Oyun içi reklam azaldı, rekabet coştu
2022’nin ilk yarısında mobil oyun ve uygulama sektöründe neler oldu? Tam da bu soruya yanıt olarak ortaya çıkan SocialPeta 2022 Mobile Game & App Marketing White Paper raporuna göre ilk yarıda düşüşe geçen reklamlar ve artışa geçen reklamlar öne çıktı.
Bu teknik inceleme, Snapchat, Chartboost, Liftoff, Vungle, Udonis, Mobidictum, Game Factory ve daha fazlası dahil olmak üzere düzinelerce şirketten gelen sektör iç görülerinin haritasını çıkarıyor. Yılın ilk yarısında mobil oyun ve uygulama sektörüne dair şu başlıklar öne çıkıyor:
Reklam veren sayısı düştü
Ocak ayında, mobil oyun ve uygulama reklam verenlerinin toplam sayısı 83,400’e oldu. Yaklaşık yüzde 22,65’lik bir düşüşe tekabül eden bu oran, aynı zamanda tüm zamanların büyük düşüşü anlamına geliyor. Rapor, dünya çapında popüler ülkelerde/bölgelerde mobil oyun ve uygulama reklam pazarına da odaklanıyor. Amerika bu pazarda yüzde 40’tan fazla yer tutuyor. Amerika’da, mobil oyun ve uygulama reklamı sayısı geçen yıla göre yüzde 6’nın üzerinde arttı. Office gibi iş uygulamaları reklamların yüzde 12,90 ile en yüksek yüzdeye sahip olurken. Haber alma uygulamaları bunun yaklaşık yüzde 1’i oluşturdu.
Maliyet arttı
Mobil oyunların reklam maliyetleri bir önceki aya göre yüzde 18 artışla 19,31 dolarlık ortalamayla artmaya devam etti. Tüm ülkeler/bölgeler arasında gösterim başına maliyet ABD’de, 27,54 dolar olurken, Avustralya, Japonya, Çin ve Güney Kore dahil olmak üzere 5 bölgede 25 doları aştı.
Oyunu “kolay” göstermek trend oldu
Strateji mobil oyunları, daha fazla kullanıcıyı çekmek için oynamayı kolaylaştıracak şekilde tasarlandı. 2022’nin ilk yarısında piyasaya sürülen reklam öğeleri genellikle “başlaması daha az zor” ve “eğlenceli” özellikleriyle daha fazla oyuncu çekmeye çalıştı.
Meta ve TikTok rekabeti kendini gösterdi
Yukarı kaydırma” trendine olan küresel talepler arttıkça, kısa video, canlı akış, eğlence platformları mobil oyun ve uygulamaların reklamları sosyal medya platformlarında yer buldu. Ancak TikTok, Bigo Live ve diğer kısa video uygulamaları, Meta-platformların baskın konumunu değiştirerek şiddetli rekabete yol açtı.
Meşhur bilgisayar oyunları mobil hale geliyor
Yüksek bütçeli/yüksek kaliteli mobil oyunlar büyüyor, cep telefonu oyunlarında yeni bir çağı başlatıyor. 2022’nin ilk yarısında “Call of Duty: Warzone”un yepyeni bir mobil sürümüne dönüştürüleceğini duyurdu. Apple, bu bahardaki yeni ürün lansman etkinliği sırasında ürün performansının gösterilmesi için mobil oyun “Genshin Impact”i seçti ve oyunlara büyük bir yayıncı tarafından üretildiğini belirten “AAA Games” etiketini ekledi.
Metaverse’ün daha kırk fırın ekmek yemesi lazım…
Metaverse konsepti bir sansasyon haline geldiğinden beri, her gün yeni bir “metaverse” uygulaması yayınlandı. Kasım 2021’den Ocak 2022’ye kadar “metaverse” etiketli 552 uygulama üretildi. Ancak bu uygulamalar kaba ve hızlı bir şekilde yapıldı. Bu nedenle, metaverse sosyal uygulamaları hala yolun başında sayılır. Metaverse’ün büyük bir kâr potansiyeline sahip olması veya büyük bir hit haline gelmesi için hala doldurulması gereken çok büyük bir boşluk var.