Yazın en neşeli sorusu: Dondurmanızı külahta mı kâsede mi alırsınız?
Her ne kadar dört mevsim tüketilebilen bir lezzet olsa da yazın sıcağında dondurmayı daha çok aradığımız aşikar. Peki dondurma tüketim alışkanlıkları nasıl şekilleniyor? Ne sıklıkta dondurma satın alıyoruz? Külahta mı kasede mi yemeyi tercih ediyoruz? Favori lezzetlerimiz hangileri? İşte tüm bu soruların yanıtları International Dairy Foods Association tarafından gerçekleştirilen araştırmada gizli…
International Dairy Foods Association (IDFA) tarafından ABD’de 1000 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırma, dondurma tüketim alışkanlıklarına ışık tutuyor.
Verilere göre, tüketiciler gofret külahları şeker külahlarından daha çok seviyor, ancak yüzde 37’lik bir kitle dondurmasını kaseden yemeyi tercih ettiğini belirtiyor. Dondurma sosları söz konusu olduğunda ilk sırayı elbette çikolata alıyor.
İnovasyonu lezzetli karşılayan bir kategori olsa da dondurmalarda klasikleşmiş favoriler var. Zira en çok tercih edilen meyveler sorulduğunda çilek (yüzde 48) ve muz (yüzde 36) liste başına yerleşiyor.
Yüzde 73’lük bir kitle haftada en az bir kez dondurma tüketiyor, her 3 tüketiciden 2’si ise akşamları dondurma tüketmeyi tercih ediyor. Yüzde 84’lük bir kitle dondurmayı marketten alıp evde tüketiyor.
Tüketicinin favori 5 lezzeti:
- Çikolata
- Kurabiyeli dondurma
- Vanilya
- Çilek
- Çikolata cipsi
Dondurmacılar arasındaki en popüler lezzetler:
- Kurabiyeli dondurma
- Vanilya
- Çikolata
- Naneli Çikolata Parçası
- Çilek
Dondurma tüketimine dair öne çıkan trendler ise şöyle;
- Sandviçler en popüler inovasyon ürünü olup, külahları yüzde 48 ila yüzde 21 oranında geride bırakıyor.
- Dondurma üreticileri, süt ürünü olmayan dondurmalara ve bitki bazlı içeriklere yönelik taleplerin arttığını söylerken, tüketiciler listenin en altında sıralıyor.
- Dondurma üreticilerine göre premium ve normal dondurma, pazarın yüzde 80’ini oluşturuyor.
- Temmuz, tüm dondurmaların yaklaşık 3/5’inin üretildiği en yoğun ay olarak kayıtlara geçiyor. Haziran ve Mayıs aylarında da önemli bir yoğunluk kaydediliyor.
- Dondurma üreticilerinin üçte ikisi, daha sürdürülebilir ambalaj çözümlerini zaten kullandıklarını veya kullanmayı planladıklarını söylüyor.
Güneş koruyucu ürünler pazarında çok faktörlü krizin çanları çalıyor