Oyun sektörünün tahtı 2022’de sarsıldı. Peki neden?
Dijital oyun sektörü, pandeminin kısıtlamış olduğu sosyal hayatın da etkisiyle son 3 senede hızlı bir ivme kazandı. Hali hazırda favori aktivitesi konsol başında oyun oynamak olan kitlenin zamanı kapanmalarda artınca, pandemi kendi zirvesine çıkarken oyun sektörünün elinden tutmuş oldu. Ancak görünen o ki, 2022 yılında oyun sektörü çıktığı basamaklardan inmeye başladı…
Ampere Analysis, video oyun sektörünün 2022 boyunca nasıl performans göstereceğini belirleyen raporuna göre, oyun sektörünün son yıllarda yaşadığı yükseliş, düşüşe geçmeye başladı. Yapılan çalışmaya göre oyunların, konsolların ve abonelik hizmetlerinin satışı 2022 sonunda 188 milyar dolarlık bir gelire sahne olacak. 2021’de bu sayı 191 milyar dolardı. Buna göre pandeminin etkilerinin azalması, oyun dünyasına 3 milyar dolarlık bir zarara mal olacak.
Kısa süreli bir düşüş olabilir
Ampere Analysis, yaşanan bu düşüşün kısa süreli olduğunu, video oyun sektöründe yapılan yatırımların 2023 yılında işleri yoluna sokacağını söylüyor. Şirketin araştırma direktörü ve analisti Piers Harding Rolls, konuya ilişkin şu cümlelere yer verdi.
“İki yıllık büyük genişlemeden sonra, oyun pazarı 2022’de bu büyümenin bir kısmını geri veriyor. Çünkü birden fazla faktör performansı baltalamak için bir araya geliyor. Öyle olsa bile yıl pandemi öncesi performansın çok önünde sona erecek ve bir bütün olarak sektör için görünüm, 2023’te büyüme tahminiyle birlikte olumlu olmaya devam edecek.”
Tek neden pandemi değil
Öte yandan Ampere Analysis, bu düşüşü sadece koronavirüse bağlamıyor. Rusya’nın Ukrayna’yı işgal etmesinin ardından birçok önemli teknoloji şirketi Kremlin’e tepkilerini gösterebilmek için ambargoya destek verdi. Oyun sektörünün Rusya pazarından aldığı desteğe savaşın ket vurması da yaşanan düşüşte etkili oldu.
Mobil oyun dünyasının liderleri sektörün gelişimini nasıl değerlendiriyor?