P&G’de büyümenin formülü net: İyilik
Günümüzde şirketlerin temel varlık sebepleri artık sadece ürün ve hizmet üretmekle sınırlı değil. Şirketlerin kendileri, paydaşları ve toplum için değer yaratma amacı artık hayati bir önem taşıyor. Dünyanın en büyük kişisel bakım ve temizlik ürünleri şirketlerinden biri olan P&G’nin de amacı bu; “iyilikle büyümek.” Yıllardır aralıksız olarak sürdürdüğü sosyal sorumluluk projeleriyle toplumsal fayda konusunda liderlik rolünü üstlenen P&G Türkiye, kararlılıkla yürüttüğü 42 iyilik hareketiyle gücünü, milyonlarca insan için iyiliğe dönüştürüyor.
İnsanı veya çevreyi olumsuz etkileyebilen sorunlara şirketlerin artık tepkisiz kalamayacağına, markaların da kurumsal vatandaş olarak sorumlulukları olduğuna inanan P&G, dünyada olumlu anlamda fark yaratmak amacıyla, markalarının gücünü de arkasına alarak kendini dünyada iyiliğin ve gelişimin gücü olarak konumlandırıyor. Kendini sadece tüketicilerinin taleplerine yönelik inovasyonlarla geliştirdiği ürünleriyle sınırlandırmıyor ve topluma katkı projeleriyle de fark yaratıyor. İşte P&G’nin gücünü iyiliğe dönüştürdüğü 42 proje…
Sporun ve sporcunun yanında
Spor, P&G’nin geleceği iyileştirmek için faaliyette bulunduğu alanların başında geliyor ve bu doğrultuda popüler ve alternatif birçok spor branşına ve sporculara çeşitli destekler sunuyor.
- Türkiye’nin en prestijli spor ödülleri olan “Gillette Milliyet Yılın Sporcusu” ödülleri, P&G’nin desteğiyle 2021 yılında 67’nci kez gerçekleşti.
- Oral-B markası Türkiye Triatlon Federasyonu’nun ana sponsorluğunu üstleniyor.
- Old Spice markası pandemi sürecinde Anadolu Efes Spor Kulübü’ne sponsorluğunu açıkladı.
- P&G bünyesinde yer alan “BanaBak” mobil uygulaması da gençler tarafından takibi artan Türkiye E-Milli Futbol Takımı’nın sponsoru oldu.
Sevgiyle kapıları açan 42 iyilik hareketi
2021 yılına girerken globalde “Lead With Love” iyilik hareketini başlatan P&G, bu global hareketi Türkiye’ye “Umutla Yarına” sloganıyla taşıdı. Şirket bu kampanyayla topluluklarda ve toplumun tümünde kalıcı ve olumlu etkiler bırakacak “2021” iyilik hareketi gerçekleştirme taahhüdü verdi. Bu kapsamda P&G, gücünü hızlı aksiyon alıp, ihtiyaç sahiplerine en iyi desteği sunacak şekilde değerlendirmeyi amaçlıyor. P&G markaları Giresun’daki sel ve İzmir’deki deprem felaketlerinin ardından vatandaşlara destek olmak için seferberlik ilan etti. Şirketin toplumda etki yaratan iyilik adımları söyle sıralanıyor;
- Ariel, Migros iş birliğiyle kıyafet, Gebze Fabrikası’yla ise dezenfektan bağışı gerçekleştirdi.
- Prima prematüre bebek bezi bağışı düzenledi, İBB ile binlerce aileye paket bebek bezi bağışı yaptı. Ayrıca İhtiyaç Haritası ile iş birliği yaparak on binlerce çocuğun bez ihtiyacını karşılayacak.
- Head & Shoulders ise AHBAP aracılığıyla binlerce kuaför ve berbere market çeki desteğinde bulundu.
- Fairy Sürdürebilirlik Komitesi’ni kurdu.
- İpana Türkiye Online Liselerarası Müzik Yarışması’nı kazanan okula müzik odası bağışladı.
- Pantene, Pi Kadın Kanserleri Derneği ile kemoterapi sürecinde saçını kaybeden kadınlara “Uzun ve Güçlü Bir Hayat” desteği sunarak peruk bağışladı.
- Gillette ve Milliyet öğrencilere uzaktan eğitim süreçlerinde destek olmak için tablet bağışladı.
- Oral-B, Bir Dilek Tut Derneği’yle çocukların dileklerini gerçekleştirdi. Bunların yanı sıra kurumsal olarak da Darüşşafaka gibi kurumlara destek sunuldu, Arçelik ile hastanelere ürün bağışlandı, öğrencilere burs desteğinde bulunuldu.
