Apple uygulamalarına reklam geliyor | Son 24 saatin gündemi
Apple uygulamalarına reklam geliyor
Apple, kendi uygulamalarına reklam getirmeye hazırlanıyor. İddiaya göre şirket, cihazlarına önceden yüklediği Harita, Books ve Podcasts gibi uygulamalarda reklam göstermek istiyor. Şu anda iPhone uygulamalarında herhangi bir reklam bulunmuyor.
Bloomberg’de yer alan rapora göre App Store’da “önerilen uygulamalar” şeklinde reklamlar gösteren Apple, benzer bir stratejiyi kendi uygulamalarına da yerleştirecek. Örneğin, Harita uygulamasında restoran aradığınızda, Apple’a reklam veren işletmeler aramanın en üstünde görünecek ve öne çıkarılan içeriklere “Reklamdır” gibi bir ibare eklenecek. Rapor ayrıca, şirketin “Ayarlar” kısmı gibi iOS‘un çeşitli bölümlerine kişiselleştirilmiş reklamlar koymayacağını belirtiyor.
Zoom güvenlik açığını giderdi
Zoom macOS’larda kötü niyetli aktörlerin işletim sistemine sızmasına yol açabilecek büyük bir açığı fark etti.
Konuyla ilgili hızlıca 5.11.5 güncellemesini yayınlayan Zoom, hatayı kabul ederek bir güvenlik bülteni de paylaştı.
Yeni sürümde dışarıdan sızan kişilerin, dosya ekleme, silme ve değiştirme gibi eylemlerine izin veren bu hatanın olmayacağı da ayrıca belirtildi.
İskoçya’dan halk sağlığı tarihine geçecek hamle: Regl ürünlerine erişim ücretsiz oluyor
İskoçya, kamu kurumlarının regl ürünleri tedarik etmesini yasalaştırarak halk sağlığı tarihine geçti. Yeni yasa ile birlikte İskoçya ücretsiz hijyenik ürün hakkını koruma altına alan ilk ülke oldu. Regl Ürünleri Yasası, belediyelerin ve eğitim kurumlarının bu ürünleri ihtiyacı olanlara ücretsiz sunması anlamına geliyor.
2020 yılında İskoç Parlamentosu’nda oybirliğiyle desteklenen mevzuat için kampanya yürüten İşçi Partisi Milletvekili Monica Lennon, regl ürünlerine ücretsiz erişim hakkını, “büyük bir dönüm noktası” olarak değerlendirdi ve şöyle devam etti:
“Hayat pahalılığı krizi sürerken, Regl Ürünleri Yasası, hizmet ettiğimiz insanların iyiliği için politikacılar bir araya geldiğinde nelerin başarılabileceğini gösteren bir umut ışığıdır.”
İskoçya’nın da içinde bulunduğu Birleşik Krallık’ta regl yoksulluğuyla mücadele etmek için çalışan bir sosyal girişim olan Hey Girls, regl ürünlerinin umumi tuvaletlerde tuvalet kağıdı kadar erişilebilir olması gerektiğini söyledi.
A.S. Watson Group’tan 200 bin kişilik istihdam sözü
Dünya Ekonomi Forumu’na göre Covid-19 pandemisi global olarak istihdam pazarını önemli derecede etkiledi ve bu zorluktan gençler de payını aldı. Genç istihdamı pandemi öncesinde de global bir sorundu. Küresel çapta 15-24 yaş arası gençlerin işsiz kalma olasılıkları 25 yaş üstü kişilerin üç katına ulaşıyordu. Covid-19 salgını bu sorunun daha da ciddileşmesine ve görünür hale gelmesine yol açtı.
Genç istihdamı eksikliğini çözmek adına A.S. Watson Group, Uluslararası Gençlik Günü’nde 2030 yılına kadar 200.000 gence istihdam sağlama taahhüdü verdi. Şirket bu taahhütle dünyanın her yanından gençlere, hızla değişen iş dünyasında kullanabilecekleri ve perakende sektöründeki kariyerlerini başlatmalarına yardımcı olacak fırsatlar, yetenekler ve deneyimler kazandırmayı amaçlıyor. Group, mağaza, merkez ofis ve dağıtım gibi alanlarda müşteri hizmetleri uzmanı, pazarlama uzmanı, dijital geliştirme, e-Ticaret, analiz, finans ve sürdürülebilirlik gibi bir çok fonksiyonda gençlerle çalışacak.
TikTok artık reklamların hikayelerini de paylaşacak
TikTok reklam şeffaflığında yeni bir dönemin kapısını aralıyor. Öyle ki sosyal medya devi artık kullanıcılarına, bir reklamın neden karşılarına çıktığına dair “reklam hedefleme” detaylarını aktarma kararı aldı. “Bu reklam hakkında” butonu aracılığıyla aktarılacak olan bilgilere dair bir önizleme TikTok’un Business sayfasında paylaşıldı.
TikTok yeni özelliği şöyle açıklıyor;“‘Bu reklam hakkında’ özelliği sayesinde kullanıcılar kendi akışlarındaki herhangi bir reklama dokunarak bu reklamı onlara neden gösterdiğimize dair nedenleri görebilecekler. Bu, reklamcılık uygulamalarımıza daha fazla şeffaflık getirmek ve kullanıcıların TikTok’ta reklamların nasıl çalıştığını anlamalarına yardımcı olmak için attığımız bir adım.“
“Bu Reklam Hakkında” bilgisine, bir reklamın sağ alt köşesindeki “paylaş” butonuna veya reklama uzun süre basarak ulaşabilirsiniz. Böylelikle bu reklamı size sunmak için kullanılan reklam hedefleme verilerine erişeceksiniz. Örneğin, 25 yaşından büyük olduğunuz ya da reklamverenin belirlediği filtrelerle eşleştiğiniz için bir araba kiralama hizmeti reklamı görebilirsiniz. TikTok’un evcil hayvanlara olan ilginize ilişkin tahminine dayalı bir evcil hayvan maması reklamı da görebilirsiniz.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | WAITING FOR SOOJIN |
2 | Emre Akbaba |
3 | Okan |
4 | Ateşi |
5 | #tercih2022 |
6 | Torrent |
7 | Zulüm 1938 |
8 | #BirOlduk21Olduk |
9 | #pazar |
10 | Kadrolu |