Tatilde kemerler sıkıldı: Seyahat bütçesi yüzde 40 azaldı…
Enflasyonun körüklediği ekonomik kaygılar; doğum günleri, yıl dönümleri ya da tatil sezonu için ayrılan bütçeleri de hayli daralttı. Digital River tarafından enflasyonun satın alma alışkanlıklarını nasıl etkilediğine ilişkin yapılan bir araştırmaya göre tüketicilerin yüzde 49’u seyahat masraflarını azalttı. Yüzde 40’ı ise yaz tatili harcamalarını kıstı.
ABD, İngiltere ve Almanya’dan katılımcılarla yapılan araştırmaya göre artan fiyatlar karşısında “şimdi al, sonra öde” seçeneğinin kullanımı da arttı. Ankete katılanların yüzde 64’ü, çevrimiçi alışveriş yaparken bu ödeme yöntemini son altı ayda daha sık kullandığını söylüyor. Diğer bulgulara göre tüketicilerin yüzde 71’i son altı ayda mağazalarda yüzde 67’si ise çevrimiçi alışveriş yaparken artan fiyatlarla yüzleşti. İnternette fiyat artışlarını fark edenlerin yüzde 47’si bunun sonucunda çevrimiçi alışverişi azalttı. Öte yandan yüzde 35’lik bir kesim indirim kodu bulmaya çalışırken yüzde 29’u fiyat karşılaştırma sitelerini daha sık kullanmaya başladı.
Pazarlık payı online alışverişi azaltıyor
Ayrıca, çevrimiçi alışveriş yapanların yüzde 64’ü artan fiyatlarla başa çıkmak için artık daha fazla pazarlık yaptığını söylüyor. Bu durum, çevrimiçi alışverişin popülaritesinin azalma ihtimalini ortaya çıkarıyor. Çünkü tüketicilerin yüzde 49’u, harcamalarını azaltmaları gerektiğinde vazgeçtikleri ilk şey çevrimiçi alışveriş oluyor.
Araştırmanın öne çıkan diğer bulguları ise şöyle:
• ABD’li yetişkinlerin yüzde 42’si haftada en az bir kez online alışveriş yaptıklarını söylüyor. Yüzde 39’u son altı ayda daha sık online alışveriş yapmış ve yüzde 54’ü kolaylık nedeniyle çevrimiçi alışveriş eğilimlerini artırmayı düşünüyor.
• E-ticaretteki büyümeye rağmen, tüketicilerin yüzde 45’i artan fiyatları online alışverişin önündeki en büyük engel olarak görüyor. “Kargo ücreti” yüzde 35 ile sektörün önündeki ikinci önemli engel olarak öne çıkıyor.
• Kredi kartı kullanıcılarının yüzde 31’i kartlarını daha sık kullanıyor. Bu durumun ilk nedeni kolaylık olsa da sonraki nedenler “daralan bütçeler” ve “artan fiyatlar” olarak ifade ediliyor.