- İyilik için Sporcular Fonu kapsamında TEGV’e bağış yapıldı.
- Binlerce aileye günlük harcamalarına destek olmak için market çeki dağıtıldı.
- 2021 yılında Kızılay aracılığıyla toplam 2.5 milyon TL değerinde ürün bağışında bulunuldu.
- ÇEVKO iş birliğiyle Olimpik Anneler Ormanı hayata geçirildi.
Olimpik sporculara ve annelerine 10 yıldır kesintisiz destek
Olimpiyat Oyunları P&G’nin globalde sponsor olduğu, dünyanın en büyük organizasyonlarının başında geliyor. P&G Türkiye’de Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi ile 2014 yılında başlattığı Olimpik Anneler projesi kapsamında Türkiye’de spor kültürünü geliştirmeyi hedefliyor. Türkiye’de ilk defa yapılan “Spor Kültürü Araştırması” da bu çalışmalar kapsamında gerçekleştirildi.
Spor yapan çocukların sayısı arttı
İlk Spor Kültürü Araştırması’nı 2014 yılında gerçekleştiren P&G, araştırmayı 2019 yılında tekrar ederek çarpıcı sonuçlara işaret etti. İlk araştırmada 10 çocuktan 2’si düzenli spor yaptığını belirtirken 2019 yılında bu oran 10 çocukta 3’e yükseldi. 2014 yılında kız çocuklarının yüzme (yüzde 6), bisiklet (yüzde 4), voleybol (yüzde 3) ve koşuyla (yüzde 3) ilgilendiğini kaydederken beş yıl sonra gerçekleştirilen araştırmadan spor branşlarının çeşitlendiği ve katılımın arttığı dikkat çekiyor: Yürüyüş (yüzde 14), su sporları (yüzde 11), bisiklet (yüzde 7), basketbol (yüzde 6), koşu (yüzde 5), voleybol (yüzde 5) ve jimnastik (yüzde 5)…
Dikkat çeken bir diğer detaysa çeşitlenen branşlardaki olimpik branşların yoğunluğu. Bu kapsamda olimpik branşlarda hem annelerin hem de çocukların bilinçlendirilmesini ve bu yolla daha fazla ailenin çocuğunu spora yönlendirmesini hedefliyor P&G. Türkiye’deki 30’uncu yılına tekabül eden 2017 yılında 30 olimpik sporcuya ve annesine desteğini açıklayan şirket, projeyi 2021 yılında 34 sporcu ve annesine verdiği destekle genişletti. Bu sporculardan 29’u Tokyo 2020’de ülkemizi temsil etme hakkı kazandı ve 8’i Türkiye’ye madalyayla döndü.
Şimdi ise Olimpik Anneler projesinin ateşini 2024 Paris Olimpiyat Oyunları için yakıyor P&G. Şirket, gururla desteklediği sporcuların ve annelerinin bu sene de yanında. P&G, 35. yılında 35 sporcuyu ve annesini destekliyor.
Vizyonunu sadece Türkiye’yle sınırlı tutmayan P&G Türkiye’nin projesi ülke sınırlarını aştı. Bu kapsamda Olimpik Anneler projesi Azerbaycan’a da taşındı ve Azerbaycan Milli Olimpiyat Komitesiyle iş birlikleri gerçekleştirildi. Ayrıca tıpkı Türkiye’de olduğu gibi Azerbaycan’da da futbol sponsorluğu ve yerel ünlü iletişimleri gerçekleştirildi. Örneğin Türkiye’de bu yönde çalışmalar gerçekleştiren Head & Shoulders, Azerbaycan Milli Futbol Takımı’nın “özgüven sponsorluğunu” da üstleniyor. Old Spice ise ülkenin önde gelen spor kulüplerinden Neftçi PFK’nın destekçileri arasında.
P&G spora olan katkısını sadece sponsorluklarla sınırlı tutmuyor ve sporcular aracılığıyla da gençlere özgüven aşılamayı hedefliyor. Head & Shoulders Cedi Osman’la, Gillette Ozan Kabak’la ve Orkid A Milli Kadın Voleybol takımının başarılı smaçörü Hande Baladın’la gençlere cesaret ve özgüven aşılıyor.
