Rusya, Google’a 370 milyon dolarlık ceza kesti | Son 24 saatin gündemi
Rusya, Google’a 370 milyon dolarlık ceza kesti
Rus hükümeti, Ukrayna işgali nedeniyle paylaşılan videoları gerekçe göstererek Google’a soruşturma açtı. Buna göre Google, Rusya’ya ceza ödeyecek.
Google, Ukrayna işgali nedeniyle yayınlanan videolardan dolayı Rus hükümetine 21,077,392,317,8 ruble (yaklaşık 373,878,583 dolar) tazminat ödeyecek. Konu hakkında açıklama yapan Rus Telekomünikasyon Daire Başkanlığı, “Google ve diğer bilgi kaynakları, yasaklı bilgilerin kaldırılmaması nedeniyle Rus yasalarını ihlal etmektedir. Google’ın bu tür suçlar için toplam para cezası 7 milyar rubleyi aşıyor” ifadelerine yer verdi.
Rus hükümeti, yaptırımlara ek olarak Google reklamları konusunda da kısıtlama getirildiğini duyurdu. Sistematik ihlal yaptığı gerekçesiyle şirketin reklam platformu başta olmak üzere bazı hizmetleri kısıtlanacak.
Rusya Telekomünikasyon Daire Başkanlığı tarafından açıklanan gerekçeler ise şu şekilde;
• Ukrayna’da özel bir askeri operasyonun seyri hakkında sahte videoları barındırarak Rusya Federasyonu Silahlı Kuvvetlerini itibarsızlaştırma
• Terörizm ve aşırılığı teşvik eden içerikler
• Çocuk sağlığına zararlı içerikleri barındırma
• Reşit olmayan bireyler dahil olmak üzere, yasa dışı kitle eylemlerine katılmaya yönelik teşvik
Sosyal medyada zenginlik paylaşılıyor, fakirlik çoğalıyor
Bankrate tarafından yayınlanan yeni bir araştırma sosyal medyanın kuşaklara maddi durumları hakkında nasıl hissettirdiğini ortaya koyuyor. Buna göre, diğer sosyal medya kullanıcılarının paylaşımları sebebiyle kendi finansal durumu hakkında olumsuz duygulara en çok kapılan kuşak yüzde 47 ile Z’ler. Onu sırasıyla Y (yüzde 46), X (yüzde 31) ve Baby Boomer’lar (yüzde 22) takip ediyor.
Sosyal medya paylaşımlarının zenginlik ve başarılarını yansıtmasını en çok isteyen de yine Z kuşağı (yüzde 22). Y kuşağının yüzde 14’ü ve X kuşağı ve Baby Boomer’ların da yüzde 7’si sosyal medya paylaşımlarının zenginlik ve başarıyı yansıtması konusunda benzer bir arzusu var.
2664 kişinin katıldığı araştırmanın sonuçları ayrıca yüzde 50’lik bir kesimin sosyal medya reklamları aracılığıyla alışveriş yaptığını ve satın alım yapanların yüzde 64’ünün bu satın alımların en az birinden pişman olduğunu ortaya koydu.
Snapchat deneyim alanlarını genişletiyor!
Dünyanın en popüler uygulamalarından birisi olan Snapchat, Instagram’a Hikayeler özelliği gelmesiyle bir dönem gözden düşmüştü. Son dönemde tekrar yükselişe geçen platform, üzerinde çalıştığı yeniliklerle kullanıcılarının deneyim alanını genişletmek istiyor. Şirket, bu kez masaüstü kullanıcılarını düşünerek Snapchat for Web özelliğini kullanıcılarının beğenisine sundu.
Snapchat for Web masaüstü bilgisayarlardan görüntülü arama, mesaj ve anlık görüntü gönderme, sohbet tepkileri gibi uygulamada bulunan birçok özelliği kapsıyor. Kullanıcılar, web.snapchat.com adresinden uygulamayı masaüstünde kullanabilecekler.
