Rekabet Kurumu gizli reklam mı yaptı?
Bugün basında çıkan “Rekabet Kurumu”nun 15’inci kuruluş yıldönümü nedeniyle çektiği reklam filminde bazı markaların “gizli reklam”ının yapıldığı iddia edildi. NTV’de yer alan habere göre; uzun ve kısa versiyonları olan filmin, ilk etapta kurumun tanıtım toplantılarında kullanılmak üzere hazırlandığı, daha sonra “kamu spotu” olarak kullanılabilmesi için RTÜK’e başvurulduğu bilgisinin yer aldığı haberlerde, RTÜK’ten ‘gizli reklam’ uyarısı geldiği kaydedilmişti. RTÜK’ün, 5 ayrı markanın “gizli reklam”ını tespit ettiği filmlerde düzeltme yapılması durumunda başvurunun kabul edilebileceğini kuruma bildirdiği, kurumun da bunun üzerine “kamu spotu” projesinden vazgeçtiği ifade edilmişti. Rekabet Kurumu Başkanı Prof.Dr. Nurettin Kaldırımcı, konuyla ilgili NTV’ye konuştu ve son dönemde televizyonlarda gösterilen “kamu spotu” filmlerini oldukça başarılı bulduğunu belirterek, kendi filmleriyle ilgili de böyle bir düşünce içine girdiklerini ve RTÜK’e başvurduklarını dile getirdi. RTÜK’ten şubat ayı içinde kendilerine bir yazı geldiğini belirten Kaldırımcı, “Fark edilmese de bazı markaların ‘gizli reklam’ şeklinde filmde görüldüğü belirtildi. Kısa süreli bir gözükme de olsa bunları elememiz istendi” dedi.
Filmin yayınlanmadığını, kimsenin görmediğini ve en baştaki amaçlarının filmi kurumun tanıtım toplantılarında göstermek olduğunu belirten Kaldırımcı, “Ajans, hayatta karşılığı olan bir şey yapmak istedi ki haklı da. Piyasa, reklam ve markalar derken bununla ilgili hazırlanan bir filmin bunlardan soyutlanması anlamlı olmasa gerek. Somuttan hareket etmek istedik ve gösterdik. Olayın farkındaydık ve o yüzden RTÜK’e gönderdik” şeklinde konuştu.
Güncel Haberler