Spotify Türkiye fiyatlarını güncelledi
Enflasyon nedeniyle yaşanan fiyat artışlarına son olarak Spotify da eklendi. Yılın ikinci çeyreğinde rekor abone artışına rağmen zarar açıklayan Spotify, çözümü abonelik fiyatlarını güncellemekte buldu.
Spotify Türkiye’deki abonelik fiyatlarında güncelleme yaparak fiyat artışına gitti.
Gerçekleşen fiyat artışı aboneliklere şöyle yansıdı;
- “Bireysel” abonelik paketi 20,99 TL (Önceki fiyatı 17,99 TL)
- “Duo” abonelik paketi 27,99 TL (Önceki fiyatı 23,99 TL)
- “Aile” abonelik paketi 34,99 TL (Önceki fiyatı 29,99)
- “Öğrenci” abonelik paketi 10,49 TL (Önceki fiyatı )
Geçtiğimiz günlerde yılın ikinci çeyreğine dair bilançosunu açıklayan Spotify’ın abone sayısı 188 milyona ve aylık aktif kullanıcı sayısı 433 milyona ulaştı. Başka bir deyişle bir önceki yıla göre sırasıyla yüzde 14 ve yüzde 19’luk artışlar yaşandı ve geçtiğimiz çeyrekte açıklanan 182 milyon ve 422 milyonluk rakamlarla eş bir büyüme gerçekleşti. Şirket, aylık aktif kullanıcı sayısındaki büyümenin ikinci çeyrekte şimdiye kadarki en büyük büyüme olduğunu ve beklentileri aştığını söyledi.
Dünyayı etkisi altına alan enflasyonist baskı nedeniyle, gelir gider dengesinin tutturmakta zorlanıyor. Spotify da bu durumdan azat olmuş değil, firma abone sayısını devamlı olarak artırsa da harcamalar kazancın önüne geçiyor. Özellikle aile planının reklamını yapmak için sosyal medya yatırımlarını artıran Spotify, yılın ikinci üç aylık döneminde 197 milyon dolar zarar ettiğini bildirdi.
Yani bu zam haberi sürpriz değil. Zam haberinin ardında Spotify’ın üçüncü çeyrekte açıklayacağı rakamlar şimdiden merak uyandırıyor.
Her 3 kişiden birinin alışverişte tek kriteri “en ucuz” ürünü satın almak