Instagram’da DM’den alışveriş dönemi başladı! | Son 24 saatin gündemi
Netflix, ikinci çeyrekte yine abone kaybetti
Netflix, geçtiğimiz 3 aylık periyodu kapsayan abone verileri ve gelir miktarını açıkladı. 2022’nin ilk çeyreğinde 2021’in son 3 ayına kıyasla 200 bine yakın abone kaybeden platform, yine abone kaybetti fakat buna rağmen kasaya giren para arttı.
Devam etmesi beklenen düşüşün arkasındaki nedenlerin başında sayıları artan güçlü rakipler ardından engellenmeye çalışılan hesap paylaşma ve özellikle fiyat artışları geliyor. İlk kaybın ardından yapılan açıklamaya yılın ikinci çeyreğinde abone sayısının 2 milyona ulaşacağı belirtilmişti. Fakat kayıp ikinci çeyrek sonuçlarına göre abone sayısı 970 bin seviyesinde kaldı. Paylaşılan rapora göre Netflix, içinde bulunduğumuz çeyrekte 1 milyon yeni abone kazanmayı hedefliyor. 2021’in son çeyrekte 7,9 milyar dolar para kazanan Netflix’in kasasına soktuğu para, geçtiğimiz yılın aynı döneminden yüzde 8,6 daha fazlaydı. Tüm giderler çıktıktan sonra Netflix’in cebine kalan kar ise 1,4 milyar dolar olarak kayıtlara geçti. Bu rakam, geçen yılın aynı döneminden yüzde 6,5 daha yüksek.
Google veri ihlali iddiasıyla Avrupa ülkesinde yasaklandı
Danimarka’nın Veri Koruma Kurulu AB’nin Genel Veri Koruma Tüzüğü’ne (GDPR) aykırı davranışlar tespit ettiği için Workspace ve Chromebook’u yasakladı. Bunun üzerine bahsi geçen ürünlerin okullarda kullanılması yasaklandı.
Soruşturma kapsamında Google’ın Danimarka’nın verilerini ABD’ye ilettiği ortaya çıktı. Oysa Genel Veri Koruma Tüzüğü’ne (GDPR) göre, AB’den hiçbir şekilde ABD’ye ürün veya hizmet aktarımı yapılamaz.
Instagram’da DM’den alışveriş dönemi başladı!
Sosyal medya artık hayatımızda bir alışveriş platformu olarak da görev yaparken, dev platformlar da bu konudaki girişimlerini artırmaya devam ediyor. Günümüzde doğrudan Instagram profillerine ürün eklenmesine izin veren Instagram, kullanıcıların doğrudan özel mesajlarda alışveriş yapmalarını sağlayacak özelliğini duyurdu.
Instagram’ın yeni alışveriş özelliği, doğrudan özel mesajlar üzerinde ödeme yapılmasını sağlayacak. Kullanıcılar, satıcıyla bir ürün hakkında anlaştıktan sonra satıcının gönderdiği ödeme mesajını kullanarak satın alım işlemini mesajlar penceresinden ayrılmadan tamamlayabilecek.
Yeni özellikle birlikte satın alım işleminin yanı sıra satın aldığınız ürünün gönderi takibini de aynı sohbet penceresinden gerçekleştirebileceksiniz. Aynı zamanda satıcıya satın alım sonrasında sormak istediğiniz herhangi bir soruyu yine sohbet penceresinden sorabileceksiniz.
Instagram sohbetinde yapılan tüm alışverişler, paylaşılan açıklamaya göre Facebook’un Alışveriş Koruması İlkeleri’ne bağlı olacak. Yani satın alım sonrasında herhangi bir sorun yaşadığınızda ve satıcıya ulaşamadığınızda, sorununuzu Facebook’a bildirerek para iadesini geri alabileceksiniz.
