Burger King neden müşterilerine boş sipariş makbuzu gönderdi? | Son 24 saatin gündemi
Pac-Man beyaz perdeye taşınıyor
Video oyunun atalarından sayılan Pac-Man, beyaz perdeye uyarlanıyor. Pek çoğumuzun video oyunun ne olduğunu sayesinde öğrendiği Pac-Man geçmişte film ve dizilere yer yer konu olmuştu ancak bu yeni film tamamen oyunu konu almasıyla bir ilk olacak.
Hollywood Reporter’da yer alan habere göre yapımcılığını Bandai Namco Entertainment şirketinin üstlendiği film, aksiyon türünde olacak. İlk olarak 1980’de ABD’de tanıtılan ve Japonya’da Puck Man olarak adlandırılan Pac-Man, madeni para ya da jetonla çalışan makinelerle hayatımıza girmişti. Zamanla bilgisayarlardan da oynanabilen oyun, giderek karmaşıklaşan labirentlerin içinde renkli hayaletlerden kaçıp kurtulmaya dayanıyor.
Burger King neden müşterilerine boş sipariş makbuzu gönderdi?
Burger King binlerce müşterisine boş sipariş makbuzu gönderdi.
Burger King’ten gelen bu mail binlerce müşterinin yanında promosyon ekibine de gitti.
Kafa karışıklığı yaşayarak sosyal medyada paylaşılan ekran görüntüleriyle birlikte müşteriler olası bir siber saldırıdan endişelendi.
Ancak The Verge’e açıklama yapan marka, durumun “bir dahili işlem hatasının sonucu” olduğunu izah etti.
Snapchat’te ebeveyn denetimleri başlıyor
Snapchat, küçük yaştaki kullanıcıların güvenliğini sağlamak için yeni bir özelliği kullanıma sundu. “Aile Merkezi” isimli bu özellik, ebeveynler için yeni bir kontrol mekanizması oluşturacak. Anne babalar, bu özellik sayesinde çocuklarının kimlerle etkileşime girdiklerini öğrenebilecekler. Ancak etkileşime girilen kullanıcılarla olan konuşmaların detayı gösterilmeyecek.
Aile Merkezi özelliğinin kullanılabilmesi için hem küçük kullanıcının hem de ebeveynlerin davet kabul etmesi gerekecek. Bu işlem yapıldıktan sonra çocukların arkadaş listesi tümüyle, etkileşime girdiği kullanıcılar ise haftalık periyotlarla ebeveynlerine gösterilecek. Ebeveynler sıkıntılı bir durum tespit ederse, bu durumu Snapchat’e bildirebilecekler.
Konuya ilişkin değerlendirmede bulunan Snapchat tarafından yapılan açıklamalarda; “Amacımız, gerçek dünya ilişkilerinin dinamiklerini yansıtmak ve ebeveynlerle gençler arasında güveni teşvik etmek için tasarlanmış bir dizi araç oluşturmak.” ifadelerine yer verildi.
Turkish Hairlines: Türkiye’nin saç ekimi ünü, İspanya’da film oldu
Dünyanın dört bir yanından turistler, Türkiye’ye yalnızca seyahat etmek için gelmiyor. Son yıllarda pek çok turistin rotasını Türkiye çevirme nedenlerinin başında saç ekimi geliyor. Yurt dışından gelen insanlar için Türkiye’de alınan herhangi bir tedavi ya da estetik işlem muhakkak uygun fiyata geliyor ancak özellikle saç ekimi konusunda uzmanların ünü kıtaları aşmış durumda. Bu durumun farkında olan İspanyol film yapımcıları, Türkiye’nin şöhretini beyaz perdeye taşıdı…
İspanyol sinemalarında bu hafta “Por Los Pelos” adıyla komedi türünde bir film vizyona giriyor. Film, saç kıran yaşayan Seba, Rayco ve Juanjo isimli üç arkadaşın toplumsal baskıyla mücadelesini ve saç ektirmek için Türkiye’ye gelmelerini konu alıyor. İngilizce adı Turkish Hairlines olan filmin afişinde karakterler, özellikle İstanbul sokaklarından aşina olduğumuz biçimde saç bandanalarıyla yer alıyor.
İkinci el araç soruşturmasında yeni iddia: Platformlar birbirleriyle anlaşarak Google’da öne mi çıktılar?
Son dönemde oldukça konuşulan ikinci el otomobil fiyatlarıyla ilgili Rekabet Kurumu geride bıraktığımız günlerde harekete geçti. Bu kapsamda 4 ikinci el araç satış platformuna soruşturma başlatılmıştı. Arabam.com, Vava Cars, Letgo ve Araba Sepeti’ne yönelik soruşturmayla ilgili yeni bir gelişme yaşandı. Soruşturmanın neden açıldığına ilişkin iddialar ilk kez gündeme geldi.
Sabah Gazetesi’nin haberine göre soruşturmanın nedeni belli oldu. İddialara göre şirketler, centilmenlik anlaşması yaparak Google reklamlarına ağırlık verdiler ve anlaşmalı olarak üst sıralara çıktılar. Bu iddianın gündeme gelmesiyle birlikte de Rekabet Kurumu’nun soruşturması başlatıldı.
Edinilen bilgilere göre soruşturma açılan dört şirket, Google’daki anahtar kelimeleri ortaklaşa seçerek reklam verdiler ve birbirleriyle rekabet etmeden diğer platformlardan üst sıralarda olmayı başardılar. Tüketiciye alternatif seçeneğini kısıtlayıp kısıtlamadığı incelenecek olan bu dört sitenin, tüketiciyi zarara uğratıp uğratmadığı da araştırılacak…
WhatsApp’ta artık gruptan sessizce ayrılmak da çevrimdışı takılmak da mümkün!
Bir dönem gizlilik politikalarıyla tartışmaların merkezine yerleşen WhatsApp, yeni güncellemelerle kullanıcı deneyimini iyileştirmeye çalışıyor.
Bu kapsamda WhatsApp, kullanıcıların gruplardan sessizce çıkmasına izin verecek. Bu özellikle birlikte gruptan ayrıldığınızda bundan sadece yöneticinin haberi olacak.
Bir diğer güncelleme kullanıcıların çevrimiçi oluşunu gizlemesi üzerine. Artık kullanıcılar çevrimiçi olduğunda bunu kimlerin göreceğini seçebilecek.
Son olarak Telegram’dan transfer olan “Bir Kez Görüntüle” özelliğinin güvenlik kapsamı genişletiliyor. Tek seferlik görüntüleme seçeneğiyle paylaşılan bu fotoğraf ve videoların ekran görüntüsünün alınması engellenecek.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | Alevi |
2 | Fazıl |
3 | Halil Koç |
4 | Depay |
5 | Ahmet Çakar |
6 | #ogretmenlertekyürek |
7 | Trump |
8 | O GEMİYİ DURDURUN |
9 | #AliKocİstifa |
10 | İsmail Kartal |