Yüksek gelirli tüketici, enflasyon dalgasında sörf yapıyor
Enflasyona bağlı olarak azalan alım gücü, alt ve orta kesimin “lüks” anlayışını da değiştiriyor. Bu kesim gündelik alışverişlerde dahi iki kere düşünmeye başlarken yüksek gelirli kesim, lüks tüketim ürünleri satın almaya devam ediyor. Saks Luxury Pulse’ın yaptığı araştırmaya göre, bu tür tüketiciler, kendilerini alışık oldukları moda ürünleri ve tatille şımartmaya devam ediyor ve lüks kişisel bakım, sağlık ve zindeliğe giderek daha fazla öncelik veriyor.
Saks CEO’su Marc Metrick, anket bulgularıyla yaptığı basın açıklamasında, “Gelişen makro çevreye yakından dikkat etmeye devam ediyoruz. Araştırmanın verilerine göre lüks tüketim müşterisi modayla son derece meşgul olmaya devam ediyor ve müşterilerimizin günlük tarzlarını geliştirmek istiyor” diyor. Mayıs 2022’nin sonlarında 18 yaş üstü ABD merkezli 2.137 katılımcıyla yapılan araştırmada şu bulgular öne çıkıyor:
- 200.000 dolar ve daha fazla gelire sahip olan katılımcılardan yüzde 76’sı, önümüzdeki üç ay içinde, geçtiğimiz üç aya göre aynı seviyede veya daha fazla lüks ürünü satın almayı planlıyor.
- X, Y ve Z kuşağı Baby Boomer’a kıyasla, önümüzdeki üç ay içinde daha fazla lüks ürün satın almayı planlıyor.
- Fazladan 500 doları nereye harcayacakları sorulduğunda, 200.000 dolar veya daha fazla geliri olan katılımcılar, önce tatil ve eğlence amaçlı seyahatlerde (yüzde 38), ardından ayakkabı, aksesuar ve el çantalarında (yüzde 29) harcama yaptıklarını dile getiriyor.
- Anketi yanıtlayanların yüzde 85’i, son üç aya kıyasla önümüzdeki üç ay içinde aynı miktarda veya daha fazla çevrimiçi alışveriş yapmayı planlıyor.
- Ankete katılanların yüzde 80’i “savurganlık” yapmanın nesiller boyu kendileri için bir hediye olduğunu söylüyor.
- Kabaca beş katılımcıdan ikisi (yüzde 41) sağlık, özellikle dinlenme ve rahatlama, beslenme ve genel öz bakıma pandemi öncesine göre daha fazla öncelik veriyor.
- Fitness aktivitelerine öncelik verenlerin yüzde 62’si lüks perakendecilerden spor giyim alışverişi yapmaktan hoşlanıyor.
- Son üç ayda, ankete katılanların yüzde 54’ü evlerini yeniliyor veya yeniden dekore ediyor .
- Katılımcıların önümüzdeki üç ay içinde yatak ve banyo ürünleri (yüzde 51), ev dekorasyonu (yüzde 50) alışverişi yapmayı planlıyor.
Tüketici Birliği Federasyonu’nun, “Cüzdanımızda Ne Var?” başlıklı kamuoyu araştırması tüketicilerin kredi kartı kullanım alışkanlıkları ve borçluluk durumuna dair tespitlere yer veriyor. Buna göre Türkiye’de tüketicilerin yüzde 33’ü kredi kartı borcunun tamamını ödeyemiyor. Toplamda 90 milyon kredi kartı olduğu bilgisine yer verilen rapora göre 20 milyon tüketici, 30 milyona denk gelen kredi kartı borcunun asgari tutarını ödeyerek kalan borcu öteliyor.
Kaynak: Retail Customer Experience