Markalara uyarı: Tüketici teması kesmek istiyor
Pek çok fast food restoranı daha hızlı sipariş girmek ve kasada oluşacak kuyrukları önlemek için dokunmatik ekranları kullanıyor. Benzer uygulamalara AVM haritaları ve pek çok ticari noktada da rastlıyoruz. Ancak yeni yayınlanan bir araştırmaya göre tüketici her ne kadar hayatını kolaylaştırsa da bu ekranları hijyenik bulmuyor. Üstelik temastan kaçınmalarının tek sebebi Covid-19 da değil…
Dijital kullanıcı arayüzü şirketi Ultraleap, Birleşik Krallık, ABD, Çin ve Japonya’da yaptığı bir araştırmayla iki bin kişinin kamuya açık alanlardaki ekranlara yönelik düşüncelerini gözler önüne serdi.
Araştırmadan öne çıkan veriler şöyle;
- Katılımcıların yarısından fazlası (yüzde 52) dokunmatik ekranların hijyeni konusunda endişeli olduğunu ve bu endişelerin yalnızca Covid-19’dan kaynaklanmadığını belirtti.
- Araştırma ayrıca, ankete yüksek oranda tüketicinin (yüzde 72) halka açık dokunmatik ekranlara dokunmak durumunda kaldığında davranışlarını değiştirme eğiliminde bulunduğuna işaret ediyor. Bu davranış değişiklikleri şunları içeriyor; ekrana mümkün olduğunca az dokunma (yüzde 25), ekrana dokunmadan önce (yüzde 29) veya sonra el dezenfektanı kullanma (yüzde 45) ve hatta dokunmatik ekran kullanmaktan (yüzde 10) kaçınmak.
- Yüzde 68’lik bir kitle temassız self servis ekranı sunan market veya fast-food restoranlarını ziyaret etme olasılıklarının daha yüksek olduğunu kaydetti.
Kaynak: PR Newswire
Güncel Haberler