Neden Snapchat yapımcılığı artık bir iş dalı?
Sosyal medya editörleri, haberciliğin tuhaf yanı olmaktan kaçınılmaz birer değer olmaya doğru evrime devam ediyor. Sosyal medya editörlerinin rolleri içeriği sosyal medya kanallarına getirmekten daha da öteye doğru gidiyor. Ancak bu iş pozisyonu medya şirketlerinin Twitter, Facebook, Instagram, Pinterest, Tumblr, Snapchat ve Vine kanallarına içerik aktarmaktan farklı olarak yeni bir yöne doğru gidiyor.
Reklam ajanslarının Snapchat’in kullanım alanlarını araştırmak üzere çalışanlarını oyunlarla veya yarışmalarla motive etmeye çalışmasının haberini geçtiğimiz haftalarda paylaşmıştık.
Ajanslar çalışanlarını Snapchat okuluna gönderiyor
Şimdi ise Re/Code, The Verge, Polygon gibi popüler bloglara sahip dijital yayıncı Vox Media’nın Washington D.C.’deki merkez binasında görevlendirilmek üzere Snapchat video editörü ve Snapchat yapımcısı aranıyor. Yeni yayıncılık trendlerinin en önemlilerinden biri olarak görülen Snapchat’le ilgili donanımlı kişilerin istihdam edileceği söylenen ilan, her platforma özel orijinal içerik üretiminin yaygınlaşacağına ve zorunlu hale geleceğine işaret ediyor.
Şu ana kadar dijital medya yayıncılarının değerli hale gelebilmesi için tek formül, aynı içeriği farklı kanallarda siteye dönüş olacak şekilde linklerle yayınlamak iken BuzzFeed’in CEO’su Jonah Peretti’ye göre bu paylaşımların önemi gittikçe azalıyor.
“Bu paylaşımlar artık tarihi geçmiş birer deneyimden ibaret” şeklinde sene başında Texas’ta gerçekleştirilen SXSW’da konuşan Peretti, yayıncıların sitelerinde yayınlanan içeriğin belirli kısımlarını (belli kanallar için uygun olan kısımlarını) farklı kanallara uygun hale getirerek yayıncılık yapılmasının dijital medyanın geleceği olduğunu söylüyor.
Huffington Post’a önceki gün executive editor olarak katılan Hiz Heron’un da ilgisini çeken “distributed content” Huffington Post’un da önümüzdeki dönemde gideceği yönü gösteriyor. Dijital yayıncılık sektörünün önde gelen şirketlerinin Snapchat özelinde içerikler üretecek ve bunları hazırlayacak editörlere yönelmesi, sosyal medyanın yeni çağının doğuşuna tanıklık edileceğini de gösteriyor. Huffington Post’a katılan Liz Heron, Facebook’un gazetecilik partnerlik programının başındaki isimdi. Şimdi ise dijital medya devinin takipçi gelişimi, editöryel strateji ve dağıtıma çıkartılmış içeriklerden sorumlu editörü olarak görev yapacak. Ayrıca Facebook’un yayına almaya hazırlandığı Facebook’un Instant Articles projesinin de yönetim takımındaydı.
Arianna Huffington’ın The Wall Street Journal’a Heron’un işe alınmasıyla ilgili yaptığı açıklama da Huffington Post’un bu geçişte öncü olmak istediğini gözler önüne seriyor. “Heron bu geçişte HuffPo adına sürücü koltuğunda ve diğer tüm medya şirketlerinde de durum bu şekilde ilerliyor” diyen Arianna Huffington’ın açıklamaları içeriğin artık sadece sitelerde kalmayacağını gösteriyor.
En büyük haber kaynağı olarak kullanılan sosyal medya, haberin yayıncılığında da neden sitelerin rolünü üstlenmeye başlamasın? Önümüzdeki dönemde karşımıza daha fazla çıkacak olan Facebook Instant Articles, Apple News, Snapchat ve daha birçok kanal da medya yayıncılığının değerlerinin internet sitelerinin yanında bu kanallardaki gücüyle birlikte dikkate alınması gerektiğini ortaya koyacak.
Küresel medya şirketleri için artık sosyal medyada paylaşımlar yaparak sitelere trafik kazandırmak ve farklı haberlerin de okuyucuların ilgisini çekmesini ummak artık yeterli efektiflikte görülmüyor. Kullanıcıların ortalama olarak günde 1.77 saatlerini sosyal medya sitelerinde harcamaları ve bu oranların gittikçe artıyor olması (2012’de 1.61’di) bu kanalların hem reklam endüstrisi hem de medya şirketlerinin dikkatini her zamankinden daha fazla çekmesi gerektiği anlamına geliyor. Ancak bu dikkat, her kanalda bulunmaktan ziyade doğru içerik ile doğru kanala hitap edebilecek yetkinlikteki insanlarla hareket etmek gerekliliğini gösteriyor.
kaynak: fastcompany