TV’nin kumandası kimde?
Radyonun ardından televizyon tüm evlere girmeyi başardığında tüm dünyada “radyo ölüyor” seslerinin yükselmesini göz önüne aldığımızda bugün kimi öngörülerin televizyonun yarınını parlak görmemesinde şaşılacak bir şey yok elbette. İnternet kullanımının yaygınlaşması, izleyicinin streaming platformları ile haşır neşir olması alışkanlıklarını da köklü bir biçimde değiştirdi. Bu değişim Ofcom’un Birlekşik Krallık’ta gerçekleştirdiği “2022 Ulusal Medya Raporu”na da hayli çarpıcı bir biçimde yansıyor. 65 yaş üzeri izleyici kitlesi bugün yaklaşık olarak günde 6 saat televizyon izlerken, 18-24 yaşındaki 10 yetişkinden 9’u TV kanallarını atlıyor ve izleyecek bir şey ararken doğrudan dijital yayın platformlarına yöneliyor… Gelin araştırmanın çarpıcı bulgularına daha yakından bakalım!
Ofcom Birlekşik Krallık’ta 3 bin 556 kişinin katılımıyla gerçekleştirdiği araştırmanın ardından “2022 Ulusal Medya Raporu”nu yayınladı. Araştırma verilerine göre medya alışkanlıklarındaki nesil farkı rekor seviyeye ulaşmış durumda.
Araştırmada öne çıkan veriler şöyle;
- Genç yetişkinler şimdi 65 yaş ve üzerindekilere kıyasla, neredeyse 6 kat daha az TV yayını izliyor.
- 16-24 yaş arası bireyler bir günde TV karşısında ortalama olarak 1 saatten daha az (53 dakika) zaman harcarken, bu son 10 yılda üçte iki oranında bir düşüşün yaşandığı verilere yansıyor.
- 65 yaş ve üstü olanlar, günün uyanık oldukları vakitlerinin yaklaşık üçte birini, yani günde yaklaşık altı saati (5 saat 50 dakika) TV yayını izleyerek geçiriyorlar. Bu da on yıl öncesine göre biraz daha yüksek bir oran.
- 18-24 yaşındaki 10 yetişkinden 9’u TV kanallarını atlıyor ve izleyecek bir şey ararken doğrudan dijital yayın platformlarına yöneliyor.
- 55-64 yaşındaki 10 kişiden 6’sının (yüzde 59), 65 yaş ve üzeri kitleninse yüzde 76’sının izleyecek bir şey ararken ilk adresi TV kanalları oluyor.
Kaynak: Advanced Television