Netflix Cem Yılmaz ısrarında çok haklı… İşte nedeni…
İçinde bulunduğumuz günlerde “Acil durumlarda camı kırınız” kutusunun ardında duruyor adeta komedi içerikleri. Toplum olarak pek çok zorlukla orantısız mizah yoluyla baş etmeye çalışıyoruz. Hal böyleyken her bir platformda “komedi” işleri yayınlandıktan çok kısa bir süre sonra hızla Türkiye gündeminde yerini alıyor, replikleri ezberlenecek derecede çok seviliyor, kimilerinin sevgiden kimilerininse linçten başı dönüyor… Çeşitliliğin getirdiği bu rekabet ortamıyla birlikte mizah dili de kendini yeniliyor ve toplumun mizah anlayışı yeniden şekilleniyor. Bu dönüşüm, Marketing Türkiye için Xsights Araştırma Şirketi’nin gerçekleştirdiği “Türkiye’de Değişen Mizah Anlayışı” araştırmasının verilerine de güçlü bir biçimde yansıyor. Zira toplumun yüzde 94’ü mizah anlayışımızın değiştiği yönünde fikir belirtiyor… Toplumun mizah anlayışı değişmesine değişiyor ancak değişmeyen bir şey var: zirvedeki isim…
Yayınlandığı ilk ayda zirveye demir atan “Erşan Kuneri”, Netflix’in Türkiye’de en çok izlenen yerli içeriği olmayı başarmıştı. Geçtiğimiz günlerde Netflix ve Cem Yılmaz tarafından serinin 2. sezonunun da yayınlanacağı müjdelenirken platform ve usta komedyen arasındaki iş birliğinin 6 yeni proje ile devam edeceği açıklanmıştı…
Israrın ardında yerinde bir içgörü var…
Xsights Araştırma Şirketi’nin Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “Türkiye’de değişen mizah anlayışı” araştırmasının verilerini incelediğinizde platformun bu kararının ardında güçlü bir içgörü olduğunu görmek mümkün. Öyle ki araştırma kapsamında katılımcılara “Türkiye’de en çok güldüğünüz günümüz komedyen/ mizahçısı kimdir?” sorusu yöneltildiğinde verilen yanıtlar arasında yüzde 36 ile zirvenin sahibi stand-up gösterilerini uzun zamandır kapalı gişe oynayan ve yayınladığı her yeni işiyle deyim yerindeyse mizahın çıtasını belirleyen Cem Yılmaz oluyor. Toplumun en çok güldüğü günümüz komedyenleri arasında Tolga Çevik ikinci sırada gelirken (yüzde 16), Feyyaz Yiğit üçüncü (yüzde 12), Ata Demirer dördüncü (yüzde 8) ve Hasan Can Kaya beşinci sırada (yüzde 7) karşımıza çıkıyor….
“Türkiye’de değişen mizah anlayışı” araştırması ışığında toplumun değişen mizah kodlarını ortaya koyduğumuz, Onur Ünlü’den Hasan Can Kaya’ya, Varol Yaşaroğlu’ndan Volkan Öge’ye ve mizahın güçlü diğer paydaşlarından bu dönüşümü dinlediğimiz “Türkiye’nin mizah anlayışı değişiyor” dosyası Marketing Türkiye Temmuz – Ağustos sayısında sizleri bekliyor. Okumak için TIKLAYIN!