Moda sektöründe hızlı olan kazanıyor
Günümüzün trend odaklı tüketicileri göz önüne alındığında, hızlı modanın “modası geçmiyor”. Alvarez & Marsal’ın hazır giyim endüstrisinde hızlı modanın artan etkisini incelediği araştırmaya göre, söz konusu moda trendi olunca tüketici sabırlı davranamıyor… Hal böyle olunca perakendecilerin hızla aksiyon alması gerekiyor.
ABD’de 18-65 yaş aralığındaki 500 kişiyle gerçekleştirilen araştırmaya katılanların yarısında fazlası (yüzde 52), bir moda trendini keşfettikleri hafta içinde satın almak istiyor. Katılımcıların bir diğer yarısı (yüzde 50), bir trend bir markada mevcut değilse, başka bir perakendeciyi kontrol edeceklerini söylüyor. Sadece yüzde 30’u aynı trend için aynı perakendeciyi tekrar kontrol edeceğini belirtiyor. Öne çıkan bir diğer veri, katılımcıların yüzde 30’unun haftada en az bir kez hızlı moda ürünü satın alırken, yüzde 65’inin birden fazla ürün satın alması.
Raporda yer alan diğer bulgular ise şöyle öne çıkıyor:
• Ankete katılanların yaklaşık yarısı (yüzde 49) çevrimiçi, yüzde 35’i mağazalardan alışveriş yapıyor.
• Yüzde 32’si moda ilhamını sosyal medyadan alırken, yüzde 39’u bir perakendecinin web sitesinden alıyor.
• Ankete katılanların yüzde 40’ı, hızlı teslimat için marka sadakatinden taviz verebileceğini söylüyor.
• Yüzde 70’i en sık kendisi için kıyafet satın alıyor.
Alvarez & Marsal Tüketici Perakende Grubu Kıdemli Direktörü Joanna Rangarajan ve Raporun Ortak Yazarı Joanna Rangarajan, “Bu çılgınlık, hazır giyim perakendesinde büyük bir fırsatı yansıtıyor; markaların denklemi doğru kurması ve trendleri hızlı ve doğru bir şekilde sağlaması veya kaybetme riskini alması gerekiyor. Şirketler takvimlerini küçültmek için adımlar atabilir, esnek ve hızlı teslimata önem veren bir model benimseyebilir ve günümüzün doyumsuz müşterilerine ayak uydurmak için cesur, verilere dayalı kararlar alabilir” diyor.