We Are Social Temmuz 2022 Raporu: İnternetle aramızda güven sorunları var
İnternet, artık pek çoğumuz için herhangi bir uzvumuzdan farksız. We Are Social’ın, Hootsuite iş birliğinde yaptığı araştırmayla Temmuz ayına ilişkin internet kullanımıyla ilgili veriler belli oldu. Araştırma, internetin küresel çaptaki yaygınlığını ve kullanım amaçlarını ortaya koyuyor. Öte yandan veriler, haber almak için en internet kapısını çalsak da, okuduklarımıza inanasımız gelmediği gösteriyor…
Araştırmaya göre Temmuz 2022 itibarıyla 5,34 milyar insan akıllı telefon, 5,03 milyar insanın ise internet kullandığını gözler önüne serdi. Aktif sosyal medya kullanıcılarının sayısı ise 4,7 milyar olarak kayıtlara geçti. Verilere yıllık bazda baktığımızda, akıllı telefon kullanıcılarının oranının yüzde 1,8, internet kullanıcılarının oranının ise yüzde 3,7 arttı.
Araştırmanın detaylarına bakmadan önce öne çıkan başlıkları şöyle sıralayabiliriz:
- Birleş Milletlerin güncel nüfus verilerine göre Temmuz 2022’de Dünyada 7,98 milyar yaşıyor, internet ve sosyal medya kullanıcıları geçen yıla göre 66 milyon (yüzde 0,8) artarak toplam nüfusun yüzde 59’una eşdeğer hale geldi.
- Yaklaşık 5 milyar insan, akıllı telefon kullanıyor. Öte yandan dünya nüfusunun neredeyse yüzde 67’si akıllı olan ya da olmayan herhangi türde bir cep telefonuna sahip.
- İnternet kullanıcıları son 12 ayda yüzde 3,7 artarak Temmuz 2022’de 5,03 milyara ulaştı. Yıllık 178 milyon yeni kullanıcı artışı, küresel internet artışı yüzde 63,1’e çıkardı.
- Sosyal medya kullanıcıları geçen yıl 227 milyon artarak Temmuz 2022’nin başında 4,70 milyara ulaşmıştı. Küresel sosyal medya kullanıcı tabanı son 12 ayda yüzde 5’ten fazla genişlemiş oldu. Ancak, bu rakamların tümü, COVID-19 pandemisinin görülen etkileyici artışlarla karşılaştırıldığında dijital büyümede bir yavaşlamaya işaret ediyor.
Erişimin gözdesi akıllı telefonlar
Yapılan araştırma, internete erişimde bir numaralı tercihin akıllı telefonlar olduğunu ortaya koyuyor. Buna göre; internete bağlı olan cihazların yüzde 59,72’si akıllı telefon, yüzde 37,98’i bilgisayar, yüzde 2,27’si tabletti. Oyun konsolu ve televizyon gibi diğer ürünlerin internet dünyasındaki yeri ise yüzde 0,03 olarak açıklandı.
Sayfalar tarihe mi karışıyor?
Araştırma, internetin haber kaynağı haline geldiğini ortaya koydu. Çünkü insanların yüzde 82 gibi ciddi bir bölümü, haber almak için internet kullanıyor. Televizyon kullananların oranı ise yüzde 61. Bununla birlikte, haberleri sosyal medyadan takip edenlerin oranı ise yüzde 57 olarak kayıtlara geçti. Ancak burada dikkat çeken husus, basılmış gazete ve dergiler. Artık yalnızca yüzde 23’ümüz, haber almak için basılı yayın organlarını kullanıyor.
Facebook’tan al haberi
Haber takibinin en sık yapıldığı yer ise, yüzde 44 oranla Facebook. Bu platformu yüzde 30’la YouTube, yüzde 22 ile WhatsApp, yüzde 17 ile Instagram, yüzde 13 ile Twitter, yüzde 11 ile Facebook Messenger, yüzde 7 ile de TikTok takip ediyor. Telegram, Likedln, Snapchat, Line ve Viber da haber için kullanılan platformlar arasında yer alıyor. Yapılan araştırmaya göre haberleri internetten takip etmeyi alışkanlık haline getirmiş olsak da okuduklarımız pek güven vermiyor… Bu bağlamda; internetten okuduğu haberlere inananların ortalaması yüzde 42. Yani yarıdan daha az. Türkiye’de ise ortalamanın da altındayız. İnternetteki habere güvenenlerin oranı yüzde 36 olarak kayıtlara geçmiş durumda…