Spora değer katan markalar Marketing Türkiye Eylül sayısında…
Spor müsabakaları bir nevi markaların da ringe çıktığı bir atmosfer taşıyor ruhunda. Öyle ki bu alanda yapılan başarılı iş birlikleri markaların itibarını güçlendirirken skorları da bir bir hanelerine ekliyor. Fakat pazarlama evreninin her alanında olduğu gibi spor pazarlamasında da markaların değer yaratması için pek çok farklı kasını çalıştırması gerekiyor. Bu kapsamda Marketing Türkiye Eylül sayısında markaların hangi kaslarını diri tutması gerektiği, sponsorluk alanındaki değişen trendler ve doğru spor içeriklerinin nasıl üretileceği WON Ajans Başkan Yardımcısı Neyire Katipoğlu önderliğinde “Spora Değer Katan Markalar” raporuyla mercek altına alındı.
Marketing Türkiye Eylül sayısında; reklam sektöründe artık sorun olmaktan çıkıp dev bir krize dönüşen “yetenek” sıkıntısından tüketici için dün normalken bugün lükse dönüşen alışkanlıklarına, “kapsayıcı pazarlama” trendinden “perakendenin geleceği”ne dek gündemin tansiyon noktalarına dokunan dosyalarla ufuk açan bir içerik bekliyor okurları…
Marketing Türkiye’nin yeni sayısını tüm D&R’lardan satın alabilir ayrıca Dijital Abonelik ile Marketing Türkiye web sitesi üzerinden ve Turkcell Dergilik, Türk Telekom e-Dergi uygulamaları aracılığıyla okuyabilirsiniz.
Keyifli okumalar dileriz…
Ali Saydam yazdı: Her koyun kendi bacağından asılır
Uluslararası “halkla ilişkiler” dünyası bir ayı aşkın süredir sektörün en büyük ajanslarından Edelman’ın, hizmet vermek üzere Suudi Arabistan’la anlaşmasını konuşuyor. Sektörün büyük dilemmasıdır… Bu gibi “müşterilere” hizmet verilir mi, verilmez mi?
Ölüm cezası, kadınlara yönelik baskı, terörizmin fonlanması, cinayet (gazeteci Cemal Kaşıkçı olayı) gibi ağır “insan hakları” ihlalleriyle suçlanan bu ülkeye, bildirilen resmi rakamla 787 bin dolar karşılığında hizmet verilmesinin Edelman’a yakışmadığına dair sektörün önde gelen fikir insanlarından eleştiri yağmuru durmak bilmiyor…
Tüketicinin yeni lüksleri!
Uzun zamandır iç karartıcı bir ekonomik gündem içindeyiz… Dost meclislerinde konu dönüp dolaşıp hep ekonomiye gelirken sohbetler de umutsuzlukla noktalanıyor. Alışveriş sepetinde dünün normalleri bugünün lüksüne dönüşüyor, tüketici alışveriş listesini daralttıkça daraltıyor. Marketing Türkiye adına Pulside Research tarafından gerçekleştirilen araştırma tüketicinin üstünü çizdiği gider kalemlerine ışık tutarken “Türk toplumunun yeni lüksleri” ve artık satın almayı bir hayal olarak gördüğü ürünleri işaret ediyor.
Anadolu Isuzu’da başarının sırrı: Terzi usulü imalat
Otomotiv sektörü pandemiyle birlikte tedarik konusunda ciddi sıkıntılar yaşarken Anadolu Isuzu bu dönemde üretime hiç ara vermeyerek hem iç pazardaki liderliğini pekiştirdi hem de ihracatını en çok artıran şirketler arasında yer aldı.
Bu başarının ardındaki stratejiyi konuşmak için bir araya geldiğimiz Anadolu Isuzu Genel Müdürü Tuğrul Arıkan “Terzi Usulü İmalat modeli müşteri memnuniyetinin artmasında bize büyük bir avantaj sağlıyor. Bu da satışlara yansıyor” diyor. Başarının temel kaynaklarından bir diğerinin de Ar-Ge odaklı yatırımlar olduğunu söyleyen Arıkan, son dönemde özellikle elektrikli otobüs modellerini geliştirmeye odaklandıklarının altını çiziyor.
