“Kurbanı suçlama” eleştirileriyle karşı karşıya kalan Samsung reklamını geri çekti
Bu yılın başlarında Samsung, Londra’nın karanlık sokaklarında tek başına koşan bir kadını tasvir eden reklamı sebebiyle tepkiyle karşılaştı. 1 dakikalık video, Birleşik Krallık’ta bir dizi yüksek profilli cinayetin ardından geldi ve eleştirmenler bunun kadınların karşılaştığı tehlikeleri yansıtmadığını söyledi. Ayrıca reklamla ilgili çok fazla şikayet oluşturuldu.
“Night Owls” adlı reklam filmi, gece 2’de kulaklıklarıyla karanlık sokaklar koşan genç bir kadını anlatıyor.
İngiltere’nin Reklam Standartları Kurumu, Samsung’un akıllı saatini, akıllı telefonunu ve kulaklıklarını tanıtmayı amaçlayan reklamla ilgili 27 şikayet aldı. Kadınları geceleri yalnız koşmaya teşvik ettiği için reklamı “sorumsuz” ve “zararlı” olarak nitelendirdiler.
Reklam düzenleyicisi, reklamın yayınlandığı bağlamda “hassasiyetler” olduğunu kabul etse de, sonuçta herhangi bir kuralın ihlal edilmediğini açıkladı.
Samsung reklamın artık Birleşik Krallık’ta yayınlanmayacağını açıkladı
Bu arada Samsung özür diledi ve aynı zamanda bir savunma yayınladı: reklam öğesinin “istek uyandırıcı” olduğunu ve cinsiyet normlarını tersine çevirmeyi amaçladığını belirtti.
Şikayette bulunanlar, son zamanlarda kadınların benzer koşullarda saldırıya uğradığını hatırlattı. “Night Owls” (Gece Baykuşları) reklam filmi, Dublin’de bir kanalda koşarken saldırıya uğrayan 23 yaşındaki Ashling Murphy’nin ölümünden kısa bir süre sonra yayınlandı. Ayrıca 2021’de Londra’da yalnız yürürken saldırıya uğrayan Sarah Everard ve Sabina Nessa cinayetleri de mevcut.
Reclaim These Streets’in de arasında bulunduğu aktivist grupların baskılarına karşı Samsung reklamın “duyarsız olarak algılanabileceğini” kabul etti. Çalışmanın Birleşik Krallık’ta bir daha yayınlanmayacağını söyleyerek özür diledi.