Orkid “Oyuna Devam” diyor
Orkid, “Oyuna Devam” kampanyasıyla genç kızlara destek olmaya ve sporla bağlarını kuvvetlendirmeye devam ediyor. Proje kapsamında P&G adına IPSOS tarafından gerçekleştirilen araştırmaya göre ergenlik döneminde spor yapan kadınların yüzde 77’si sporun bugün oldukları kişi olmalarına yardım ettiğini belirtiyor. Ancak maalesef ergenlik dönemlerinde genç kızların neredeyse yarısı düzenli olarak spor yapmıyor ve 5’te 1’i sporla hiç ilgilenmiyor. Kendini gerçekleştiren bireylerin yetişmesi adına genç kızların bu alanda desteklenmeye ve teşvik edilmeye ihtiyacı var.
Buradan hareketle destek çalışmalarını daha da hızlandırmak ve farkındalığı artırmak için Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi ile bir araya gelen Orkid, kampanya kapsamında kız çocuklarının spora devam etmelerine yönelik spor ekipmanı bağışları gerçekleştirdi.
Sadece bağış ve ekipman desteğiyle kalmayarak tüm genç kızlara ilham vermek ve manevi olarak da onların yanında olmak isteyen marka, bu kapsamda kendilerine “Cesaret Elçileri” olarak seslendiği ve sporu hayatına başarılı bir şekilde entegre eden güçlü kadınlarla bir araya geldi. Başarılı oyuncu Bige Önal, Türkiye’nin en genç kadın ralli şampiyonu Burcu Burkut Erenkul, milli takım kaptanımız Eda Erdem Dündar ve triatlet ve matematik öğretmeni İpek Öztosun genç kızlar üzerinden cesaret mesajları paylaştı: “Oyuna Devam…”
Pantene kanser hastalarına umut verdi
Pantene 2014 yılından bu yana kanserle savaşan kadınların tedavi sürecinde ve sonrasında en önemli destekçileri olan Pİ Kadın Kanserleri Derneği ile Uzun ve Güçlü Bir Hayat Projesi’nde kanserle mücadele eden kadınlar için peruk bağışında bulunuyor. “Birlikte Daha Güçlüyüz” sloganıyla yola çıkılan bu proje; bağışlanan peruklarla tedavi sürecinde saçlarını kaybeden kadınların kendi saçlarına yeniden kavuşana dek aynaya her baktıklarında kendilerini iyi hissetmelerini sağlamayı amaçlıyor. Bu projede kadınların aynaya bakmakta zorlandığı o zor dönemlerinde onların yanında olmanın, onlara destek vermenin, “seni düşünüyoruz” demenin bir yolu da ihtiyaç sahibi kadınlara bağışlanacak peruk olacak.
Prima bebekler için daha iyi bir dünya istiyor
Prima ise Avrupa çapında en kapsamlı bebek araştırması olan “Bebekler için Daha İyi Bir Dünya” araştırmasına imza attı. Araştırma kapsamında Türkiye’nin de dahil olduğu 7 ülkede toplamda 3.500’den fazla ebeveynle görüşüldü. Ayrıca binlerce bebek bezini ihtiyaç sahibi ailelere ulaştırmak için İhtiyaç Haritası ile iş birliği yapıldı ve belirlenen 15 ilde bebek bezi ihtiyacı olan ailelere yüz binlerce bebek bezi desteği verildi.
Umutla yarına…
- Pandemiyle vatandaşların markalardan “topluma, çevreye, faaliyet gösterdiği ülkeye, dünyaya veya geleceğe katkı” beklentisi arttı. Başka bir deyişle tüketiciler markaların sadece ürünleriyle var olan ticari bir kurum olmasından ziyade, değerlerinin olmasını istedi.
- Bugün markalarımızla yaşamlarına dokunduğumuz 5 milyar insan da dünyayı daha yaşanabilir hale getirmek istiyor, dolayısıyla tüketicilerimizin bizden de bu yönde bir beklentisi var. Bu nedenle biz de markalarımızla ve kurumsal olarak bu kapsamda inovasyonlar yapıyor, aynı zamanda bu bakış açımızı iş modellerimizin bir parçası haline getiriyoruz. Fakat bunu asla bir söylem olarak bırakmıyoruz.
- Gücümüzü iyilik için kullanmak istiyoruz ve bu gücü kullanacağımız alanları belirlemek “amacımız” için çok önemli. P&G olarak Kurumsal Vatandaşlık Başlıklarımız çerçevesinde inşa ettiğimiz amaçlarımızla büyümeyi hedefliyoruz çünkü iyilik için bir güç olduğumuzu iddia ediyoruz. Bu kapsamda içerisinde bulunduğumuz ülkeye ve vatandaşlarına projelerimizle değer katmayı hedefliyoruz. Toplumun her kesiminden vatandaşı önemli bir şekilde etkileyen pandeminin ilk günlerinde dahi biz umudu vurguladık, “Umutla Yarına” dedik. Çünkü yaptığımız araştırmalarda insanların umutlu ve iyilik odaklı adımlara ve buna uygun bir dile ihtiyacı olduğunu görmüştük.
