İstanbul Shopping Fest’in 2012 hedefi 7 milyar TL
İstanbul’u bölgede bir alışveriş ve eğlence merkezi haline getirmeyi hedefleyen ikinci İstanbul Shopping Fest projesi için perakende sektörünün önde gelen isimleri, devlet ve sivil toplum kuruluşları, dernekler, restoran ve turizm yöneticileri, markaların kurucuları, üyeleri, pazarlama, ürün ve mağaza müdürlerinden oluşan yaklaşık bin 500 kişi 16 Mart 2012 Cuma günü TİM Maslak Show Center’da düzenlenen tanıtım ve bilgilendirme toplantısında bir araya geldi. Alışveriş, kültür ve eğlence festivali İstanbul Shopping Fest, İstanbul’u yıldızlara yaklaştırırken 2011 yılında perakende ticaret hacminde gösterdiği yüzde 41 artışı 2012 yılında yüzde 50’nin üstüne çıkarmayı hedefliyor. Festival için büyük bir titizle ve hızla yürütülen çalışmaların aktarıldığı toplantı Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı ve ISF Platform Başkanı Mehmet Büyükekşi’nin açılış konuşmasıyla başladı. İstanbul Shopping Fest İcra Kurulu Eş Başkanları Yılmaz Yılmaz, Mehmet T. Nane ve Hakan Kodal projenin tüm boyutlarını aktarırken, Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü Cumhur Güven Taşbaşı, Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı ve ISF Platform Başkanı Mehmet Büyükekşi, İTO Yönetim Kurulu Üyesi Murat Sungurlu, İstanbul Kalkınma Ajansı Program Yönetimi Başkanı Süleyman Bayezit, TUROB Başkanı Timur Bayındır, TURYİD Başkan Yardımcısı Rıza Büyükuğur, TMD Başkanı Füsun Çevikel Kuran, BKM (Bankalararası Kart Merkezi) Genel Müdürü Soner Canko ve TÜRSAB Genel Müdür Hakan Himmettoğlu da katılarak desteklerini gösterdiler.
İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu yaptığı konuşmada, “İstanbul Shopping Fest’in İstanbul’a, ülkemize ve ticaret hayatımıza hayırlı olmasını diliyorum. İstanbul için yapmamız gereken en önemli şey birlikte hareket etmek. Tüm İstanbul’un sahiplendiği bu projede de birlikte hareket etmenin önemini görüyoruz. Bu yıl biz de valilik olarak İstanbul’un ve ülkemizin turizm değerini artırmak için 95 milyon TL’lik hibe destek payının 20 milyon TL’sini turizme ayırdık”diyerek görüşlerini ifade etti. Türkiye için büyük önem taşıyan ikinci İstanbul Shopping Fest için yapılan toplantıda konuşan T.C. Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay “Geçtiğimiz yıl ilki düzenlenen İstanbul Alışveriş Festivali çok başarılı bir yıl geçirdi. 2011 yılında Türkiye’yi ziyaret eden yabancı turist sayısı 31.5 milyona ulaştı. İstanbul ise yabancı turist sayısını bir önceki yıla oranla yüzde 15 artırarak, 8 milyon ziyaretçiyi ağırladı. Bu yıl için hedefimiz 10 milyondan fazla yabancı turisti İstanbul’da ağırlamak. Geçen yıl İstanbul Alışveriş Festivali’ni yurtdışında tanıtmak için üzerimize düşeni yaptık. Bu yıl da devam edeceğiz. Şimdiden Berlin, Moskova ve Kiev’deki fuarlarda tanıtım faaliyetlerini başlattık. Diğer şehirler İstanbul ile yarışırken, İstanbul Dünya ile yarışıp; Dünya’yı geçmeye çalışıyor”dedi.
Hedef 21 günde 7 milyar TL
İlki 2011’de 50 milyon liralık bir yatırım ile gerçekleşen İstanbul Shopping Fest, bu yıl 9 Haziran 2012’de açılış etkinlikleri ile başlayacak. Festival, yaklaşık 14 milyon nüfusu ve 5.343 km²’lik yüz ölçümü ile neredeyse bir ülke büyüklüğündeki şehrin dört bir yanına yayılan 100’ün üzerinde modern alışveriş merkezinin yanı sıra Taksim, Nişantaşı, Şişli, Bakırköy, Fatih, Bahariye ve Bağdat Caddesi gibi İstanbul’un cazibe noktaları olan alışveriş caddeleri ile birçok ünlü markaya ev sahipliği yapacak. İstanbul’un bu coşkuyu rengarenk yaşayabilmesi için özel tasarımlarla ve ışıklandırmalarla süslenecek olan cadde ve sokaklar, ünlü sanatçıların konserleri, sokak partileri, sürpriz eğlenceler ile İSF boyunca İstanbullulara ve konuklarına ev sahipliği yapacak. Geçtiğimiz yıl 40 gün süresince yurt içi ve yurt dışından beş milyon ziyaretçi ağırlayan festival, bir önceki yıla göre İstanbul’da toplam alışveriş rakamını yüzde 26 artırarak ciro rakamını 8 milyar TL’ye çıkardı. Geçen yıl yabancı kart harcamalarında 252 milyon TL’lık değişime neden olan festivalde kredi kartı ile 40 TL ve üzerinde gerçekleşen işlem adedi 154.118.993 oldu. Festival, İstanbullar ve komşu ülkeler başta olmak üzere bu yıl da milyonları kucaklamaya hazırlanıyor. Bu yıl 21 gün sürecek olan İstanbul Shopping Fest’in 2012 hedefi ise; 7 milyar TL’ye ulaşmak.
Güncel Haberler