Mobil reklam harcama öngörüleri açıklandı
Mobil reklamcılık 2014 ve 2017 arasındaki tüm yeni reklam yatırımlarına yüzde 83 katkı ile tüm reklam pazarının büyümesi itici gücü olmaya devam ediyor. Global medya hizmet ağı ZenithOptimedia, mobil reklamlarla ilgili öngörülerine göre mobil reklamlar 2016 yılında gazeteleri geride bırakacak ve 2018’de internet reklamcılığı televizyonun önüne geçecek.
Masaüstü internet reklamcılığının küresel reklam harcaması bu yıl da büyümeye devam edecek ancak 2014’ten bu yana ilk kez pazar payı yüzde 19.8’den yüzde 19.4’e düşecek. 2017 ZenithOptimedia öngörüleri doğrultusunda, küresel masaüstü internet reklam harcamaları yüzde 19.1 olarak hesaplandı. Bu arada 2014 yılındaki yüzde 5.7’lik küresel mobil internet reklam pazarının payı 2017 yılında yüzde 15.0’e yükselecek. Genel olarak, küresel internet reklam harcamaları 2017 yılında televizyonun gerisinde kalarak yüzde 34.0 olarak hesaplandı. İki mecra arasındaki pazar payı farkı 2014 yılında 13.3 puan daralarak 2017 yılında 1.9 puana düştü. Bu büyüme hızıyla, internet reklamcılığının 2018 yılında televizyonun önüne geçeceği tahmin ediliyor.
Basılı reklam harcaması 2008 yılından bu yana olduğu gibi, tüm dünyada azalmaya devam ediyor. 2017 yılına kadar gazete reklam harcamalarının yüzde 4.9, dergi reklam harcamalarının ise yılda yüzde 3.2 oranında azalacağı öngörülüyor.
Olgun piyasalar dokuz yıl sonra ilk kez reklam harcamasının büyümesine öncü oldu ZenithOptimedia’nin reklamlarla ilgili diğer öngörüleri ise şöyle:
“2015 yılında ki reklam harcaması büyümesini Haziran tahminlerimizden beri yüzde 0.2 puan azalttık. Brezilya ve Rusya ekonomik duraklama içerisinde ve Çin ekonomisi yavaşlıyor; bu yüzden dünyada artık büyüme hızını ayarlamak için gelişmekte olan piyasalara bel bağlayamaz. 2006’dan bu yana ‘Olgun Piyasalar’ın (Kuzey Amerika, Batı Avrupa ve Japonya olarak tanımlanıyor) küresel reklam yatırımlarındaki büyümeye ‘Yükselen Piyasalar’dan (başka her hangi bir yer) daha fazla katkıda bulunacağını öngörüyoruz.
ZenithOptimedia Global CEO’su Steve King konuyla ilgili olarak yaptığı açıklamada şunları söylüyor: “Mobil teknoloji tüm dünyada tüketicilerin hayatlarını hızlı bir şekilde dönüştürüyor ve bu durum tüm sektörlerde iş modellerini etkiliyor. Pazarlamacıların ve ajansların mobil dünyayı kucakladığı bu dönemde, reklam harcamalarında tarihin en hızlı dönüşümüne şahit oluyoruz.”
kaynak: medyatava