- Bu kapsamda salgının ilk günlerinden itibaren vatandaşların karşılaştığı ve karşılaşabileceği güçlüklere karşı, onlara destek olmak için katkı programlarımızı hayata geçirdik. Kızılay iş birliğiyle temel hijyen, sağlık ve kişisel bakım ürünlerinden oluşan Umut 2020 Hijyen Paketlerini on binlerce aileye ulaştırdık. Marka elçilerimizle umudu güçlü tutan mesajları yaygınlaştırdık, karantina nedeniyle yurtlarda kalan on binlerce vatandaşa “ev konforunu sağlamak” amacıyla ürünlerimizden ulaştırdık.
- Hayatın normale dönmeye başlaması ise P&G’nin İyilik Hareketlerini durdurmadı. Bu ihtiyaca yönelik taleplerin devam etmesiyle çalışmalarımızı sürdürdük ve bu süreçte 42 İyilik Hareketi gerçekleştirdik.
P&G örnek iş birliğiyle insanlara umut oldu
- Her kesime, kişiye karşı din, dil, ırk, milliyet ve cinsiyet ayrımı yapmadan aynı tutum ve davranışı sergilemek anlayışını kendisine ilke edinmiş bir kurum olarak çeşitli kuruluşlarla iş birliği çalışmalarını hayata geçiriyoruz. Bu kapsamda kurumumuz tarafından yürütülen insani yardım faaliyetlerine dünyanın en büyük temizlik ve kişisel bakım ürünleri şirketlerinden olan ve bünyesinde Fairy, Ariel, Prima, Orkid, İpana gibi markaları barındıran P&G, ayni ve nakdi bağışlarıyla destek oluyor. P&G bugüne kadar Umut 2020 Projesi, Yardım Çeki Projesi, Afet Çadırı Projesi kapsamında Kızılay’a 2 milyon TL’den fazla ayni ve nakdi bağışta bulundu, son dönemde yaşanan afetler ve COVID-19 pandemisinde ortaya koyduğu örnek iş birliğiyle insanlara umut oldu.
- Afet ve acil durumlarda insanların en çok zorluk çektiği konuların başında beslenme ve barınmadan sonra hijyen geliyor. Son yıllarda yaşadığımız deprem, sel ve yangın gibi afetlerde P&G tarafından bağışlanan yaklaşık 1.5 milyon TL değerindeki hijyen paketleriyle yurt genelinde 40 bin vatandaşımızın ihtiyaçları karşılandı ve olası hastalıkların önüne geçildi. Aynı şekilde COVID-19 pandemisinin etkisini en fazla hissettirdiği dönemde yurtlarda karantinada kalan on binlerce ihtiyaç sahibine Kızılay aracılığıyla hijyen paketleri ulaştırılarak yaklaşık 525 aileye 400’er liralık market çeki desteği sağlandı. Ayrıca P&G, olası bir afet durumunda kullanılmak üzere 51 adet afet çadırının üretilmesi için yine Kızılayımızla iş birliği yaparak desteklerini sürdürdü.
İsrafın karşısında el ele
- Gıda Kurtarma Derneği (GKTD) olarak, Boşa Harcama projesi kapsamında israf ve tasarruf konularına dikkat çekmek; toplumsal ve çevresel etki yaratabilmek amacıyla P&G markalarından biri olan Fairy ile 3 senedir iş birliği içerisindeyiz.
- Proje kapsamında, Fairy’nin gıda israfının azaltılması mücadelesine verdiği güçlü destekle gıda bağış operasyonu kapasitemizi ciddi miktarda arttırdık. İlk aşamasında operasyonumuzu genişlettiğimiz projenin ikinci aşamasında ise gıda israfı konusunda toplumda farkındalık yaratmaya odaklandık.
- Boşa Harcama kampanyasıyla kurulan lojistik altyapı sayesinde toplam 7 milyon TL değerinde ürünü ihtiyaç sahipleriyle buluşturduk. Ege Bölgesi’nde 145 bin kişiye, Akdeniz Bölgesi’nde 185 bin kişiye gıda yardımı gerçekleştirdik. Böylece GKTD’nin aylık düzenli gıda yardımı sağladığı 330 bin kişi sayısını 660 bin kişiye çıkarttık.
