Arama trendlerinde enflasyon öne çıkıyor…
Pazar trendlerini ortaya koymak amacıyla her ay analiz yayınlayan Google Ads ekibi, geçtiğimiz ayın öne çıkan arama sonuçlarını paylaştı. Son zamanlarda yapılmış milyarlarca Google arama sorgusunu içeren verilere göre kullanıcıların kafasını en çok kurcalayan enflasyon oldu…
Geçtiğimiz ay, kullanıcılar enflasyon ve potansiyel bir resesyon gibi birden fazla krizle aynı anda başa çıkmaya çalıştıklarından tüketici davranışlarında global ölçekte bir sapma olduğunu gözlemlendi. Öte yandan veriler gösteriyor ki tüketiciler, “1 alana 1 bedava” ve “mevcut kullanıcılar için promosyon kodu” gibi maliyetleri azaltmaya yönelik aramaların yanı sıra “kredi kartının avantajları” ve “bugün satın almak için en iyi hisseler” gibi konuları keşfederek finansal okuryazarlıklarını da artırmaya çalışıyorlar.
Çok kanallı alışveriş yükselişte
Ayrıca, kullanıcılar “en ekonomik yakıt tüketimi”, “fiyatları düşecek mi” ve “almak için uygun zaman” gibi sorgularla harcama yapmadan önce satın alma işlemleri konusunda bilgi almak için Google’dan yararlanıyor. Arama sonuçlarına bakıldığında alışverişte çok kanallı yaklaşıma geçişteki artış da göze çarpıyor. “Online elbise alışverişi”, “teslimat uygulaması”, “alışveriş merkezleri” ve “açık mağaza” gibi online ve offline alışverişe yönelik aramalar giderek artmaya devam ediyor
Google aramalarındaki son trendler: En iyi lezzetler nerede?