Sosyal medyanın en başarılı markaları belli oldu!
Markalar, geleneksel mecralardan dijital kanallara yönelen tüketicilerle buluşma hedeflerinde sosyal medyanın gücünü her geçen gün daha çok kullanıyor, sosyal medyada görünür olabilmek için daha fazla zaman ve bütçe ayırıyor. Peki, sosyal medyaya verilen bu emeğin karşılığını en çok hangi markalar alıyor? Bir ay boyunca, paylaşım yapan 50 bin sosyal medya hesabını inceleyen sosyal medya endeksi SocialBrands, 1-31 Temmuz performans verilerine göre sosyal medyanın en başarılı markalarını açıkladı. Gelin öyleyse raporun detaylarına daha yakından birlikte bakalım…
Her ay Türkiye’nin en kapsamlı sosyal medya performans incelemesiyle markaların sosyal medyadaki konumlarını istatistiksel verilere göre tarafsızca değerlendiren SocialBrands’in hazırladığı listeye göre zirvenin bir önceki sahibi yerini tekrar kazandı. İlk üç’te sıralamalar değişmiş olsa da markalar değişmedi…
Ayın en başarılı markaları; Netflix, Baykar ve English Home!
Sosyal medya performansıyla sık sık öne çıkan Netflix; 1-31 Temmuz döneminde Facebook, Twitter ve Instagram kanallarının tümünde sergilediği etkili performansla SocialBrands Top100 Listesi’nin zirvesinde yer alan marka oldu. Markanın, platformunda yer alan dizi ve filmlere dair paylaştığı eğlenceli içerikler sosyal medya kullanıcılarından yoğun ilgi görmeye devam etti.
SocialBrands Top100 Listesi’nin ikinci sırasında bulunan Baykar ise savunma sanayisindeki teknolojisiyle sosyal medya kullanıcılarının ilgisini çekmeye devam ederken, listenin üçüncü markası English Home oldu.
SocialBrands’in en güncel listesine göre sosyal medyanın ilk 10 markası
SocialBrands Ağustos Ayı Top100 Listesi’nde yer alan markaların tamamını incelemek için tıklayın!
Araştırmanın metodolojisi
SocialBrands Ağustos ayı sonuçları için değerlendirme esnasında binlerce sosyal medya hesabı ve milyonlarca içerik mercek altına alındı. 1-31 Temmuz döneminde markaların Facebook, Twitter ve Instagram kanallarındaki takipçi sayıları, büyümeleri, paylaştıkları iletiler ve elde ettikleri etkileşimler gibi birçok farklı veri SocialBrands algoritması tarafından incelenerek en başarılı markalar belirlendi.