- İş birliğimiz, 50 yeni gıda bağış noktasının aktifleştirilmesine olanak sağladı. Bağış noktalarında konumlanan 300 personele eğitim verildi ve bu kişiler her geçen gün toplumu gıda israfına karşı bilinçlendirmeye devam ediyor.
- GKTD olarak; Türk mutfak kültürüne katkı sağlamayı ilke edinen Fairy Türkiye Ailesi desteğiyle pandemi başladığından bugüne 20 bine yakın erzak paketi göndererek ihtiyaç sahibi ailelere destek olmaktan büyük mutluluk duyuyoruz.
Çok sayıda kadına destek olduk
- Pembe İzler Kadın Kanserleri Derneği olarak Pantene ile “Peruk Bağışı” kampanyası konusunda iş birliği yaptık. Birçok insan, “kanser olduğumu saçlarım dökülünce hissettim” diyerek duygularını ifade ediyor. Bu süreçte, peruk onların psikolojilerini olumluya çevirmek adına çok değerli hale geliyor. Dernek olarak biz de gücümüz yettiğince kadınlarımıza destek olmak için peruk bağışı yapmaya çalışıyoruz. Pantene ile bu yıl, ikinci kez iş birliği yaparak kampanyamızı gerçekleştirdik. “Birlikte Daha Güçlüyüz” sloganıyla başlatılan kampanyada; başta P&G Türkiye Başkan Yardımcısı Ceren Tonguç olmak üzere tüm P&G ailesine ve kampanyamıza gönüllü destek veren herkese, kadınlar adına teşekkür etmek isterim.
- Pantene ile yaptığımız peruk bağışı kampanyasından sonra hastalardan gelen geri bildirimlerden birkaç örnek vermek istiyorum. Nişanlı, 27 yaşında bir genç kadın düşünün. Yumurtalık kanseri olmuş, kemoterapi nedeniyle saçları dökülmüş ve yeni yeni çıkmaya başlıyor. Ama düğününde o kısa saçlarıyla gelinlik giymek istemiyor. “Her şeyi geride bıraktım zihnimde ama saçlarım hatırlatsın istemiyorum bu özel günümde” dedi. Hemen peruğunu gönderdik. Bir başka hastamız vardı. 8 yaşında kızı çok etkileniyormuş. “Saçlarımın dökülmesi onu çok etkiledi. Hep hastaymışım, bana bir şey olacakmış gibi algılıyor… Onun üzülmesi beni de çok üzüyor. Kızım sevinsin diye peruk takmak istiyorum” diyerek anlattı peruk isteme sebebini. Daha pek çok hikâye var; kimi zaman anneler, kimi zaman genç kızlar, kimi zaman eşler sevdikleri için peruk istiyor bizden…
P&G’nin desteğiyle son 1 yılda 57 bin ağaç dikildi
- Türkiye’de 35’inci yılını kutlayan P&G, ülkemize kazandırdığı ekonomik değerlerin yanı sıra, vakfımızın kurucusu öncü sanayi kuruluşları arasında yer alıyor. İklim kriziyle savaşım, insanlık olarak içinde yaşadığımız koşulların da bir gereği olarak, vakfımızın öncelikli eylem alanları arasında. P&G iş birliğinde gerçekleştirdiğimiz “P&G 35. Yıl Ormanı” projesi, bunun güzel bir örneği.
- ÇEVKO Vakfı, Ege Orman Vakfı’yla, orman ekosistemlerinin çoğaltılması konusunda birlikte çalışıyor. P&G’nin desteğiyle gerçekleştirilen bu proje kapsamında İzmir, Adana ve Elazığ’da Ege Orman Vakfı’nın öncülüğünde 35 bin fidan dikildi. Böylece P&G’nin çeşitli markalarıyla hayata geçirdiği kampanyalarla son 1 yılda toplam 57 bin fidan dikildi.
- Dikimleri yapılan fidanların etrafı çevreleniyor; orman olası zararlara karşı korunuyor. 5 yıl boyunca her bir fidanın etrafında bakım çalışmaları ve kuruyan fidanların yerine yenisini dikerek tamamlama çalışmaları yapılıyor. 5 yıl sonunda her bir fidan biyolojik bağımsızlığını elde etmiş olarak ormana karışmaya hazır hale geliyor.
- 2053 yılında karbon nötr olmayı hedefleyen Türkiye için sera gazı salımlarının azaltılması kadar karbon yutaklarının arttırılması da önemli. Ormanlar birer karbon yutağı olduğu için korunmalı ve arttırılmalı.
