Çevre örgütleri Cannes oturumlarını provoke etti
Beklendiği gibi bu yıl da Cannes Lions festivali, renkli sahil etkinlikleri, metaverse davetleri ve yeni ödüllerle dolup taştı. Ancak tüm bunlar yaşanırken, aktivist grup Clean Creatives’e bağlı genç yaratıcılar ve çevre örgütleri, endüstrinin iklim krizindeki rolüyle yüzleşmesini talep ederek kendi gündemlerini yarattılar.
Çevre örgütleri iklim krizini gündeme getirmek için Croisette boyunca festival müdavimlerini durduruyorlar, panel tartışmalarının ardından zorlayıcı sorular soruyorlar ve reklam endüstrisinin fosil yakıt şirketleriyle çalışmalarını konu alan TikTok videoları yayınlıyorlar.
Clean Creatives Direktörü Duncan Meisel yaptığı açıklamada, “Cannes Lions festivalinde ironik ve rahatsız edici bir şey var. Petrol ve gaz şirketleriyle aktif olarak çalışan büyük ajanslardan bazılarının yarattığı etkileri kutladığı bir ortamdayız. Bizim misyonumuz ise, sektörün yaratıcı beyinlerin yeteneklerini yanlış bilgilendirmek için kullanmayı bırakmaları ve çözümün bir parçası olmalarını istemektir” dedi.
Cannes’da iklim sorunları konusunda sektöre baskı yapan tek grup Clean Creatives değil. Bir Greenpeace üyesi açılış törenini kesintiye uğratması sebebiyle festivalden atıldı.
Cannes Lions’ın ana mekanı olan Palais’de de vardı Greenpeace aktivistleri. Avrupa’nın bazı bölgelerinin bu hafta rekor sıcaklıklara ulaştığını ve fosil yakıtın küresel ısınmaya yol açtığını vurgulamak için bir itfaiye aracına bindiler.
22 Haziran Çarşamba günü ise popüler “This is Fine” memesindeki köpek karakteri gibi giyinen aktivistler kanolarla sahile yaklaştılar. Ancak protesto polis tarafından kısa sürede durduruldu.
Daha da ileri giden çevre örgütü aktivistlerini Palais’in tepesinde endüstriyi fosil yakıt reklamları ve sponsorluk yasağını desteklemeye çağırdı.
Ayrıca, iklim odaklı reklam ağı Purpose Disruptors’ın Kurucu Ortağı Lisa Merrick-Lawless’ın Çarşamba sabahı Cannes Lions’ın gizli konuşmacılarından biri olduğu ortaya çıktı. Merrick-Lawless 400 delegeyle “Good Life 2030” hakkında konuştu. Proje, iklim acil durumunun ortasında reklam endüstrisinin neyi temsil ettiğini ve iyi bir yaşamı neyin tanımladığına dair fikirlerimizi nasıl yeniden şekillendirebileceğini yeniden tasavvur etmeyi amaçlıyor.
Merrick-Lawless yaptığı açıklamada, “Bir kriz anındayız, bir hayal gücü krizi” dedi ve şöyle devam etti: “Endüstri olarak, iklim acil durumu konusunda nasıl yardım edeceğimiz konusunda yaratıcı değiliz. Geleceğe dair yeni vizyonlar yaratmak ve toplumu şekillendirmek için kolektif hayal gücümüzü kullanabiliriz.”
Cannes Lions Grand Prix’leri sahiplerini bulmaya devam ediyor
Kaynak: The Drum, Adweek