Mutfaklarda yeni bir çılgınlık: Airfryer
Adeta bir “airfryer” çılgınlığı yaşanıyor son dönemde. Globalde satışları katlanarak artarken Türkiye’de de deyim yerindeyse yok satıyor. Öyle ki Hepsiburada’nın verilerine göre son 6 ayda ürünün platformdaki satışları tam yüzde 236 oranında arttı… Peki ama ne oldu da airfryer tüm dünyada bir arzu nesnesine dönüştü? Pazarın hakim markaları hangileri? Daha da önemlisi airfryer’lar mutfakların demir başları arasına mı girecek yoksa bir süre sonra o hiç kullanılmayan ürünler arasındaki yerini mi alacak?
Deneyimde rönesans: Yeniden doğuş, öze dönüş
Marketing Türkiye tarafından Deloitte Türkiye iş birliğiyle gerçekleştirilen Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi XCO’22, bu yıl sekizinci kez en iyi deneyimi yaşatan markaları bir araya getirecek. 26 Ekim tarihinde “Deneyimde Rönesans: Yeniden Doğuş, Öze Dönüş” ana temasıyla gerçekleştirilecek zirvede deneyim tasarımı alanındaki en son gelişmeler iki gün boyunca 11 ana başlık ve 29 alt başlıkla ele alınacak. Zirvede gerçekleştirilecek deneyim atölyeleriyle katılımcılar “deneyimdeki dönüşümü” bizzat yaşama fırsatı da bulacak. Zirvenin sonundaysa A.L.F.A. Awards Ödül Töreni ile “Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Markalar” “Customer Brands” olarak ödüllerine kavuşacak.
Ya hep beraber! Ya hiçbirimiz!
Tüm toplumlardan yükselen “daha iyi bir dünya istiyoruz” söylemi her geçen gün daha kararlı bir noktada birleşiyor. Söylemin gücü arttıkça tüketicilerin de markalar üzerindeki yaptırım etkisi katlanarak büyüyor. Bu bağlamda toplulukların tamamını kapsayan yaklaşımlarıyla ön plana çıkan markalar tüketicinin gönlünde taht kurarken, belirli grupları dışarıda bırakan şirketlerin payına da “boykot” düşüyor. İçinde bulunduğumuz yılın en çok öne çıkan trendlerinden biri olan “Kapsayıcı Pazarlama” stratejisini mercek altına alırken pazarlama evreninin önemli paydaşlarına da bu trendi nasıl yorumladıklarını sorduk…
Reklamcı aranıyor!
Birçok sektörü besleyen bir yetenek havuzu olarak konumlanan reklam sektörünün kaynakları artık kurudu. Var olan yetenekleri bir yandan dış pazara diğer yandan da markalara kaptıran sektör, boşalan koltukları dolduramıyor. Geceli gündüzlü mesailer ve beklentinin altında kalan maaşlar ise gençleri kelimenin tam anlamıyla reklamcılıktan soğutuyor… Nihayetinde sektördeki “yetenek” sıkıntısı “sorun” olmanın ötesinde artık “devasa bir krize” dönüşmüş durumda. Öyle ki sektörün önde gelen isimlerine göre acil bir önlem alınmazsa mevcut sorun bildiğimiz reklam sektörünün sonunu bile getirebilir…
Doğa dostu markalar ilk kez Outdoor Awards’ta ödüllendiriliyor
Üretilenden fazlasının tüketildiği günümüzde sürdürülebilir bir dünya için şüphesiz şirketlere çok iş düşüyor. Bu gerçekten hareketle Marketing Türkiye ile Outdoor Türkiye Platformu tarafından tasarlanan “Outdoor Awards” pek çok parametrede doğayı koruyarak “out the door”a katkı sağlayan markaları ödüllendirecek. 14 Ekim’de OutdoorFest kapsamında gerçekleştirilecek olan Outdoor Awards Ödül Töreni’nde 27 farklı kategoride kazananlar ödüllerine kavuşacak.
İlk akla gelen olmak yetmiyor!
