Instagram video reklamları 2 cent’e yüksek geri dönüş sağlıyor
Instagram, pazarlamacılar ve reklamcılar için yeni reklam özelliğini duyuralı çok olmadı ancak şimdiden Facebook ile rekabet edecek değerlere sahip. Instagram’ın video reklam formatı, gösterim başına 2 cent’lik maliyeti ile de geniş bir reklam pazarı oluşturmayı hedefliyor.
CPM’lerin (cost per thousand) ortalama 3 dolar tuttuğu söylenen Instagram’ın Facebook’tan daha efektif bir pazarlama kanalı olduğu söyleniyor. Instagram, ilk başta belli markaların premium kampanyalarını yayınlamışken şimdi daha geniş kapsamlı bir reklam alımına başladı. Ancak hala estetik olarak reklamların Instagram’a uygunluğu konusunda sıkı denetim yürütülüyor. Instagram, reklam videolarını üç saniye kuralıyla izlendi sayıyor. Facebook da bu yöntemi kabul etmişken Instagram’ın daha efektif bir reklam yayıncısı olduğu söyleniyor.
Hala premium bir reklam kanalı olarak konumlanan Instagram, Facebook’un reklam tıklanma oranlarını şimdiden ikiye katlamış durumda. Facebook’ta CTR 0.84 iken Instagram’da ise bu sayı 1.5.