu belli etti. Ancak McDonald’s tarafından henüz bir tavsiye gelmedi…
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | #salı |
2 | Sümeyye Boyacı |
3 | Sevilay Öztürk |
4 | Tanju Özcan |
5 | Bıldır |
6 | Abdülhamid Han |
7 | Canan Kaftancıoğlu |
8 | Sezgin Tanrıkulu |
9 | 15 Haziran Çarşamba |
10 | SMA ÇARESİZ DEĞİL |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | Disney Plus |
2 | Bolu Belediye Başkanı Tanju Özcan |
3 | Tanju Özcan |
4 | Marcelo |
5 | Aydemir Akbaş Beyhan Benek |
6 | Sergen Yalçın |
7 | Senden Daha Güzel 2. bölüm İZLE |
8 | Senden Daha Güzel |
9 | Almanya – İtalya |
10 | Oyuncu Zeynep Sarıözkan |