Uygulama ekonomisi kırmızı alarm veriyor
Teknolojiye olan erişim arttıkça ve bilhassa pandemide tam da hayatımızın merkezine konumlanmasıyla uygulama mağazaları, hızlı bir yükseliş içerisine girmiş ve gelirlerini dikkat çekici oranlarda arttırmayı başarmıştı. Ancak yaşanan enflasyon artışından ve buna bağlı olarak gelişen ekonomik durgunluktan uygulama mağazaları da nasibini almaya başladı. Araştırmalar gösteriyor ki 2022’nin ilk yarısında sektör son iki yıldır yakaladığı yükselme trendinden duraklama dönemine girmiş bulunuyor…
Bu yılın başlarından itibaren tüm dünyayı etkisi altına alan yüksek enflasyon ve ekonomik kriz mobil cihaz kullanıcılarını da etkiliyor. Geçen yıl aynı döneme göre uygulama ekonomisinin durgunluğa girdiği görülüyor.
Yapılan araştırmalara göre Google Play mağazasında uygulamaların oluşturduğu gelir yüzde 7.4 düşerek 21.3 milyar dolara geriledi. App Store mağazası yüzde 5.3 artışla 43.7 milyar dolar üretti. Uygulama mağazaları geneli ise 65 milyar dolar ile yerinde saydı.
Geçtiğimiz yıl elde edilen yüzde 30 civarındaki yükselişlere kıyasla artık uygulama ekosisteminde de tehlike çanlarının çaldığını söylemek mümkün. Küresel krizler bir yana pek çok uygulamanın ücretlerinin veya abonelik ücretlerinin de artış göstermesi kullanıcıyı tercih yapmaya zorluyor…