Ekonomik kriz devleri de vurmaya başladı: Microsoft ve Google, istihdam molası veriyor | Son 24 saatin gündemi
Microsoft ve Google, istihdam molası veriyor
Apple’ın potansiyel bir ekonomik yavaşlama ile başa çıkabilmek için önümüzdeki yıl bazı birimlerinde işe alım ve harcama büyümesini yavaşlatmayı planladığı biliniyor. İşe alımlarda yavaşlamaya giden şirketler arasına Apple’ın ardından iki diğer teknoloji devi Microsoft ve Google da dahil oldu.
ABD’de enflasyon ve resesyon endişeleri şirketlerin bütçe ve istihdam planlarını masaya yatırmasına sebep oluyor. Bloomberg HT’de yer alan habere göre Apple’ın küresel piyasalarda ses getiren istihdam planı sonrasında Microsoft ve Google’dan da benzer kararlar geldi. Microsoft açık iş ilanlarını geri çekerken, Google da önümüzdeki iki hafta boyunca işe alımlara ara verecek. Ayrıca bir başka teknoloji şirketi Lyft de bir birimini kapatıp, çalışanların sayısında azalmaya gidecek.
Türkiye elektrikli otomobil dönüşümünde Avrupa’da kaçıncı sırada?
Tüm dünya büyük bir elektrikli otomobil dönüşümüne girdi. Ülkeler kendi altyapılarını oluşturabilmek için devasa bütçeler ayırdı. Otomotiv şirketlerine ise kısıtlayıcı bazı yasaklar getirildi. Hal böyle olunca da otomotiv pazarı yeniden şekillenmeye başladı.
Öyle ki bazı ülkelerde satılan otomobillerin neredeyse yüzde 80’ini tam elektrikliler oluşturuyor. Türkiye de 1 yıl içerisinde elektrikli otomobil pazar payını yüzde 179,31 büyütmeyi başardı. Fakat bu oran yanıltıcı olabilir. Zira adet sayısı istenenin çok altında kalıyor. Türkiye yüzde 0.81’lik dönüşümüyle de Avrupa sıralamasında 31. olarak en son sırada yer alıyor.
Tüm motor tiplerine baktığımızda, Avrupa’da hibrit ve tam elektrikli otomobiller pazarın yüzde 45’ine yakınını oluşturuyor. Türkiye’de ise bu oran yüzde 11’in altında. Dizel kullanım oranları çok yakın olsa da benzinde fark 2 katına çıkıyor. Çünkü Türkiye’de satılan araçların yüzde 70’inden fazlası benzinli. Avrupa’da bu oran yüzde 38 civarında.
Dönüşümün henüz tamamlanmadığı ve sürecin devam ettiği de verilere yansıyor. Örneğin Yunanistan’da bu yıl satılan otomobillerin yalnızca yüzde 2.35’i elektrikli. Fransa’da yüzde 12, İngiltere’de yüzde 13.37, Hollanda’da yüzde 19.26, Norveç’te ise yüzde 79…
Tesla bitcoin’i harcadı
Tesla elindeki bitcoin’in büyük bir bölümünü sattığını duyurdu. Son dönemde bitcoin’in düşüşünden Tesla da etkilenmişti ve ortalama 500 milyon dolar kaybetmişti.
Bunun üzerinde bugün son çeyrek toplantısı yapan marka, elindeki bitcoin’lerin yüzde 75’ini sattığını duyurdu. Ve şu anda elinde 218 milyon dolarlık dijital varlığın olduğunu açıkladı. Satış öncesi markanın elinde 905 milyar dolarlık bir bitcoin olduğu biliniyor. Haberin ardından bitcoinde anlık düşüş
Model serisinin satışını kripto para ile yapan Tesla, bu hamlesinden de kripto paraların çevreye verdiği zarar sebebiyle vazgeçti.
Z’ler ve Baby Boomers hemfikir: Elektrikli bile olsa yeni araç satın almak çevre dostu değil
Z’ler ve Baby Boomers’ın kesinlikle aynı fikirde olduğu bir konu var: Elektrikli otomobiller için bile olsa araç yenilemek çevre dostu değil. OnePoll tarafından gerçekleştirilen araştırma ayrıca her iki neslin de sahip oldukları eşyaların en az 10 yıl kullanılması gerektiğine (yüzde 84) eşit derecede inandığını ortaya koyuyor. Gelin öne çıkan tasarruf alışkanlıklarına daha yakından bakalım…
Ally Financial için OnePoll tarafından ABD’de 2000 kişinin katılımıyla yürütülen araştırma, tutumluluk ve sürdürülebilirliğin paralel gittiğine işaret ediyor. Zira her 10 kişiden 7’si kıyafet ve eşya konusunda tasarruf etmeye çalışırken yüzde 78’i daha az atık yaratmayı önemsiyor. Genç tüketicilerde ise arabalarını daha uzun süre kullanma motivasyonu dikkat çekiyor. Öyle ki katılımcıların yarısından fazlası (yüzde 56) hala ilk arabalarını kullanıyor, yüzde 59’u ise sıfır bir arabaya kullanılmış olanı tercih ediyor.
Genç tüketicilerin yeni bir araba yerine kullanılmış bir arabayı tercih etme motivasyonları ise şöyle; sürdürülebilirlik (yüzde 63), sürüş kolaylığı (yüzde 63) ve satın alınabilirlik (yüzde 46). Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Arama trendlerinde enflasyon öne çıkıyor…
Pazar trendlerini ortaya koymak amacıyla her ay analiz yayınlayan Google Ads ekibi, geçtiğimiz ayın öne çıkan arama sonuçlarını paylaştı. Son zamanlarda yapılmış milyarlarca Google arama sorgusunu içeren verilere göre kullanıcıların kafasını en çok kurcalayan enflasyon oldu…
Geçtiğimiz ay, kullanıcılar enflasyon ve potansiyel bir resesyon gibi birden fazla krizle aynı anda başa çıkmaya çalıştıklarından tüketici davranışlarında global ölçekte bir sapma olduğunu gözlemlendi. Öte yandan veriler gösteriyor ki tüketiciler, “1 alana 1 bedava” ve “mevcut kullanıcılar için promosyon kodu” gibi maliyetleri azaltmaya yönelik aramaların yanı sıra “kredi kartının avantajları” ve “bugün satın almak için en iyi hisseler” gibi konuları keşfederek finansal okuryazarlıklarını da artırmaya çalışıyorlar.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | #yks22 |
2 | Monaco |
3 | Josef |
4 | Jennifer Lopez |
5 | Mustafa Bozkurt |
6 | Kazlar |
7 | Eren Abluka |
8 | #yks2022tayfa |
9 | FETOnun DON LASTİKLERİ |
10 | Cüneyt Özdemir |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | Joao Pedro |
2 | VavaCars |
3 | Maaş farkı ne zaman yatacak |
4 | EYT |
5 | Mehmet Topal |
6 | Diagne |
7 | Dünya Fenerbahçeliler Günü |
8 | Colin Kazım |
9 | Fenerbahçe yeni sezon forma |
10 | Arka Sıradakiler |