Nike, sürdürülebilirlik hedefini kutudan çıkarıyor
İnternet üzerinden ayakkabı alışverişi yaptığınızda, ayakkabınızın içi içe iki kutu halinde elinize ulaştığı olmuştur. Bu paketleme yöntemi ayakkabının daha korunaklı şekilde kargolanması için tercih ediliyor ancak daha çok kutu daha çok plastik ve kağıt kullanılması anlamına geliyor. Dolayısıyla ayakkabımızı koruyalım derken aslında doğaya zarar veriyoruz… Dünyaca ünlü spor giyim markası Nike, tam da buradan yola çıkarak ayakkabı kutularında kullanılan ambalaj malzemesini azaltarak sürdürülebilir bir çalışmaya imza attı ve “Nike One Box”ı yarattı.
Marka, 2020’de satışa sunulan ayakkabı modeli Space Hippie’nin yeni sürümü üzerine çalışırken ayakkabının ambalajının da geleceğe uyun bir tasarımı olması gerektiğine karar verdi ve sürdürülebilir kutu böylece ortaya çıktı. 20 yılı aşkın süredir Nike’ın özel ayakkabı kutusu tasarımlarının arkasındaki isim olan Rich Hastings, “Ambalaj bazen sonradan akla gelebiliyor. Ancak insanlar bunun, çevre üzerinde büyük bir etkisi olabileceğini fark etmeyebiliyor. İnternetten ayakkabı satın aldığınızda, ayakkabı kutusunun başka bir kutunun içinde geldiğindeki etkiyi fark etmişsinizdir. Mevcut modelimizi iyileştirme fırsatımız olduğunu o zaman anladık” diyor. Haberle ilgili diğer detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Netflix’ten şifre paylaşımına karşı yeni önlem!
2022’nin ilk çeyreğinde yaklaşık 200 bin abonesine veda eden Netflix yaşadığı gelir kaybını ekarte etmek için yeni yöntemler test etmeye devam ediyor. Reklam destekli abonelik planını başlatmak için Microsoft ile birlikte çalışacağını açıklayan platform şifre paylaşımının önüne geçmek için de yeni bir çözümü test etmeye başladı. Şirket, hesaba farklı bir konumdan erişilmesi halinde ek ücret almaya başlayacak…
Dominik Cumhuriyeti, El Salvador, Guatemala, Honduras ve Arjantin’de başlayan yeni testler, Netflix’in bir diğer şifre paylaşma önlemini de gösterdi. Bu ülkelerdeki kullanıcılar, Netflix hesaplarına kendi evleri dışında başka bir konumdan erişmeye çalıştıklarında ekstra ücret ödemek durumunda kalacaklar.
Bloomberg tarafından paylaşılan detaylara göre Netflix hesabına farklı bir konumdan erişmek isteyen kullanıcılar, 2,99 dolar karşılığında ek “ev” satın almak zorunda olacak. Neyse ki bu önlem, başka bir evden hesabınıza girmeye çalıştığınız ilk an karşınıza çıkmayacak.
Netflix’teki “ev satın alma” özelliği, iki haftadan uzun bir süre hesabınızın farklı bir evde kullanılması durumunda zorunlu olacak. Mobil cihazlardaysa böyle bir sınırlama bulunmayacak. Kullanıcılar Netflix’i telefon, tablet veya dizüstü bilgisayar gibi cihazlardan kullanmaları durumunda konumlarına göre ekstra ev ücreti ödemek zorunda olmayacak…
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | #yks22 |
2 | Monaco |
3 | Josef |
4 | Jennifer Lopez |
5 | Mustafa Bozkurt |
6 | Kazlar |
7 | Eren Abluka |
8 | #yks2022tayfa |
9 | FETOnun DON LASTİKLERİ |
10 | Cüneyt Özdemir |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | Ben Affleck |
2 | ÖSYM AİS |
3 | TOKİ |
4 | ÖSYM |
5 | e-Devlet |
6 | Tercih robotu |
7 | Garanti |
8 | e-Devlet Giriş |
9 | Döviz kuru |
10 | Uzman öğretmenlik |