Platform Web sürümünü ilk olarak Amerika Birleşik Devletleri, Birleşik Krallık, Kanada, Avustralya ve Yeni Zelanda’da kullanıma sunacak. Özellik, platformun ücretli abonelik servisi Snapchat+ ile sunulmaya başlandı. Snapchat+’ın kullanıldığı diğer ülkelerde de daha sonra bu özellik kullanılacak.
Türkiye’nin favori emojileri belli oldu
Emojiler duygularımız dile getirmenin en pratik ve sık kullanılan yöntemi olarak hayatımızda önemli bir yer tutuyor. Öyle ki zaman zaman mesajlara yalnızca emojiyle yanıt veriyoruz. Hatta bu durumun popülerliğinden yola çıkan Meta, bilindiği gibi önce Instagram daha sonra Whatsapp mesajlarına emoji ile ifade bırakma özelliği getirmişti. Öte yandan en sık kullandığımız emojiler duygu durumumuzun göstergesi olabiliyor. Meta’nın açıkladığı verilere göre Türkiye’nin favori emojilerinin başında kahkahaya boğulan emoji geliyor.
Meta 17 Temmuz Dünya Emoji Günü’nünde, Türkiye’de Facebook gönderilerinde ve Instagram biyografilerinde en çok kullanılan emojileri paylaştı. Türkiye genelinde son üç ayda oluşturulan Facebook gönderilerine bakıldığında Türkiye genelinde en çok kullanılan yeni emojiler kahkahaya boğulan emoji, gözetleyen surat emojisi ve kalp eller emojisi oldu.
Instagram profillerinde en çok kullanılan sporla ilgili emojiler ise futbol topu, basketbol topu, voleybol topu, boks eldivenleri ve yüzen insan emojisi oldu. Facebook gönderilerinde ve yorumlarında kullanılan yiyecek içecek emojileri arasında ilk sırada yer alan doğum günü pastası emojisini ise sıcak içecek ve çikolata emojileri takip etti.
Kullanıcı deneyimi, influencer samimiyetinin önüne geçiyor
Şirketler, ürün ve tüketici arasında samimiyet köprüsü kurmak için toplum tarafından; sevilen, sayılan, güvenilen ve ilgiyle takip edilen kişileri marka yüzü olarak kullanıyor. Günümüzde bu kişilerin önemli bir kısmınıysa sosyal medyada hatırı sayılır sayıda takipçiye sahip olan influencerlar oluşturuyor. Ayrıca influencerların verdiği “içimizden biri” izlenimi inandırıcılığı artıyor ve söz konusu samimiyeti olumlu yönde etkiliyor. Ancak influencerların yaptığı iş birliğinden sağlamış olduğu maddi kazanç “Acaba markadan para aldığı için mi bu ürünü öneriyor?” soru işaretine yol açarken, kullanıcılar tarafından yapılan yorumlar “Ne çıkarı olabilir ki?” dedirtiyor.
E-ticaretin hacminin genişlemesiyle markalar pazarlama yönetmelerini çağın gerektirdiği hızla yenilemeye çalışıyor. Bu yöntemlerden biri influencerlarla yapılan iş birliği olduğu gibi bir diğeri ise kullanıcıların deneyimlerini paylaşmasına site üzerinde alan açmak… Ürünü kullanan kişinin yazmış olduğu olumlu ya da olumsuz bir yorumun potansiyel müşteri üzerinde ciddi bir etkisi oluyor. Araştırmayla ilgili diğer verilere göz atmak için TIKLAYIN.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | Şeyma Subaşı |
2 | Florian Grillitsch |
3 | Seferovic |
4 | Son depremler |
5 | Son dakika deprem |
6 | Salih Selman |
7 | Trabzonspor |
8 | Haris Seferovic |
9 | Şeyma Subaşı Acun Ilıcalı |
10 | Anthony Nwakaeme |