- Kurumsal yurttaşlık alanında dünyanın öncü şirketlerinden olan ve sürdürülebilirlikte önemli işlere imza atan P&G iş birliğinde, bu projenin yaşama geçirilmesinde rol sahibi olduğumuz için mutlu ve gururluyuz.
Öğrencilerin öz bakım becerileri gelişti
- P&G, TOÇEV olarak misyonumuz doğrultusunda eğitim desteği sağladığımız öğrencilerimize hijyen ürün desteği sağladı. Ayrıca Okula Devam projesiyle birlikte iş birliğimiz devam etti. Proje kapsamında Türkiye’de ekonomik durumlarından dolayı hijyenik pede ulaşamayan ortaokul kız öğrencilerine ped bağışı ve hijyen eğitimi verildi. 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Sivas ilinde 16 okulda 3 bin 628 kız öğrenciye hijyen eğitimi verilirken, 25 bin kız öğrenciye de toplam 25 bin paket ped desteği sağlandı. 2021-2022 eğitim-öğretim yılında da yaklaşık 50 bin paket ped dağıtımı yapılması planlanıyor.
- Öğrencilerimize gönderilen kişisel bakım ürünleri sayesinde özgüvenleri arttı, sosyal hayata adaptasyonları kolaylaştı, erişmekte güçlük çektiği ürünlerin ulaştırılması sayesinde öz bakım becerileri gelişti.
- Okula devam projemiz kapsamında verilen eğitimlerde ise kırsal kesimde kız çocuklarının regl olma konusunu bir tabu olarak kabul ettiğini, bu konudaki endişe verici bilgi eksikliğini, konuşamamanın yarattığı problemleri açıkça ortaya koydu. 40 dakikalık kısa süreli eğitimlerle dahi anlamlı bir değişiklik yaratıldı, gelişme kaydedildi. Öğrencilerin yüzde 36’sı eğitimin başında regl oldukları günlerde insanlara yakın olmalarının/ durmalarının hem kendileri hem de diğer insanlar için tehlikeli olabileceğini düşünürken, bu oranın 40 dakikalık eğitim sonunda yüzde 21’e düştüğü gözlemlendi.
IBS’de “Yılın En İyi Ürünü” ödülünü aldık
- El Bebek Gül Bebek Derneği; anne karnında gelişimini tamamlamadan önce doğan bütün bebeklerin; sağlıklı bir geleceğe kavuşmaları için gerekli çalışmaları yürütmek amacıyla, bu konuda deneyim sahibi ve uzman kişiler tarafından 2009 yılında kurulan bir dernek.
- Günümüzde 10 bebekten 1’i prematüre olarak dünyaya geliyor. El Bebek Gül Bebek Derneği olarak “Minicik ellerinden tutun ki hayata tutunsunlar” sloganıyla çıktığımız yolda Türkiye genelindeki tüm ailelere ulaşmaya çalışıyoruz.
- Bu kapsamda 2017 yılından bugüne Prima ekibiyle çok güzel projelere imza attık.
- Aralık 2017’de derneğimiz ve Prima’nın ortak yönettiği prematüre bebek bezi projesini gerçekleştirdik. Günde 10-12 kere altlarının değiştirilmesi gerektiği bir ortamda bulunan minik kahramanlarımızın hijyenin korunması, sızıntıların önlenmesi ve sağlıklarının etkilenmemesi için 500-700 Gr, 800-1100 Gr ve 1200 -1500 Gr ağırlığındaki bebekler için 0-1- 2 numaralı bezler üretildi. Bu çok önemli projeyle Türkiye ve dünyada ses getirirken, IBS’de de “Yılın En İyi Ürünü” ödülünü aldık!
- 2018 yılında 17 Kasım Dünya Prematüre Günü kapsamında yine ses getiren bir maraton yürüyüşü yaptık.
- 2018-2019 tarihinde Prima ile Türkiye çapındaki birçok hastaneye prematüre bez bağışı yapıldı.
- 2021-2022’de ise ebeveynlere yönelik online bilgilendirici seminer ve eğitimler düzenledik. P&G Prima ekibiyle 2017 yılında başlayan bebeklere ve ailelerine destek hikayemizin her geçen gün büyüyerek devam etmesini arzuluyoruz.
