Sosyal medyanın zirvesinde “savunma” farkı!
Markalar arasındaki güçlü rekabet, sosyal medyada da tam hız devam ediyor. Günde 62 bin sosyal medya iletisinin yayınlandığı yoğun iletişim ortamında mesajlarını mecraların sunduğu avantajları kullanarak hedef kitlesiyle en etkili şekilde buluşturan, sosyal medyadaki varlığını her geçen gün güçlendiren markalar başarılarıyla öne çıkıyor. Peki geride bıraktığımız ay içerisinde sosyal medyada en çok hangi markalar öne çıktı? Özel günlerin dikkat çeken iletişim çalışmaları nelerdi? Hepsi ve daha fazlasının yanıtları SocialBrands’ten geliyor…
SocialBrands, her ay Türkiye’nin en kapsamlı sosyal medya performans incelemesiyle en başarılı markaları belirliyor. Temmuz ayı sonuçları için değerlendirme esnasında binlerce sosyal medya hesabı ve milyonlarca içerik mercek altına alındı. 1-30 Haziran döneminde markaların Facebook, Twitter ve Instagram kanallarındaki takipçi sayıları, büyümeleri, paylaştıkları iletiler ve elde ettikleri etkileşimler gibi birçok farklı veri SocialBrands algoritması tarafından incelenerek en başarılı markalar belirlendi…
Zirvede sürpriz isim!
1-30 Haziran dönemine ait verilere göre; Baykar özellikle “Halkın Bayraktar’ı” bağış kampanyasıyla sosyal medya kullanıcılarının yoğun ilgisini görerek SocialBrands Top100 Listesi’nin birinci sırasında yer aldı. İkinci sırada yer alan Netflix, platformunda yer alan dizi ve filmlere dair yaptığı iletişimle başarılı performansını sürdürmeye devam etti. SocialBrands Haziran Ayı Top100 Listesi’nin üçüncü sırasında yer alan English Home ise ürün tanıtım paylaşımları ve takipçileri için düzenlediği kampanyalarla öne çıktı.
SocialBrands’in en güncel listesine göre sosyal medyanın ilk 10 markası
Sosyal medyada en çok Babalar Günü iletişimi dikkat çekti
Markalar, her yıl olduğu gibi bu yıl da Babalar Günü’nü özel olarak kutladı. Babalar Günü hakkında SocialBrands hesaplamasında yer alan 6 bin 433 marka hesabından 13 binin üzerinde paylaşım yapıldı.
Türk Hava Yolları, pilotları ve babalarıyla yaptığı görüşmelerden oluşan duygusal reklam filmiyle sosyal medyada yoğun ilgi gördü.
Boyner ise babaların yıllardır sürdürdüğü giyim alışkanlıklarının son dönemlerde moda olmasına gönderme yaparak #BabasıKılıklı hashtagiyle yayınladığı reklam filmiyle büyük beğeni topladı.
Ziraat Bankası, tüm babaların kullandığı ortak cümleleri derlediği eğlenceli video ile öne çıktı.
Defacto, “Her babanın babalık stili farklı olsa da, hediyeleri DeFacto’da!” dediği reklam filmiyle Babalar Günü’nü kutladı.
Araştırmanın Metodolojisi
SocialBrands Temmuz ayı sonuçları için değerlendirme esnasında 50 Bin Sosyal Medya Hesabı ve 1 Milyon 889 bin ileti incelendi. 1-30 haziran döneminde markaların Facebook, Twitter ve Instagram kanallarındaki takipçi sayıları, büyümeleri, paylaştıkları iletiler ve elde ettikleri etkileşimler gibi birçok farklı veri SocialBrands algoritması tarafından incelenerek en başarılı markalar belirlendi.
SocialBrands Haziran ayı verilerini incelemek için tıklayın!