Dijital medya siteleri için artık Facebook Google’dan daha önemli
Parsely’nin yaptığı araştırma, Facebook’un dijital medya sitelerine Google’dan daha fazla trafik sağladığını ortaya koyuyor. Aralarında Conde Nast, Reuters, Mashable ve The Atlantic’in de bulunduğu 400 dijital yayıncının verilerinin birleşmesi sonucu ortaya çıkan araştırma, Facebook’un 2012 yılından başlayarak yavaş ancak kararlı bir şekilde trafik kaynağı olarak Google’a yaklaştığını gösteriyor.
SEO uzmanlarının popüler olmaya başladığı dönemle birlikte Facebook’un trafik sağlayıcı olarak popülerliğini arttırması sonucu yeni trendin sosyal medya optimizasyon uzmanları olacağı da kaçınılmaz gibi görünüyor.
Bu durumun uzun bir süredir farkında olan Facebook da kendi sitesi üzerinden dijital medya sitelerinin haberlerini yayınlamaları ve bu şekilde gelir ortaklığına yönelinmesi için çalışmalarda bulunuyordu. 2015 yaz başında Instant Articles isimli özelliğini de duyuran Facebook, medya şirketlerinin içeriklerini direkt olarak iOS uygulamasına sunmalarını amaçlıyor.
Dün de Notlar bölümünü yeniden düzenleyerek Facebook üzerinden kaliteli paylaşımları arttırmayı hedeflediğini açıkça gösteren sosyal medya devi, yayıncılara boost-post özelliği ile de daha geniş kitlelere doğru maliyetlerle ulaşma imkanı tanıyor. Facebook’ta içerik paylaşımı denince ilk akla gelen dijital medya şirketlerinden biri olan BuzzFeed de müşterilerinin içeriklerini ve nature-ad’lerini Facebook’ta milyonlarca dolarlık reklamlar vererek dolaşıma sokuyor.
kaynak: businessinsider