Marketing Türkiye için Areda Piar’ın gerçekleştirdiği “Kuşakların Fast Food Alışkanlıkları ve Marka Tercihleri” araştırması fast food tercihindeki ana motivasyonları ortaya koyarken sektörün liderlerine de ışık tutuyor. Araştırmanın sonuçlarına göre tüm kuşakların fast food deyince aklına ilk hamburger, dolayısıyla da McDonald’s geliyor. Ancak marka bu başarısını “tercih edilme” noktasında sürdüremiyor. X’lerin seçimi McDonald’s olsa da Z ve Y’ler açık ara farkla Burger King’i tercih ederken Baby Boomer’ların tercihi Baydöner oluyor…
Perakendenin geleceği
Şüphesiz pandemi dönemi tüketici alışkanlıklarında majör değişiklikleri de beraberinde getirdi. Artık her şeyi hemen şimdi ve kapısında istiyor tüketici. Eğer ki bu pratik alışveriş yönteminin yerine fiziksel bir mağazanın yolunu tutuyorsa da peşinde olduğu ilk şey “deneyim” oluyor… Değişen tüketiciyle perakende sektörü evrim geçirirken heyecan verici yeni perakende evreni pazarlamacıların da yanıtlaması gereken yeni sorularla geliyor: Geleceğin mağazaları nasıl olacak? Tüketiciler mağazalarda nasıl bir deneyim arıyor? Dahası ne olacak bu AVM’lerin hali? Wunderman Thompson Türkiye Strateji Lideri Tuba Çağan’ın öncülüğünde hazırlanan kapsamlı rapor tüm bu sorulara yanıt ararken perakende sektörünün geleceğine de ışık tutuyor.
Tüketicinin sadakat markaları
Marketing Türkiye için araştırma şirketi VeriNays’ın gerçekleştirdiği “Türkiye’nin Sadakat Markaları” araştırması yeni dönemin sadakat kodlarını ortaya koyarken tüketiciyle kurduğu güçlü bağlarla fark yaratan markaları da gözler önüne seriyor… Çalışmanın sonuçlarına göre markalara duyulan sadakat kuşaklara göre farklılık gösterirken en sadık tüketici kitlesini Y’ler, en sadakatsiz kitleyi ise Z’ler oluşturuyor. Kadınların marka sadakati ise erkeklerinkine fark atıyor… Peki, Türk tüketicisinin sadakatle bağlı olduğu markalar hangileri? Tüketiciler için sadakatin ön koşulları neler? Yanıtlar “Tüketicinin sadakat markaları” dosyasında…
Kombinin iyisi faturada gizli
İklim krizinin çanları her geçen gün daha yüksek sesle çalarken bu sese bir de ekonomik kriz ve giderek kabaran faturalar eklendi. Hal böyle olunca evlerimizin demirbaşı kombilerden beklentilerimiz de onları kullanma alışkanlıklarımız da yeniden şekilleniyor. Peki, kombi seçiminde tüketicinin tansiyon noktaları neler? Tüketici kombi ararken kimlere kulak kabartıyor, nereden satın alıyor? Akla ilk hangi markalar geliyor, dahası en çok hangileri tercih ediliyor? Yanıtlar Marketing Türkiye adına Xsights Araştırma ve Danışmanlık’ın gerçekleştirdiği “Kombi Satın Alma Eğilimleri” araştırmasında…
Sağlık iletişiminin yeni trendleri
Global dönüşümün en hızlı yaşandığı alanlardan biri de sağlık sektörü kuşkusuz. Bu dönüşüm süreci yanına aldığı pandemiyle sektördeki tüm dinamikleri değiştirirken sağlık alanında da yepyeni trendler yarattı. Peki sağlık alanında gelecekte bizi neler bekliyor? Sağlık iletişimini şekillendirecek trendler neler?
Okula dönüş sepetinde yangın var!
Enflasyon etkisini hemen her alanda hissettirirken zorlu bir Back to School dönemi bekliyor aileleri… Üstelik araştırmalar yüksek enflasyona karşın ebeveynlerin yine geçtiğimiz yıl olduğu gibi okul alışverişine ortalama 1500 TL bütçe ayıracağını gösteriyor. Bu da demek oluyor ki Back to School sepeti artık markalar için çok daha çetin bir rekabet alanı. Peki, bu yıl sepete girmeyi başaran ürünler hangileri olacak? Okul alışverişinin yeni gerçekleri neler? Yanıtlar Marketing Türkiye için PRAGMA tarafından gerçekleştirilen “Back to School” araştırmasında…