Netflix’in reklam destekli abonelik paketinde sevilen özellik olmayacak | Son 24 saatin gündemi
EA Sports’tan kendi kalesine gol: FIFA 23 1 liraya satışa çıktı!
Uzun yıllardır oyun dünyasına damga vuran FIFA serisinin yeni oyunu FIFA 23 bir süredir oyunun tutkunları tarafından heyecanla bekleniyordu. Merakla beklenen oyun için ön siparişlerse geçtiğimiz gün başlatıldı. Yeni oyunun ön sipariş fiyatı bölgeden bölgeye farklılıklar göstermekle birlikte ülkemizde 699.99 TL olarak belirlendi…
Ancak oyunun yapımcısı Electronic Arts, Hindistan’da büyük bir hata yaparak FIFA 23’ü 4.80 rupi karşılığında satışa çıkardı. Bu miktar da yaklaşık olarak bugünkü kurla 1.09 TL‘ye karşılık geliyor. Bu hatayı fark eden şirket kısa zamanda bu hatayı düzeltse de FIFA 23‘ü bu fiyatla satın alan birçok kişi olduğu belirtiliyor.
EA Sports yaşanan yanlış fiyatlandırmanın ardından ise bir açıklama paylaştı. FIFA 23 oyununu yüzde 99.98’lik indirimle satın alanlardan ekstra bir ücret talep etmeyeceklerini açıklayan şirket, bu durumdan kaç kişinin yaralandığını ise açıklamadı. Şirketten gelen açıklamada şu ifadeler yer alıyor: “Birkaç hafta önce, yanlışlıkla Epic Games Store’da FIFA 23’ü yanlış ön sipariş fiyatı ile sunarak kendi kalemize oldukça muhteşem bir gol attık. Bu bizim hatamızdı ve bu fiyattan yapılan tüm ön alım işlemlerini onayladığımızı bildirmek istiyoruz.”
Sahibinden.com ikinci el araç satışında yeni kurallar devreye sokuyor
Sahibinden.com, araç-alım satımda yürürlüğe giren yeni düzenlemeler doğrultusunda yeni kurallar devreye sokuyor. Buna göre sadece otomotiv markalarının yetkili bayileri sıfır araç ilanı verebilecek ve ikinci el ilanlarında aracın sıfır fiyatı da gösterilecek.
Fahiş fiyatlandırmanın önüne geçmek amacıyla Resmi Gazetede yürürlüğe giren düzenlemeye göre; bir aracı ilk satın alan kişinin, 6 ay boyunca elinde tutması ve aracın en az 6.000 kilometre yol yapması gerekiyor. Sahibinden.com bu değişikliklere ek olarak detay sayfasında, ilanı verenin verdiği fiyata ek olarak, aynı modelin üreticisi tarafından belirlenmiş “2022 Güncel Liste Fiyatı” da gösterilecek. Böylece ilandaki araç için istenen fiyat ile sıfırının güncel liste fiyatı tüketicilere sunulmuş olacak. Şirket, yapmış olduğu değişiklikleri 15 Eylül’den itibaren uygulamaya sokmayı planlıyor.
Netflix’in reklam destekli abonelik paketinde sevilen özellik olmayacak
Netflix’in Microsoft ortaklığında geliştirdiği reklam destekli abonelik paketinin fiyat avantajıyla streaming devinin abone kaybını önlemesi bekleniyor.
Elbette daha ucuz bir abonelik seçeneği olarak lanse edilen reklam destekli abonelik paketi tüketicinin de merakla beklediği bir gelişme… Ancak reklam destekli abonelik paketine geçmeyi planlayan kullanıcılar için bugün olumsuz bir haber geldi. Zira en çok sevilen özelliklerden biri olan çevrimdışı izleme özelliği yeni pakette olmayacak.
Yani kullanıcılar “Daha Sonra İzle” seçeneğinden faydalanamayacak. Reklam destekli abonelik paketiyle ilgili birçok detay hala belli değil.
Amerikalılar ucuza Netflix izlemenin yolunu Türkiye’de buldu
Global bir resesyon kapıda… Dolayısıyla tüketici de tasarrufun yollarını aramaya devam ediyor. Streaming platform aboneliklerini iptal etmek de o yollardan biri… Ancak görünen o ki tüketici abonelikleri iptal etmeden önce her yolu deniyor. Son dönemde dikkat çekense Amerikalıların ucuz Netflix aboneliği aradığı tüm yolların Türkiye’ye çıkıyor olması. Öyle ki onların TL harcama sevdasıyla bizim dolar kazanma tutkumuz yarışır bir seviyeye geldi…
Netflix’in Amerika’daki fiyatlandırması 9.99 dolardan başlıyor. Ancak Amerikalılar 1,99 dolardan abonelik almanın yolunu buldu. Nasıl mı? Türk bir VPN sunucusuna bağlanarak platformun Türkiye yayını takip ediyor ve TL cinsinden ödeme gerçekleştiriyorlar.
Diğer bir seçenek ise Türk Lirası cinsinden bir hediye kartı satın alarak abonelik oluşturmak… Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Google’ın geçtiğimiz yıl Türkiye ekonomisi ve tasarrufuna katkısı ne oldu?
Google Türkiye, 2021 yılına ilişkin açıkladığı raporda Türkiye’de 476 milyar TL’lik ekonomik değer oluşturduğunu kaydetti. Bu rakam Türkiye’nin GSYH’sinin (Gayri Safi Yurtiçi Hasıla) yüzde 6.6’sına tekabül ediyor.
Google Türkiye, 2021 yılında Türkiye ekonomisine 476 milyar TL’lik bir katkı sağladığını açıkladı. Bu katkıyla ilgili detaylar ise şöyle;
- Reklam ürünleri 193 milyar TL
- Haritalar ve İşletme Profili hizmeti 62 milyar TL
- Cloud ve Workspace hizmeti 12 milyar TL
- Android ve Google Play hizmeti ise 210 milyar TL’lik değer oluşturdu.
Ayrıca Google, 570 bini kadın olmak üzere 2 milyon kişiye istihdam sağladı. Böylece Türkiye’deki istihdamın yüzde 6’sı karşılandı. 2018 yılından bu yana Türkiye’deki varlığını 3,3 katına çıkartan Google, 2025 yılına geldiğimizde 1,1 trilyon TL’lik ekonomik katkı oluşturmayı hedefliyor.
Google tarafından paylaşılan verilerdeki en dikkat çeken detaysa teknolojiyle yapılan tasarrufun görünürlük kazanması oldu. Açıklamaya göre 2021 yılında Haritalar uygulaması, tüketiciye toplamda 39 milyar TL‘lik yakıt ve zaman tasarrufu sağladı. Şirketin Arama hizmetinin ise 2,3 milyar saat tasarruf sağladığı paylaşıldı.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | SİZİ YİNE BİZ YÖNETECEĞİZ |
2 | Kasımpaşa |
3 | mutlu çocuklar uygulaması |
4 | Ertuğrul |
5 | #KASvFB |
6 | HADDİNİZİ BİLECEKSİNİZ |
7 | King |
8 | Neden 6 |
9 | totti |
10 | Valencia |