Çocuklar gökyüzüyle tanıştı
- Darüşşafaka Cemiyeti’nin P&G ile geleceğin liderlerini yetiştirmek amacıyla 2009 yılında hayata geçirdiği “Hayalden Gerçeğe” projesinin ilk meyvesi 2010 yılında açılan Hayalden Gerçeğe Fatin Gökmen Planetaryumu’dur. Bu gökyüzü laboratuvarında on binlerce öğrenci ücretsiz olarak, istenilen zamandaki ve bölgedeki gökyüzünü inceleyerek, milyonlarca kilometre uzaklıktaki gök cisimlerine, birkaç saniye içinde, dokunulacak kadar yaklaşıyor.
- Ocak 2012’de açılan Hayalden Gerçeğe Fatin Gökmen Gözlemevi ile ışık kirliliğinden, gökyüzünü fark edemeyerek büyüyen çocuklarımıza gökyüzünün büyüleyici düzenini anlatma görevini üstleniyor.
Yüzbinlerce insanın hayatı değişti
- P&G ile şimdiye kadar yüz binlerce kişinin hayatına dokunma fırsatı bulduk. Ariel markası ile 10 yıldır hayata geçirdiğimiz “Umudu Paylaş, Kalplere Ulaş” Kampanyası ile Toplum Gönüllüsü gençler aracılığıyla yaklaşık 420 bin ihtiyaç sahibine giysi desteğinde bulunduk. 2018 yılında ise; Head&Shoulders’la kıyı temizliği etkinliğinde buluştuk. Toplum Gönüllüsü gençler kilolarca atık toplayarak sahili çöplerden arındırdı.
- Toplum Gönüllüsü gençler 10 yıldır “Umudu Paylaş, Kalplere Ulaş kampanyası” ile sevgi evlerinde, dezavantajlı bölgelerde, köy okullarında ihtiyaç sahibi kişilere ulaşarak kıyafet desteğini sürdürüyor. Projelerle ulaştığımız yüzbinlerce insanın yanı sıra, gönüllülük yaparak bu projelerin hayata geçirilmesinde rol oynayan gençlerin de hayatında pek çok şey değişti. Gençler de farkındalık kazandı ve sorumluluk almayı öğrendi. Toplum Gönüllüsü gençleri güçlendiren ve onların yarattığı değere ortak olan P&G ailesinin bir paydaşı olmaktan mutluluk duyuyoruz.
Kalplere dokunan bir proje gerçekleştirdik
- İhtiyaç Haritası, ihtiyaç sahiplerini destek olmak isteyen birey, kurum ve kuruluşlarla buluşturan sosyal bir kooperatif. Kanıtlanmış harita teknolojisi ve toplum tabanlı doğrulama işlevi aracılığıyla eğitim, sağlık, kültür-sanat gibi alanlarda yardımlaşmayı ve dayanışmayı kolaylaştırıyor. Kurulduğu günden bugüne yerel ve global kurumsal firmalarla kurumsal sosyal sorumluluk projeleri tasarlayıp yürütüyor.
- Günümüzde, özellikle pandemi dönemi sonrasında, istatistiklerimize göre en öne çıkan ihtiyaçlardan birinin bebek bezi olduğu tespit edildi. Prima Bebeklerin Dünyalarını Güzelleştirmek İçin Projesi, P&G ve İhtiyaç Haritası iş birliğiyle gerçekleşen, kalplere dokunan bir proje olarak hikayelerimiz arasında yerini aldı. Proje; ihtiyaç sahibi ailelerin tespit edildiği 14 ilde, bebeklerinin bez ihtiyacına destek olmayı amaçlıyordu. 13.366 aileye destek sağlayan proje kapsamında Adana – Antalya – Denizli – İzmir – İstanbul – Malatya – Gaziantep – Edirne – Ordu – Erzurum – Sakarya – Elazığ – Şanlıurfa – Trabzon illerinde farklı boylarda 363 bin 816 Prima çocuk bezi dağıtıldı.
P&G’nin yarattığı değerlere spor yoluyla eşlik ediyoruz
- Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi (TMOK) olarak, P&G Türkiye iş birliğiyle 2014’ten bugüne Olimpik Anneler Projesi’ni yürütüyoruz. Projemizle ülkemiz genelindeki çocukları spora teşvik ediyor, spor bilincini yaygınlaştırıyor ve Olimpiyat Oyunlarında ülkemizi başarıyla temsil etme potansiyeli bulunan milli sporcularımız ve annelerinin yanında oluyoruz.
- Binlerce anneye çocuğunu olimpik bir spor dalıyla tanıştırma, spor kültürü edinmesini sağlama, onların fiziksel ve mental yönden gelişimini destekleme imkânı sağlıyoruz.
