Evlerin ofis olduğu günler son buluyor, dönüşüm sırası ofislerde!
Pandemi sürecinde uzaktan çalışanlar evlerini bir anlamda ofise dönüştürdüler. Bugünse kısıtlamaların kalkması ve ofise tam zamanlı dönüşlerin hızlanmasıyla birlikte dönüşüm sırası iş yerlerine geldi. İş dünyasındaki bu dönüşümü mercek altına alan Avansas, iş yerlerinde çalışanların motivasyonunu artıran dekorasyon tercihlerini mercek altına aldı. Türkiye genelinde 4 bin 500’e yakın iş yeriyle gerçekleştirilen araştırmada çalışma ortamlarındaki renk ve mobilya tercihleri, pandemi sonrası dekorasyon yöntemleri ve trendler hakkında detaylı veriler elde edildi. Gelin bu dönüşüme veriler ışığında daha yakından bakalım…
İş yerlerinde sadelik estetiği hakim!
Araştırmaya göre küçük ve orta büyüklükteki işletmeler toplantı odalarında ve ortak kullanım alanlarında beyaz rengi tercih ediyor. İş yerlerinin yüzde 40’a yakını beyaz rengi kullandığını belirtirken, krem, gri, bej, siyah ve kahverengi, beyazdan sonraki ilk seçenekler olarak sıralanıyor.
İş yeri rengini tamamlayan oturma grubu ve masa takımında ise kahverengi ve siyah hakimiyeti öne çıkıyor. Küçük işletmelerin yüzde 32’si kahverengi, orta büyüklükteki işletmelerin de yüzde 35’i siyahı ilk seçenek olarak düşünüyor. Krem, beyaz, gri ve bej ise siyah ve kahverenginin ardından üst sıralarda bulunuyor.
Dekorasyonda çalışan beklentisi ön planda
İş yerleri, çalışma ortamı dekorasyonu için çalışanların görüşüne de önem veriyor. 10 iş yerinden 7’si çalışma ortamı dekorasyonu hakkında çalışanlarının fikirlerini aldığını belirtiyor. İş yerlerinin yaklaşık yüzde 30’luk bir bölümü de çalışma ortamı dekorasyonu için profesyonel destek aldığını aktarıyor.
İş yeri dekorasyonu çalışan motivasyonunu etkiliyor
Araştırmaya göre, iş yerlerinin tamamına yakını çalışma ortamının renk tercihlerinin çalışanlarının motivasyonuna doğrudan katkısı olduğu düşünüyor.
Bununla birlikte iş yerinde çalışanların motivasyonunu artırmak için tercih edilen ürünler arasında ilk sırada tablolar yer alıyor. 10 iş yerinden 6’sı tabloyu çalışan motivasyonu için birinci sıraya koyarken motivasyon cümleleri içeren yazılar, masaüstü isimlikleri, dekoratif saatler, yazı tahtaları, dekoratif biblolar ve panolar en çok tercih edilen ürünler sıralamasında üst sıralarda yer buluyor.
Dekorasyon için ne kadar bütçe ayrılıyor?
“İş yeri dekorasyonu için ayırdığınız yıllık bir bütçe var mıdır?” sorusunda küçük işletmelerin yüzde 40’ı, orta büyüklükteki işletmelerin de yüzde 27’si “Evet” cevabını veriyor.
Yıllık ayrılan bütçe miktarı ise 30 bin TL ve üzeri olarak verilere yansıyor. Ayrıca çalışma ortamında dekorasyon ve yenilik amaçlı alışveriş yapan iş yerlerinin yüzde 20’ye yakını son alışverişlerini “1 yıl önce” yaptığını ifade ediyor.
İş yerinde “mola” keyfi
Çalışanlarının günün stresini attığı en önemli yerlerden olan mola alanlarına iş yerleri özen gösteriyor. Araştırmaya göre 10 iş yerinden 7’si iş yerlerinde mola alanları olduğunu belirtiyor.
Bununla birlikte her 10 küçük işletmenin 2’sinde her 10 orta büyüklükteki işletmenin 1’inde oyun odası çalışanları bekliyor.
10 küçük işletmeden 5’i iş yerini yeniledi!
Koronavirüs pandemisinin hafiflemesiyle birlikte iş yerlerine dönüş de hızlandı. Pandemi sonrası küçük iş yerlerinin yüzde 52’si, orta büyüklükteki işletmelerinse yüzde 45’i iş yeri dekorasyonunda yenilikler gerçekleştirildiğini belirtiyor.
En sık yapılan yenilikler arasında ise boya-badana, sosyal mesafe amaçlı düzenlemeler, masa-sandalye yenileme, dezenfektan/hijyen stantları oluşturma ve genel dekorasyon yenileme seçenekleri ön planda yer alıyor.