- 30 sporcumuza ve annesine sağladığımız desteği Paris 2024 yolunda 35 sporcuya yükselttik. Böylece sporcularımızın sadece antrenman ve performans gelişimlerine odaklanmalarına imkân sağlıyor, ülkemizin olimpiyatlarda daha iyi dereceler elde etmesine katkı sunuyoruz. Onların başarıları ve ülkemize yaşattıkları gururlar, yeni şampiyonlar yetiştirecek binlerce anneye de ilham oluyor.
- Gençlik ve Spor Bakanlığı ve MEB iş birliğiyle ülke çapındaki okullara her yıl binlerce spor malzemesi bağışlıyoruz. Çocukların yaşamlarını sporla iyileştirmek, spora teşvik etmek ana motivasyonumuz.
- TMOK olarak P&G Türkiye’nin ülkemizde 35 yıldır yarattığı değerlere spor yoluyla eşlik ediyor ve katkı sunuyor olmaktan büyük memnuniyet duyuyoruz.
Kaynak tasarrufunu vurguluyoruz
- SKD Türkiye olarak, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını stratejik çerçevemiz olarak alıyor, çalışma gruplarımız ve kurduğumuz platformlar aracılığıyla 25 farklı sektörden gelen üyelerimizin sürdürülebilirlik yolculuklarına rehberlik ediyoruz.
- P&G, 2005 yılından beri SKD Türkiye üyesi olmakla beraber derneğin Yönetim Kurulu’nda yer almaya ve çalışmalarımıza aktif olarak katkı vermeye devam ediyor. 2021 yılı itibariyle Kurumsal İletişim Görev Gücümüzde de rol alan P&G derneğimizin iletişim stratejisine de önemli bir katkı sağlıyor.
- “Duyarlı Ol!” projemizi 2015 yılından beri P&G partnerliğiyle sürdürüyoruz. Bu yılsa günümüz gerekliliklerini de göz önüne alarak projeyi dijital bir araç olarak haziran ayında yeniden lanse edeceğiz. Duyarlı şirketler duyarlı çalışanlar vizyonuyla yola çıkan bir atık yönetimi ve iç iletişim projesi olan “Duyarlı Ol!”, iş yerlerinde farkındalık yaratarak kaynak tasarrufu sağlamayı hedefliyor. Proje kurum içinde sürdürülebilir tüketim kültürü oluşturmaya ve aynı zamanda şirket çalışanlarının günlük hayatlarında kaynak tüketimi ve geri dönüşüm konularında sorumlu bireylere dönüşmelerine hizmet ediyor.
- SKD Türkiye olarak gerçekleştirdiğimiz kuvvetli iş birlikleriyle ‘’Yeşil Odaklı Büyümenin Öncüsü” olmayı hedefliyoruz. Bu bağlamda önemli bir partnerimiz olan P&G ile sürdürülebilir kalkınma ekseninde yeni çalışmalar yapmaya devam edeceğiz.
Sorumlu ve sürdürülebilir tüketim davranışlarını yaygınlaştırıyoruz
- Markaları ile insanlar ve gezegen için her günü daha iyi hale getirmeyi ifade eden P&G global sürdürülebilir markalar topluluğu olan Sustainable Brands’in uzun süredir etkin bir üyesi. Sustainable Brands Türkiye olarak P&G markaları ile daha iyi gelecek için iş birlikleri yapıyoruz. Uzun yıllardır etkiyi birlikte büyütmek; daha iyi yaşam için toplum, gezegen eksenli refah ve iyi büyüme için marka dönüşümünü hızlandırma çalışmaları yaptık. Hedefli projeler arasında ise konferanslar, webinar ve work-shop iş birlikleri var.
- P&G ile Sustainable Brands’in önemli bir inisiyatifi olan Brands For Good için de iş birlikleri yapıyoruz. Sorumlu ve sürdürülebilir tüketim davranışlarını yaygınlaştırmak, pazarlama alanını sürdürülebilirlik ekseninde dönüştürmek amacıyla yapılan çalışmalarda etkili iş birlikleri gerçekleştiriyoruz.
- P&G ile olan iş birliğinin katkısını daha iyi yaşam için dünyayı daha iyi markalar ile yenileme yolculuğunda etki yaratma şeklinde tanımlayabiliriz.
- Markaların bir değer sunarak yarına hazır olmayı ve pazarda başarı sağlayacak dönüşümlerini hızlandırma konusundaki iş birliklerimiz daha iyi gelecek için pazarlama alanındaki dönüşüme katkı sağlıyor.